Intel Core 2 Duo E8500 of Intel Core 2 Quad Q9550

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er komen sowieso 2 Nvidia XFX 9800GTX+ 765MHZ 512MB
maar het gaat mij er meer om, dat ik niet m'n processor over een jaar moet vervangen.
Omdat de games gebruik maken van de 4 processoren, want dan heb ik er maar 2.

naja dan moet je maar die Q9550 nemen he :)

Iedereen heel erg bedankt voor de hulp.
Ik ga voor de Quad Q9550, mede ook voor in de toekomst dat ik
dan sowieso goed zit.

Greetz

BMooldijk

Trouwens een 780i bord heeft 3x 16 lanes 2.0 pci-e sloten
de P7N SLI heeft 1x 16lanes 2.0 en die andere 2 zijn 8 lanes

Ok dus het is slimmer om die XFX moederbord te nemen?
dan kan ik dus triple SLI? maar is die XFX voor de rest ook een goeie moederbord?

dit is de moederbord die ik bedoel:
http://www.informatique.nl/501508

en ondersteunt die XFX moederbord ddr2-1200mhz geheugen?

Laatst bewerkt:
ik zou dan wel de XFX nemen maar let op dat je dan wel SLI geheugen moet nemen (tenminste dat had ik ergens gelezen) dat die borden alleen willen werken met SLI geheugen

Weet je ook of deze moederbord DDR2-1200 MHZ geheugen ondersteunt?

Ook dan nog een vraagje over me voeding welke van die 3 zal ik nemen?

Cooler Master RealPower M 700W of OCZ StealthXStream 600W of Corsair CMPSU-650TX

Greetz

BMooldijk

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik weet nu wat ik moet kopen.

Greetz BMooldijk

Als je voor 3 zware videokaarten wil gaan, dan zou ik toch een voeding nemen van 800W of meer......

Zelf heb ik de Q9550 sinds drie weken. Eerste indruk: prima processortje en dat is nog heel zacht uitgedrukt.

Ik heb niet echt ervaring met de E8500, die nu waarschijnlijk nog wel beter is in games.

Als je, net zoals ik, niet wil moeten upgraden over een jaar zou ik dan gewoon voor de Q9550 gaan. Je moet je er dan natuurlijk wel bewust van zijn dat je met die processor daarom niet langer uit de voeten kan op vlak van games. Maar als je je pc als een allroundsysteem gebruikt gaat het je ongetwijfeld nog profijt opleveren bij multithreading.

Ik bekijk het zo: programma's worden telkens zwaarder en zwaarder terwijl de hardware de software tegenwoordig toch erg voor is. Over twee jaar zullen de standaard apps zoals internet, films kijken, muziek luisteren, Office etc. etc. waarschijnlijk niet veel zwaarder gaan zijn dan nu, maar ik heb dan wel nog steeds 4 cores om al dat werk te verdelen in tegenstelling tot 2 cores bij de E8500.

Dat is eigenlijk de belangrijkste grond dat ik voor de Q9550 ben gegaan. Want tegen dan gaat die in games waarschijnlijk maar net zo goed (slecht) presteren als de E8500 omdat er dan weeral veel betere quads op de markt zijn (denk aan Nehalem).

Redeneer wat je ZELF nodig hebt. Ik weet dat het moeilijk is een goede keuze te maken, maar als je langer verder wil dan 2 jaar met je pc zou ik persoonlijk toch voor de Q9550 gaan. In games ga je het verlies met de E8500 volgens mij amper merken maar over twee jaar zit je dan wel tenminste nog met een quad core in de markt in plaats van de dual core. Ik heb zo'n vermoeden dat quad core tegen dan wel de standaard zal gaan zijn, aangezien er dan ook al octa cores zullen bestaan. Maw. volgens mij gaat de dual core sneller terrein verliezen dan de quad core dat zal doen. De technologie staat namelijk niet stil.

Ik ga sowieso w8en tot die nieuwe Intel processors uitkomen. denk dat de quad core
dan ook aardig in prijs zullen gaan dalen.
misschien koop ik dan wel zo'n nieuwe intel processor.

Greetz

BMooldijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan