Intel of AMD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Wat is het verschil tussen een Intel of AMD processor, en welk merk wordt over het algemeen als beter beschouwd?

misschien helpt dit jouw vraag te beantwoorden.

Intel is voor berekeningen. AMD is voor grafisch. Bijvoorbeeld een terminal server kun je beter een Intel processor gebruiken. Voor gaming en 3d enzo kun je beter een AMD processor nemen. Ook architecten kiezen (hoop ik) voor AMD.

Laatst bewerkt:
Dit is weer eens ene welles nietes verhaal. Beide doen het op alle gebieden goed. De ene processor van Intel verslaat AMD en omgekeerd is dat ook zo. Met beide kun je goed gamen, immers de videokaart is dan het belangrijkste. Met beide kun je prima grafisch werken. Veelal kiezen mensen voor AMD, omdat deze goedkoper is dan Intel.

De reden dat ik AMD heb gekozen was omdat ik een goede game PC wilde hebben maar geen €250 voor een processor over heb. Mijn AMD processor werkt prima en heb geen idee waarom ik een intel zou nemen.
AMD is gewoon een stuk goedkoper, en denk niet dat dit heel veel met kwaliteit te maken heeft.

AMD is goedkoper omdat AMD geen reclame maakt zoals Intel. Wel eens gehoord van een AMD tune?

De reden dat ik AMD heb gekozen was omdat ik een goede game PC wilde hebben maar geen €250 voor een processor over heb. Mijn AMD processor werkt prima en heb geen idee waarom ik een intel zou nemen.
AMD is gewoon een stuk goedkoper, en denk niet dat dit heel veel met kwaliteit te maken heeft.

250 euro?
ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar Intel kun je al kopen vanaf 75 euro en dan kun je al gamen
een Pentium G850 doet het beter dan de meeste AMD dual core en triple core cpu's
kijk naar de i5 2300 die kost 130 euro doet het beter dan ALLE Phenom Quad cores en Bulldozer Quad cores

je hoeft helemaal geen 250 euro te betalen om voor Intel te kiezen

AMD is helemaal niet goedkoper dat verhaal is zooooooo achterhaald

Intel is voor berekeningen. AMD is voor grafisch. Bijvoorbeeld een terminal server kun je beter een Intel processor gebruiken. Voor gaming en 3d enzo kun je beter een AMD processor nemen. Ook architecten kiezen (hoop ik) voor AMD.
dit verhaal klopt ook van geen kanten beide merken kunnen prima gamen en terminal servers zijn
Intel heeft op dit moment de beste Game processor voor zijn prijs en dat is de i5 2500 die kost 160 euro

misschien helpt dit jouw vraag te beantwoorden.
ook al achterhaald dit gaat nog over de oude eerste generatie processor van intel
we zijn nu al weer bij de derde generatie en die website is totaal niet up to date

Laatst bewerkt:
250 euro?
ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar Intel kun je al kopen vanaf 75 euro en dan kun je al gamen
een Pentium G850 doet het beter dan de meeste AMD dual core en triple core cpu's
kijk naar de i5 2300 die kost 130 euro doet het beter dan ALLE Phenom Quad cores en Bulldozer Quad cores

je hoeft helemaal geen 250 euro te betalen om voor Intel te kiezen

AMD is helemaal niet goedkoper dat verhaal is zooooooo achterhaald
ik dacht dat AMD wel goedkoper was. Toen ik een maand geleden zelf na een processor zocht waren de prijzen voor intel processors toch echt rond de 250 euro. Ik heb ze niet goedkoper gezien. En is die 130 euro een tweedehands prijs. Want ik heb net ff gezocht en heb niet goedkoper dan 160 gevonden.
En wat ik heb geschreven is gewoon wat ik tot zover weet. Ik heb er niet veel verstand van maar mijn AMD van €90 werkt prima. Ik zelf heb geen betere nodig

Laatst bewerkt:
De processor is voor een vriend, de hem wil gebruiken voor gaming (ikzelf ben eigenlijk ook wel aan het kijken naar wat upgrades, maar dan vooral op het gebied van grafisch). Als wat firestorm waar is over de beste gaming processor (intel i5 2300), en voor 160€ denk ik dat we voor die gaan.
Heeft een AMD ingebouwde grafics?

Intel Pentium G860 77 euro
i3 2100 130 euro <-- deze processor ondersteund games beter dan iedere bulldozer processor
i5 2300 160 euro klopt idd

je hebt zelfs nog cpu's die goedkoper zijn kijk naar de Celeron gevallen en als we die vergelijken met de tegen hangers van AMD dan komt intel prijs prestatie gericht er veel beter uit

budget game pc van rond de 600/700 euro en je kunt gelijk al voor intel kiezen dus zie niet in waarom intel een dure keuzen zou zijn

Laatst bewerkt:
Hebben ze een xtra videokaart nodig om mee te gamen? Of zijn de built-in graphics goed genoeg? Ik denk nog steeds dat het die i5 wordt. De huidige keus is een i5-3450 voor 185€, en die heeft ongeveer dezelfde specs als de i5-2300 voor 160€.

Om echt te kunnen gamen, zou je een losse videokaart moeten gebruiken. Lichte games zoals Command and Conquer kunnen wel met de onboard videokaart. Echter games zoals Modern warefare niet.

Minecraft (hoge kwaliteit)?
Cities XL 2012 (hoge kwaliteit)?

Dat zijn de games die hij op dit moment speelt, en die eveneens de aanleiding waren voor het upgraden van zijn PC. Het zijn zeker niet de zwaarste games, maar een Core-i3 2130 met graphics 1000 met is amper voldoende.

Hij wilt ook twee beeldschermen kopen. Kost dit meer grafisch vermogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan