Intel Dual Core E2200 Overclock Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max234

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Ik heb net een nieuwe pc, het is een zelfsamengestelde met:

Intel Dual Core E2200 2.2GHZ @ 2.42Ghz 1MB Cache
Mobo: Gigabyte GA-EG41MF-S2H
CPU koeler: Alpine GT 7
RAM: 2x2GB G.Skill 800Mhz
Is dit genoeg qua specs? anders post ik Everest uitslag wel even.

Ik zou graag weten hoe ik hem het best zou kunnen overklokken (CPU)
ik heb al wat geprobeert in de BIOS, maar wat ik later allemaal online vond, : FSB multipier enz. Ik heb in de BIOS wat rondgekeken en vond daar wel de CPU settings, maar geen FSB etc. ik kon geloof ik wel de snelheid veranderen: er stond 11x200.
daar heb ik 11x220 van gemaakt en nu is het volgensmij 2.42Ghz. Geen idee wat ik nu heb aangepast, FSB? Mijn temp is als ik geen games etc. speel: CPUCool zegt :

Temp 1: 33
Temp 2: 22
Temp 3: -2
Temp sens 0: 19
Temp sens 1: 19

Is het verstandig verder te overklokken?, en hoe doe ik dit het best? Ik hoor graag jullie mening.
;)

11x2xx is de multiplier van je processor. Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat het verschil niet of nauwlijks merkbaar is (processor upgrade heeft meer zin) met de nodige risico's (verbranding etc).

Het is ook zo dat niet alle moederborden overclocken vanuit de bios ondersteunen.

Wat je nu hebt gedaan is de snelheid veranderd die dan maal het aantal keer gaat wat de multiplier aangeeft en dat vormt je clocksnelheid. In essentie heb je hem nu al dus overgeclockt hou alleen rekening met meer warmte e.d

Het is niet echt een overklok bordje.

Maar je cpu de e2200 is aardig te kietelen.
Tussen de 3 - 3,4 moet ie toch wel aardig makkelijk komen. (mits op een goed mobotje)
Wat dus wel een groot merkbaar verschil is.

Je kunt ook ff gaan spelen met easytune van Gygabyte zelf. Dan verander je de instelling via windows ipv bios.

Of je probeert je FSB nog omhoog te draaien, kijken tot hoever hij stabiel blijft.
Wel goed je temperaturen in de gaten houden,

je kunt je overklok testen met prime95
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=103

Mukkel, ik heb EasyTune 5 gedownload en dat werkt prima, alleen weet jij welke max. Temp ik moet aanhouden? ik heb CPUCool ernaast lopen en die geeft meerdere temps. Op welke moet ik letten? En btw ik heb een Alpine GT 7 CPU Cooler.

Bedankt voor je hulp!

Max temp liefst onder de 65graden,

Hij kan wel meer hebben maar het beste gewoon onder de 65
Zo laag mogelijk dus :)

edit: Hoe hoog loopt je cpu nu?

Wat is temp 2 dan? en btw hij loopt nu op 2.5 en als ik hem stress met dat tooltje van jou
zegt cpucool na 5 min stressed lopen:

temp1: 32C
temp2: 45C

Waarneer merk je btw waarneer hij niet meer "stabiel" is?

ik heb nog wat geprobeerd met easytune. toen ik hem op 2.8 gezet had ( heb eerst met stapjes van 0.10 opgebouwd) en ik prime aanzette, liep hij eerst goed maar na een minuut kreeg ik allemaal foutmeldingen en liep mn pc vast.
ik heb hem herstart en alles is volgens mij weer in orde. Is dan 2.8 te hoog geklokt?

Laatst bewerkt:
Ik gebruik cpucool nooit, dus weet niet precies wat de temps zijn.

core 1 / core2
cpu / mobo?

Misschien weet iemand anders dat wel.
als je pc foutmeldingen krijg / vast loopt is hij onstabiel => te ver overgeklokt.

Dit ligt niet aan de cpu, die moet veel hoger kunnen, maar zoals ik eerder typte
JE mobo is geen overklok-bord.

Aan welke dingen moet je mobo voldoen om een "overclock bordje" te zijn?
En zou het helpen als ik mijn vCore wat opschroef?

Goede koeling / koelblokken op de North en de southbridge.
En hij "moet" FSB van 1600 aan kunnen.

bv van Asus de P5Q serie. (striker / formula => zijn alleen een stuk duurder)
Of bv de iets oudere P5K

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan