intel pentium vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickon789

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
ik zit te twijfelen over de aankoop van een laptop..nu zie ik er 2 staan met verschillende proccesors..kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze 2?

het gaat om de
*Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
en de
*Intel® Pentium® Dual Core T2080 Processor (1,73 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)

dat die ene 2 ghz heeft en die andere 1.7 dat snap ik zelf ook nog.
maar wat houdt bijvoorbeeld die 4mb cache in??waar is dat voor.

het verschil in prijs is 500 euro. is het waard om die duurdere te nemen? wat zijn de voordelen?
alvast bedankt

Het ligt eraan wat je gaat doen met de laptop, als je gewoon wat internet, mailt en soms een simpel spel speelt kan je gewoon die met een Intel® Pentium® Dual Core T2080 nemen.

Of het is een Pentium, of het is een Core 2 Duo.:confused:

Zou de Core 2 Duo nemen, de Pentium is eigenlijk uitlopend.

Een dual core is toch echt wat anders als de structuur van een core duo of een core 2 duo, dat is toch echt een heel andere architectuur.

ik zit te twijfelen over de aankoop van een laptop..nu zie ik er 2 staan met verschillende proccesors..kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen deze 2?

het gaat om de
*Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
en de
*Intel® Pentium® Dual Core T2080 Processor (1,73 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)

dat die ene 2 ghz heeft en die andere 1.7 dat snap ik zelf ook nog.
maar wat houdt bijvoorbeeld die 4mb cache in??waar is dat voor.

het verschil in prijs is 500 euro. is het waard om die duurdere te nemen? wat zijn de voordelen?
alvast bedankt

Oftewel voor snelheid zou ik de duurdere kiezen ;)
als je af en toe wat internet en msnt kun je de goedkopere nemen maar als je echt wilt een beetje spelletjes wilt spelen en gewoon snelheid wilt hebben moet je voor de Core 2 Duo gaan;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan