Intel Graphics Bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

NovaaFilla

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
57
Hallo,

Ik wil graag grafische eigenschappen en grafische opties verwijderen van het bureaublad als ik met de rechtermuisknop klikt.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?

intel.png


ty :)
 
1.Klik op Start>>Uitvoeren.
2.Typ mmc in het vak Openen en klik op OK.
3.Klik in het menu Bestand op Module toevoegen/verwijderen.
4.Klik op Toevoegen.
5.Klik onder Beschikbare zelfstandige modules op Groepsbeleidsobjecteditor en vervolgens op Toevoegen.
6.Klik op Voltooien
7.Klik op Sluiten
8.Klik op OK

Kijk vervolgens bij: Gebruikersconfiguratie>>Beheersjablonen>>Configuratiescherm>>Beeldscherm

Het is niet precies wat je wilt maar je kunt voorkomen dat ze je beeldschermeigenschappen veranderen.
Anders zit er bij je Intel eigenschappen misschien een vinkje wat je uit kunt zetten waardoor je de eigenschappen niet meer ziet.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
waar vind ik dit:

Gebruikersconfiguratie>>Beheersjablonen>>Configuratiescherm>>Beeldscherm
 
Ik weet niet in hoeverre je de stappen uit mijn eerste post hebt gevolgd ?
Ik heb voor de duidelijkheid nog stap 6, 7 en 8 toegevoegd.
Daarna zou je een soortgelijk scherm als hieronder moeten zien.
Wanneer je aan de rechterkant Onderdeel Beeldscherm uit het Configuratiescherm verwijderen dubbelklikt en vervolgens Ingeschakeld selecteerd dan kan men niet meer bij de beeldschermeigenschappen komen.
mmch.png


Groeten Marcel

PS: welk OS heb je
 
Je kunt (m.i.) beter met ShellExView en ShellMenuView gaan kijken waar die grafische instellingen-opties in het rechtsklikmenu vandaan komen en uitschakelen als je ze gevonden hebt.

Tijs.
 
hmm k, ik hoopte dat iemand al wist waar het vanaf kwam en misschien via register kon uitschakele :p
windows xp professional
 
Laatst bewerkt:
Tsja, je zult ook zelf wat moeten doen :)

Je kunt in ieder geval die 2 utilities gebruiken en de uitvoer ervan opslaan via het 'floppy-disk' knopje. Dan die uitvoer-bestanden als bijlagen doen bij je volgende posting.

Overigens lijkt hier een .reg bestand te staan die het voor je uitschakelt. Het doet hetzelfde als Start -> Uitvoeren ->
reg.exe delete HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\igfxcui /f

Het is ook handmatig te doen met de instructies op deze pagina, zo lijkt het.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
opgelost :)
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\ContextMenuHandlers\igfxcui

igfxcui verwijderd en toen was die weg :)
 
Mooi dat mijn vorige posting je probleem heeft opgelost.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan