Intel of AMD

Status
Niet open voor verdere reacties.
De i7 is eigenlijk ook gewoon een quad core, alleen heeft de i7 HT techn. zodat je 4 cores extra kan simuleren hierdoor gedraagt de pc zich als een octacore.

De 955 is inderdaad ook gewoon goed voor gamen en een stuk goedkoper als intel.
Alleen vind ik de resultaten wat minder in het algemeen.
de 955 is vergelijkbaar met de i5 750.
kwa gaming zit er amper geen verschil tussen, alleen wil je ooit wat gaan renderen of video's bewerking, dan is bv de i5 750 ongeveer 20% sneller en dat is aardig wat.

Maar als de TS de pc gebruikt voor alleen maar gamen en in de toekomst ook niet vanplan er iets anders mee te gaan doen, dan adviseer ik de AMD.
Wilt de Ts ooit renderen / videobewerken ect. dan adviseer ik iets meer uit te geven en een intel aan te schaffen vanaf de i5 750 / i7.

Tevens leent een intel zich in het algemeen beter voor het overklokken tov AMD.
Het lukt met amd wel, alleen op bv de i/ i7 gaat het wel erg makkelijk. check bv mijn handtekening van 2,67Ghz naar 4Ghz met alleen het iets verhogen van de Vcore (stock voltage is 1.2V). is toch weer een overklok van rond de 50%

Maar ik wil hier geen discussie houden :P ik poste dat AMD 6core benchmarkje omdat ik die gisteren toevallig tegenkwam.
Extra info omdat hiervoor deze cpu aanbod kwam, alleen destijds geen benchmarks aanwezig aren.

Laatst bewerkt:
De AMD Phenom II 955 BE zou voor jou goed voldoen. Dat is een quadcore op 3,2 Ghz, voor nog geen 150 euries! Heel stabiel.

Wil je overklokken? Je hoeft alleen de multiplier op te schroeven, omdat het een black edition is. Misschien nog een beetje spelen met de voltages, maar hij is goedkoop, goed en snel. De Intel is imo duurder dam AMD, in de zin van wat je voor je geld krijgt.

Hyperthreading op een Intel processor kan zelfs performance verlagend werken .. Dus dat is zo wie zo al geen goed verkoop argument ;)

Kan ja , maar in de meestel (bijna alle) gevallen is het een voordeel.
Het is meer gericht voor multitasking.

Tis maar waarvoor je wilt gaan en je prio wilt leggen.
De nieuwe generaties CPU's zijn toch allemaal overkill voor de gros van de gebruikers.

voor gamen heb je echt zeer weinig aan 6 cores en i7.
Games hebben 'net' goeie ondersteuning voor quad core, duurt nog wel even voordat het 6 cores ondersteunt.

Games die multi-core ondersteunen zijn voor zover ik weet niet gelimiteerd tot het gebruik van X cores. Heb je een Dual Core, gebruikt hij er twee, een Quad, vier en een Hex, zes.
Volgens mij (maar weet dit niet zeker) breiden het aantal threads zich uit naarmate er mogelijkheden zijn.

In principe hebben games meer profijt van een hogere snelheid dan meer cores, maar 6x 2.4 Ghz levert (bij een moderne game met meerdere threads) betere prestaties dan 2 x 3.0 Ghz. Vroeger was dat niet zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan