mukkel
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 10 dec 2004
De i7 is eigenlijk ook gewoon een quad core, alleen heeft de i7 HT techn. zodat je 4 cores extra kan simuleren hierdoor gedraagt de pc zich als een octacore.
De 955 is inderdaad ook gewoon goed voor gamen en een stuk goedkoper als intel.
Alleen vind ik de resultaten wat minder in het algemeen.
de 955 is vergelijkbaar met de i5 750.
kwa gaming zit er amper geen verschil tussen, alleen wil je ooit wat gaan renderen of video's bewerking, dan is bv de i5 750 ongeveer 20% sneller en dat is aardig wat.
Maar als de TS de pc gebruikt voor alleen maar gamen en in de toekomst ook niet vanplan er iets anders mee te gaan doen, dan adviseer ik de AMD.
Wilt de Ts ooit renderen / videobewerken ect. dan adviseer ik iets meer uit te geven en een intel aan te schaffen vanaf de i5 750 / i7.
Tevens leent een intel zich in het algemeen beter voor het overklokken tov AMD.
Het lukt met amd wel, alleen op bv de i/ i7 gaat het wel erg makkelijk. check bv mijn handtekening van 2,67Ghz naar 4Ghz met alleen het iets verhogen van de Vcore (stock voltage is 1.2V). is toch weer een overklok van rond de 50%
Maar ik wil hier geen discussie houden
ik poste dat AMD 6core benchmarkje omdat ik die gisteren toevallig tegenkwam.
Extra info omdat hiervoor deze cpu aanbod kwam, alleen destijds geen benchmarks aanwezig aren.
De 955 is inderdaad ook gewoon goed voor gamen en een stuk goedkoper als intel.
Alleen vind ik de resultaten wat minder in het algemeen.
de 955 is vergelijkbaar met de i5 750.
kwa gaming zit er amper geen verschil tussen, alleen wil je ooit wat gaan renderen of video's bewerking, dan is bv de i5 750 ongeveer 20% sneller en dat is aardig wat.
Maar als de TS de pc gebruikt voor alleen maar gamen en in de toekomst ook niet vanplan er iets anders mee te gaan doen, dan adviseer ik de AMD.
Wilt de Ts ooit renderen / videobewerken ect. dan adviseer ik iets meer uit te geven en een intel aan te schaffen vanaf de i5 750 / i7.
Tevens leent een intel zich in het algemeen beter voor het overklokken tov AMD.
Het lukt met amd wel, alleen op bv de i/ i7 gaat het wel erg makkelijk. check bv mijn handtekening van 2,67Ghz naar 4Ghz met alleen het iets verhogen van de Vcore (stock voltage is 1.2V). is toch weer een overklok van rond de 50%
Maar ik wil hier geen discussie houden

Extra info omdat hiervoor deze cpu aanbod kwam, alleen destijds geen benchmarks aanwezig aren.
Laatst bewerkt: