Instellingen in Windows 7 verhindert verwijderen filef en verbergt directories

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxlont

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2014
Berichten
3
Ik werk met Windows 7 en Microsoft Office Excel 2007.
Voor het automatisch laden van macro's heb ik Personal.xlsb aangemaakt in de map:
C:\Gebruikers\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\XLSTART. Dat werkt tot zover prima.

Ik ben nu klaar met het project en wil het gebruik van Personal.xlsb weer uitschakelen, dus niet meer automatisch laten starten. Op de site elders staat voor gebruik in XP dat de oplossing is het deleten van Personal.xlsb en voor XP werkt. Ik werk in Windows 7 en daar werkt het niet. Ik krijg de boodschap:
"De bewerking kan niet worden voltooid omdat het bestand in Microsoft Excel is geopend". Bij anderen die ook met Windows7 werken werkt het verwijderen wel, dus denk ik dat het met de instellingen in Windows7 te maken moet hebben.

Ik heb al heel veel geprobeerd, zoals sluiten van Personal.xlsb in Excel, daarna afsluiten, computer opnieuw starten, maar dat helpt allemaal niet, de boodschap blijft steeds hetzelfde. Wie weet raad?

Een ander probleem, wat er misschien mee te maken heeft is dat ik sommige directories niet kan vinden in Windows Verkenner. Als ik in Internet Explorer een file download, komt deze soms in de map Downloads, die ik wel kan vinden. Maar soms komt de file b.v. in:
C:\Users\Max\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\67SQWD0K,
Maar de file \ Temporary Internet Files\ kan ik niet vinden in Windows Verkenner, ondanks dat ik verborgen directories tonen heb aangevinkt in ‘Weergave, Verborgen bestanden en mappen, Verborgen bestanden , mappen en stations weergeven’. Wie weet een antwoord?
 
Laatst bewerkt:
Je zult Office in het geheel moeten sluiten. Daarna moet de file te verwijderen zijn. Eventueel het gratis Unlocker er op los laten als het niet lukt, of de pc in safemode opstarten.
 
Bedankt RogerS, met behulp van Unlocker is het gelukt de file te herbenoemen en te verwijderen.
 
Beste Maxlont, allereerst van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:

Het viel ons op dat je reeds eerder deze vraag stelde namelijk hier

We zien liever niet dat mensen tweemaal dezelfde vraag stellen. Ik zal deze sluiten en verzoek je vriendelijk verder te gaan in je eerste topic.

Succes,

T
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan