installatiefout KBDUSX.DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
172
Ik ben bezig om Windows2000 opnieuw te installeren.
De installatie loopt stuk op de melding:
"Setup kan toetsenbordindelingsbestand KBDUSX.DLL niet laden"

De enige optie die ik dan nog heb is het uitzetten van de computer. :mad:
Ik voer de installatie uit vanaf een originele cd. De harde schijf is ingedeeld in een aantal partities en de partitie (nr 2) waarop Windows 2000 moet komen is bijna 2Gb groot. Het intern geheugen is 512Mb.
Op een andere pc verloopt de installatie vlekkeloos.

Ik heb al wat rondgeneusd op internet, maar wordt niet echt wijzer

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
De installatie lukt wel op een andere PC met dezelfde CD-rom?

Wellicht leest de CD-rom speler op de 'probleem PC' niet goed meer? Ik heb dit zelf ook weleens gehad.

Misschien is de CD toch licht beschadigd en leest de ene CD-rom speler deze nog wel goed, maar een andere (oudere? Misschien vuile lens? Minder gevoelig?) net niet.

Wellicht kan je proberen even een andere CD-rom speler aan de probleem PC te koppelen en proberen of het daarmee wel lukt.
 
Heren,

Dank allereerst voor de snelle reactie.

Ik had al gekeken of het aan de CD-speler lag. In de PC zitten nl 2 CD-apparaten en bovendien het gaat hier om een originele - niet veel gebruikte - installatie-CD

De suggestie van Harry heeft me wel enigzins op weggeholpen. Op de site van Microsoft staat iets in de trant van zorg voor de juiste rechten. Een beetje rare opmerking als je een nieuwe installatie gaat doen. Ik had de NTFS-partitie, waarop Windows2000 zou moeten worden geinstalleerd al geformateerd en ook nog eens weggegooid en opnieuw aangemaakt.
Teneinde raad heb ik de bestaande NTFS-partities (met te behouden data) maar verborgen. En raad eens.... de installatie loopt nu wel gewoon door :mad:

Dus conclusie: ergens onder water wordt er dus ook nog een driftig gekeken naar de uitgedeelde rechten uit een vorig systeem.
 
[...]Dus conclusie: ergens onder water wordt er dus ook nog een driftig gekeken naar de uitgedeelde rechten uit een vorig systeem.

Klopt helemaal. Dat is ook de reden waarom er zoveel mensen hier op het forum verteld moet worden hoe op een nieuwe installatie 'eigenaar' te worden van de bestanden van de oude/vorige installatie (inclusief NTFS geformatteerde externe schijven): De voormalige eigenaren/rechthebbenden zijn namelijk in de nieuwe installatie niet bekend...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan