internet blokkeren behalve eigen site

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
hyves.net en .com zijn inderdaad geblokt maar de .nl blijft bereikbaar ....
ik kom er maar niet achter wat ik fout doe ik heb de internet files leeggemaakt met ccleaner en de instellingen zijn volgens mij goed of zie ik iets over het hoofd ?

Bijlagen

Doe eens op die pc:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup www.hyves.nl
nslookup hyves.nl
nslookup www.hyves.net
nslookup hyves.net
ping hyves.nl
ping www.hyves.nl

Kijk naar de teruggetoonde ip-adressen, en zoek naar onverklaarbare verschillen.

[Daarnaast is nog steeds van toepassing dat een proxy-server gebruikt kan zijn óf een handmatige aanpassing in het HOSTS bestand.
Het HOSTS-bestand: Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
geldt voor iedereen, de proxy-instellingen zijn per gebruiker in te stellen.
Maar kijk eerst wat bovengenoemde nslookup en ping tests opleveren.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
er stond inderdaad in host eenregel voor hyves.
heb deze nu verwijderd maar nog niet kunnen testen
wel in cmd wat kunnen uitvoeren
als ik het zo zie is het wel geblokt maar misschien wil u nog even naar het ping.doc kijken
ik ga vanavond testen of alles echt is geblokt

bedankt04rh6.gif

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Post eens de uitvoer van die ping en nslookup commando's waar ik het eerder over had (uitgevoerd op de bewuste pc). Ik heb namelijk het idee dat op de een of andere manier deze pc 'ontsnapt'/zich onttrekt aan de filter regels.

Overigens kun je, als je in de filter regels bij het Source adres het subnetmask verandert naar 255.255.255.0, het daarna ook testen vanaf ándere computers in je netwerk, want dan zou je hele lokale netwerk uitgesloten moeten zijn van http-toegang naar hyves.nl, hyves.com en hyves.net.

Tijs.

deze staat al in de ping .doc die ik had toegevoegd op 16 juni 2009, 16:53
misschien dat u hier even naar wil kijken ?

groet gdus

:shocked:

Je hebt in die bijlage iets anders gedaan dan ik had gevraagd: Je hebt alles binnen nslookup opgezocht, terwijl mijn instructie toch duidelijk aangaf dan je die commando's individueel moest uitvoeren in een CMD-venster.
De informatie van nslookup hebben we nu wel, maar niet de ping tests.
Dus wat nog mist (uit te voeren op die ene computer) is:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
ping hyves.nl
ping www.hyves.nl

Tijs.

Laatst bewerkt:
0187.gif

dan heb ik dat verkeerd begrepen..
ik zal het nog een keer doen

ik heb het ping .doc bij gevoegd.
graag uw reactie
mvg gdus

Bijlagen

Zoals je ziet zijn de ip-adressen die daar genoemd worden (nu) de juiste (na jouw aanpassing van het HOSTS bestand).

Reëel gesproken zou er nu geen belemmering mogen zijn, met 3 kanttekeningen:
1. Misschien heb je toch fouten gemaakt met de filter rules. Graag nog een keer alle huidige ingestelde regels m.b.t. Hyves in een bijlage laten zien.
2. Ik heb al over proxies gesproken. Misschien moet je daar nog naar kijken (bij die ene gebruiker, want is een gebruikersinstelling, geen systeeminstelling).
3. Ook kan het zijn dat het ip-adres van dat werkstation gewijzigd is, of tijdelijk door de gebruiker wordt gewijzigd om (stiekem) toch te kunnen Hyven.

Succes,

Tijs.

ik heb nog even alles een keer in een .doc file geplaatst voor je
nog even over de proxy wat is dit precies en wat moet ik hier controleren
het ip adres van de pc is een vast ip adres en nog steeds het zelfde dit heb ik gecontroleerd.
en nogmaals veel dank voor alle geboden hulp tot dusver .
gduss

Bijlagen

Proxy controleren:
1. Inloggen als de gebruiker
2. In Internet Explorer: Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen -> knop LAN-instellingen -> vink alles uit (ik neem aan dat er verder geen automatische instellingen op je netwerk worden verspreid omtrent de inrichting van Internet Explorer).

Ik zag dat je (naast Hyves) nog enkele andere websites ook blokkeert (o.a. hotmail.kz) voor dat ene ip-adres. Werken die inderdaad nu niet vanaf dat ene ip-adres, maar vanaf andere ip-adressen op je netwerk wel (oftewel: Worden die wél succesvol geblokkeerd dankzij de filterregels)?

Tijs.

het lijkt wel of alles nu weer bereikbaar is terwijl .com en .net eerst niet te bereiken waren.
ik snap er helemaal niets meer van :(
er is niemand anders die het wachtwoord in de router weet alleen ik dus daar kan het niet aan liggen heeft u misschien nog een tip ?

o ja bij de proxy is niets aangevinkt..

Zet anders eens de logging aan in de regels die je gemaakt hebt. Hopelijk geeft dat enig inzicht.

Tijs.

Er staat in die regels: Log = None
Dat omzetten.

Succes,

Tijs.

ik heb ze nu op both staan maar dit helpt niets
moeten ze soms ergens anders op staan ?
ik kan ook nog kiezen uit action matched en action not matched

Laatst bewerkt:
Heb je al getest vanaf dat werkstation, en dan gekeken in de Log van de Prestige of je daar wat terugziet?

Verder heb ik geen handleiding, zoals je weet, dus kijk even in de handleiding na welke log-instelling het beste past voor jouw doeleinden.

PS: Het lijkt me dat Both betekent Matched en Not Matched samen, oftewel of de regel in het algemeen wel wordt gebruikt of niet door de Prestige.
Lijkt me dat als je alleen wilt loggen wanneer de regel echt toegepast is (oftewel de blokkade wordt opgeworpen), dan je dan Matched moet aangeven. Nakijken in de handleiding moet je zekerheid kunnen geven hieromtrent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
helaas heb ik geen handleiding en deze is ook niet te vinden op de site van zyxel.
ik snap niet waarom er eerst wel werd geblokt en daarna niet meer
alles is gewoon bereikbaar het maakt niet uit waar ik log op zet
ik heb ook de router een keer aan en uit gezet maar ook dit helpt niet
misschien alles wissen en opnieuw zetten ?
of heeft u nog andere opties:(

Ik kan evt. wel een keer meekijken bij je, maar ik neem aan dat je alleen overdag op die lokatie bent, en dat maakt het moeilijk, want ik werk ook overdag en mijn baas zal niet zo blij zijn als ik overdag me met helpmij bezighoudt.

Directe opties zie ik niet direct, moet ik eerlijk zeggen: Alles lijkt goed te staan.

Natuurlijk staat je nog open om PeerGuardian2 te installeren en te configureren.
Ook kun je natuurlijk een fatsoenlijke ADSL routermodem kopen met een échte firewall die zowel voor inkomend (WAN-to-LAN) als voor uitgaand verkeer (LAN-to-WAN) te configureren is. En dan heb je tenminste ook een handleiding erbij!
Opnieuw beginnen kan ook, maar omdat je niet beschikt over een handleiding van je huidige apparaat kan ik je dat nu niet aanbevelen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan