Instellingen veranderen in expiriabox ivm wifi printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickkkk

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
260
Hallo,

We hebben zojuist een wifi printer gekocht namelijk de epson stylus sx235w maar om de printer goed te laten functioneren moeten er instellen veranderd worden in de expiria box. ik heb contact opgenomen met epson en die vertelde me dit:

Gaat u in de router na dat het u een WPA beveiligingssleutel heeft Tevens dient de poort in de router op 5222 TCP te staan. Macfilter dient te zijn gedeactiveerd en de router dient automatisch"
&nbsp het Ipadres aan te geven en de firewall in de router dient uit te staan. Tevens dient u na te gaan of er een AP isolation in de router zit en deze uit te schakelen.

Wie kan me hier mee helpen? het mag eventueel via teamviewer!

Alvast bedankt!

Mvg, Rickkkk
 
beste Rick

De Experiabox moet worden geactiveerd voor WiFi.
Dat kun je doen via internet. Type alleen 192.168.2.1 in het zoekveld van je browser. Je komt dan in het instellingenmenu van de Experiabox. Alles wijst zich daarna vanzelf. Je moet o.a. de WPA-PSK-sleutel (=beveiligingscode) invoeren. Die code heb je ontvangen bij de levering van de XP-box.

Let wel - dat adres was van toepassing voor mijn Experiabox. Mogelijk dat voor jouw type een ander adres moet worden ingevoerd. Is na te vragen bij de KPN-helpdesk.

Hopelijk hiermee uit de brand ?

gr
RAMAC
 
Zoals gezegd moet je in de Experiabox zijn. Bij je documentatie van de Experiabox staat aangegeven welk ip adres je moet invullen in je browser.
Ik heb dus weer een ander ip adres dan Ramac aangeeft.
Als je dan in de experiabox bent, dan moet je daar even kijken waar je de wifi activeert, bij mij was dat al automatisch. En ik heb mijn wifi printer op een vast ip adres gezet in de Experiabox. Net zoals al mijn computers in het netwerk.

En mocht je de documentatie niet meer hebben, dan even je provider bellen. KPN dus.
 
hallo, in mijn expira box kom ik in wel in, en beveilegings sleutel van wpa psk 2 enzo staat nu geactiveerd kan wel wep only activeren maar daarna kom ik niet meer op internet en onder de instellingen van mijn draadloos netwerk lukt het nog niet.. kan iemand me anders via TeamViewer helpen??

alvast bedankt(y)
 
kpn gebeld en die mogen me niet helpen met een poort openen enzo
 
wat een onzin verhaal van KPN als je ze benadert, het lijkt wel dat het mis gaat bij de verschillen in beveiligingssleutels.
Als de beveiliging tijdelijk wordt uitgeschakeld, werkt alles dan wel?
Zelf gebruik ik altijd network magic, ideaal voor ip adressen, netwerktoewijzing etc. er zal toch ook wel een freeware variant beschikbaar zijn.
 
weer wat gevonden

forumlid ramshield schijnt dezelfde configuratie te hebben en ben wat tegen gekomen uit eerdere correspondentie

Ik had alleen losse drivers gedownload, maar als je de hele CD installeert, alles daarvan, kom je automatisch bij een menu voor WiFI verbindingen.
Ben benieuwd hoe mijn PC dit gaat doen, aangezien ik nog nergens een wachtwoord heb hoeven invullen voor WPA...

EDIT: Bij de laatste stap dat hij verbinding gaat maken kan ik niet eens op next klikken, dus hij zoekt niet eens.
Is het dan misschien een idee om het op mijn laptop te doen, omdat mijn laptop al verbinding maakt met de WiFi in huis?

Het is al gelukt, ik heb een epson gekocht.
Na het volledig nalopen van de setup op de CD is het instelllen van een netwerkprinter gelukt.
Het was zelfs erg makkelijk!
Maar het moest wel op een laptop met WiFi.

gehele verhaal op http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/707601-Advies-nieuwe-printer

zou nu moeten lukken, succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan