Installeren xubuntu en ubuntu lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste Femke,

1. is het ook mogelijk om xubuntu via een usb te installeren? en hoe dat dan het beste te doen?

2. ik heb zelf een goed werkende desktop, is het mogelijk om de installatie te doen via mijn eigen desktop op de hdd van mijn vader en die dan weer terug te plaatsen. voor zover ik weet hebben we allebei een Asus moederbord en Intel processor?

ben nu nog de memtest aan het draaien
 
Ja, in de nieuwsbrief van Helpmij van afgelopen januari stond precies omschreven hoe je Xubuntu via een USB stick op je pc kan installeren.
Mocht je die niet meer terug kunnen kijken hier op het forum, geef dan een gil..............dan stuur ik hem naar je op. Geef dan wel je email adres even door.

Verder is het mogelijk om de HD van je vader in de pc van jezelf te steken, dan de installatie te doen en daarna de HD weer terug te zetten in de pc van je vader.
Al waren het hele verschillende pc's, het kan met Linux altijd.
Het enige is dan wel om de stuurprogramma's van de grafische kaart te installeren, maar ook dat staat allemaal in diezelfde nieuwsbrief.
 
Bedankt,

Eindelijk is het gelukt!!
Heb xubuntu via usb geinstalleert en deed het in 1 keer. Of het nu ligt aan de dvd-rom speler van de desktop (had ook al een keer de dvd-brander geprobeerd maar allebei hetzelfde verhaal) of de manier van toch de iso branden durf het niet te zeggen.

Via usb was een makkelijk klusje dus ik ben blij ermee. En wou graag vooral femke bedanken voor alle moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan