installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

riri1601

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
ik gebruik een pentium2,met hd van 40gb en 256mhz geheugen.dit is een compaq computer.als ik nu probeer van eender welke windows te installeren,wil dat gewoon niet lukken.computer start altijd terug op en wil niet verder gaan met de installatie.bios staat op standaardwaarden.ingesteld via f10.
iemand een gedacht hoe ik daar een windows kan opkrijgen of waar ze mij wel verder kunnen helpen.
alvast bedankt voor alle hulp.zeker héél welkom,want ik ben ten einde raad.ben al drioe dagen bezig met die computer,maar wil maar niet lukken!

Beste riri

Kunt eens wat meer uitleg geven hoe je die pc installeerd?
Is die schijf geformatteerd?
Hoeveel partities heb je?
Welke windows?
enz

Geef zoveel mogelijk uitleg anders wordt het moeilijk om je te helpen.

veel succes

jean

hd is nieuw.maxtor 40gb.schijf geformatteerd.één enkele partitie.heb geprobeerd van windows 98se te installeren,evenals de ME en windows xp.NIETS LUKT.bios via f10 ingesteld op standaardwaarden van compaq.

geprobeerd van te installeren via opstartdiskette en cd-rom ondersteuning.ook laten opstarten met cd-rom als eerste.begint aan de installatie,maar als hij terug moet opstarten loopt het fout.bij windows xp loopt het al fout als hij vraagt om te formatteren of om geen wijzigingen aan te brengen.

Probleem gekend.
oplossing: bootdiskette gebruiken en fdisk uitvoeren en de partitie verwijderen en opnieuw instellen.
De pc kan geen 40 gb aan en zal dus de hoeveelheid gb opnieuw berekenen.

veel succes

jean

heb ik ook al geprobeerd.zonder succes.zou het mischien kunnen helpen als ik de hd in twee partities zou verdelen?byvoorbeeld een partitie van 2gb om xp op te zetten?

2gb voor windows XP is echt heel minimaal. Ga eerder uit van 5 à 10gb (inclusief programma's)

zal eens proberen met partitie van 5gb.laat wel weten hoe het is afgelopen.alvast bedankt.

riri

die schijf staat die op primary master?

primary is verbonden met ide 1
master is een jumper.

je geheugen is dat inorde? zit dat nog vast of goed?

welke was de vorige hd?

jean

geheugen is ok.harde schijf is verdeeld in twee partities.één van 10gb en één van 30gb.allebei geformatteerd.hd en geheugen worden erkend in bios.(f10).
geen gedacht van vorige schijf.computer is hier binnengekomen zonder schijf.
als ik w98 wil installeren doet hij het wel tot op het ogenblik dat hij moet beginnen aan het installeren van hardware en plug and play.start dan telkens terug op.er blijven dan nog ongeveer 14 minuten installatie over.
is er iemand die raad weet?ik ben ten einde raad!

riri

probeer eens een andere schijf om te kijken of je hd soms stuk is?
Ben je er zeker van dat die hd op primary master staat?
Voer fdisk nogeens uit.
Kijk in de bios of die schijf wel erkend is?
Format die schijf anders nog eens?
Als dit allemaal werkt dan weet ik niet wat er nog kan gedaan worden.

veel succes

jean

HD is een NIEUWE van maxtor.wordt erkend als master in bios van compaq.Twee partities zijn geformatteerd.

met wat en hoe heb je die schijf geformat?

jean

Ik denk dat ik weet wat er mis is!!
Ge moet een bootdisk nemen en die kan je downen op www.bootdisk.com.
Ge hebt mogelijk geen dos bestanden op je hd staan om de installatie te voltooien en met een bootdisk worden die er op gezet.
Down die disk en zet die op een diskette en start je pc met die diskette en voer dan de installatie uit.
Ge gaat een keuzemogelijkheid krijgen, 1,2 of 3, neem dan 2 en doe dan de installatie van je windows.
Zo moet het gaan.

veel succes

jean

bedankt voor de hulp.ga dat straks eens proberen.heb bootdiskette al gedownload.laat wel weten of het gelukt is.
alvast mijn dank.

heb die bootdiskette gedownload en daarmee de computer opgestart en hd geformatteerd.
windows 98 opgestart.resultaat:niks!!!!
zelfde probleem als voordien!
krijg volgende foutmelding:
Ongeldige dynamische VxD koppeling van Win32(01)+00000782 naar apparaat 0009;service2.
Windows configuratie is ongeldig.
Wie kent er dat er weet er een oplossing?

Riri

Hebt ge dat ook al eens geprobeerd met een andere cd met windows of een andere windowsversie?

jean

Ik denk dan dat er iets fout is met de aansluiting van je hd ofwel dat je toch iets fout doet bij de installatie van windows.
Laat eens iemand ernaar kijken die iets meer afweet van een pc.
Voor mij is het verder moeilijk om u te helpen omdat ik niet juist zie wat je doet.
Je mag wel nog een volledige beschrijving geven van a tot z wat je juist doet met de installatie en dat ik zo mogelijk een fout ontdek en je alsnog ermee kan helpen.

jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan