Hallo,
Ik zit al een paar weken met een probleem. Vaak, om de minuut ongeveer valt mijn internet weg voor een seconde. Als ik aan het surfen (of dingen download) ben, merk ik daar niet zo heel veel van weinig van en het meeste gaat wel prima, maar bijvoorbeeld msn valt steeds uit en moet opnieuw opstarten. Daarnaast ook bij een spel dat ik veel speel, werkt de chatfunctie vaak niet. Dan krijg ik niet wat de ander tegen mij zegt een hele tijd niet, en dan spontaan alles in een keer. Daarnaast kan ik ook vaak niet starten vanuit de lobby en crasht het spel ook veel tijdens de opstartprocedure. Verder werken online functies vaak moeilijk. Online producten kopen werkt moeizaam en streamen loopt ook vast. Ik zie niet aangegeven met een symbooltje dat het internet weg is, dus op een gegeven moment vroeg ik mij af of het daadwerkelijk het internet is. Met behulp van opdrachtprompt en het pingen naar google, kwam ik er achter dat ik om de 50 responses een time out heb.
Ik heb in ieder geval een modem en ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zag geen subforum staan met modem dus plaats het maar hier. Als ik deze herstart, werkt het weer eventjes. Echter, des te meer ik dat doe, des te korter het werkt en des te langer het duurt voordat de modem is geherstart.
Ik heb (logischerwijs) verscheidene keren contact gezocht met mijn provider, tele2. Allereerst werd mij verteld dat het probleem waarschijnlijk aan de lengte van de kabel lag. Vanaf de muur was er een 5 meter kabel naar de modem en vanaf de modem zo'n 1.5 meter naar de computer. Mij werd verteld dat het waarschijnlijk zo was dat het kwam doordat de kabel van de muur naar de modem te lang was. Deze mocht niet langer zijn dan 1.5 meter.
Aldus een nieuwe aangeschaft (ook omdat tele2 zei dat, indien dit niet deze lengte had, de rekening voor mij was als ze een monteur langs zouden sturen) maar het hielp helemaal niks. Vervolgens is er een monteur langsgekomen die heel slecht was. Hij sprak amper nederlands en had totaal geen tijd om het op te lossen want zijn auto was niet goed geparkeerd en hij wou weer weg voordat er een politieagent langs kwam. Kort mijn verhaal verteld en hij maakte gelijk de contactdoos open want het was iets met het draad (volgens de monteur was daar geen twijfel over mogelijk). Hij zei dat er een kortsluiting was en verving iets terwijl ik bezig was met de rekening op te stellen en in te vullen, want daar was geen tijd voor. Nog binnen geen 5 minuten was hij weer weg en was dus niet getest. Vervolgens was het probleem nog precies hetzelfde.
Weer gebeld naar tele2 (boos) en uitgelegd dat als ze niet een monteur langs zouden sturen die zijn werk fatsoenlijk deed, ik direct zou overstappen. Vervolgens is er weer een monteur langsgekomen en deze vertelde dat het standaard procedure was direct de modem te vervangen. Hij gaf ook toe dat de voorgaande monteur erg slecht bezig was geweest en verving de modem. Vervolgens vertelde hij mij dat, als dit probleem nog steeds was, er iemand langs zou komen om de bekabeling buiten te checken.
Goed, vervolgens zelfde probleem. Gebeld (alweer) naar tele2 en de volgende dag kwam er iemand langs die buiten zou checken. Bleek dat ook hierin geen probleem was te vinden en het probleem aldus ergens bij mij lag.
Oftewel: ik heb geen flauw idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen. Ik weet niet bijzonder veel van het hardware-matige gedeelte of netwerken (miss net ietsje meer dan de gemiddelde pc-gebruiker) en ik kan het niet echt zelf oplossen. Mocht iemand enig idee hebben wat het probleem kan zijn: ik ben je ontzettend dankbaar. Leg het wel in lekentaal uit, anders is de kans groot dat ik het niet snap.
Bij voorbaat dank =D
extra details: Ik zit aan de LAN-kabel, modem type CT6373
Ik zit al een paar weken met een probleem. Vaak, om de minuut ongeveer valt mijn internet weg voor een seconde. Als ik aan het surfen (of dingen download) ben, merk ik daar niet zo heel veel van weinig van en het meeste gaat wel prima, maar bijvoorbeeld msn valt steeds uit en moet opnieuw opstarten. Daarnaast ook bij een spel dat ik veel speel, werkt de chatfunctie vaak niet. Dan krijg ik niet wat de ander tegen mij zegt een hele tijd niet, en dan spontaan alles in een keer. Daarnaast kan ik ook vaak niet starten vanuit de lobby en crasht het spel ook veel tijdens de opstartprocedure. Verder werken online functies vaak moeilijk. Online producten kopen werkt moeizaam en streamen loopt ook vast. Ik zie niet aangegeven met een symbooltje dat het internet weg is, dus op een gegeven moment vroeg ik mij af of het daadwerkelijk het internet is. Met behulp van opdrachtprompt en het pingen naar google, kwam ik er achter dat ik om de 50 responses een time out heb.
Ik heb in ieder geval een modem en ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zag geen subforum staan met modem dus plaats het maar hier. Als ik deze herstart, werkt het weer eventjes. Echter, des te meer ik dat doe, des te korter het werkt en des te langer het duurt voordat de modem is geherstart.
Ik heb (logischerwijs) verscheidene keren contact gezocht met mijn provider, tele2. Allereerst werd mij verteld dat het probleem waarschijnlijk aan de lengte van de kabel lag. Vanaf de muur was er een 5 meter kabel naar de modem en vanaf de modem zo'n 1.5 meter naar de computer. Mij werd verteld dat het waarschijnlijk zo was dat het kwam doordat de kabel van de muur naar de modem te lang was. Deze mocht niet langer zijn dan 1.5 meter.
Aldus een nieuwe aangeschaft (ook omdat tele2 zei dat, indien dit niet deze lengte had, de rekening voor mij was als ze een monteur langs zouden sturen) maar het hielp helemaal niks. Vervolgens is er een monteur langsgekomen die heel slecht was. Hij sprak amper nederlands en had totaal geen tijd om het op te lossen want zijn auto was niet goed geparkeerd en hij wou weer weg voordat er een politieagent langs kwam. Kort mijn verhaal verteld en hij maakte gelijk de contactdoos open want het was iets met het draad (volgens de monteur was daar geen twijfel over mogelijk). Hij zei dat er een kortsluiting was en verving iets terwijl ik bezig was met de rekening op te stellen en in te vullen, want daar was geen tijd voor. Nog binnen geen 5 minuten was hij weer weg en was dus niet getest. Vervolgens was het probleem nog precies hetzelfde.
Weer gebeld naar tele2 (boos) en uitgelegd dat als ze niet een monteur langs zouden sturen die zijn werk fatsoenlijk deed, ik direct zou overstappen. Vervolgens is er weer een monteur langsgekomen en deze vertelde dat het standaard procedure was direct de modem te vervangen. Hij gaf ook toe dat de voorgaande monteur erg slecht bezig was geweest en verving de modem. Vervolgens vertelde hij mij dat, als dit probleem nog steeds was, er iemand langs zou komen om de bekabeling buiten te checken.
Goed, vervolgens zelfde probleem. Gebeld (alweer) naar tele2 en de volgende dag kwam er iemand langs die buiten zou checken. Bleek dat ook hierin geen probleem was te vinden en het probleem aldus ergens bij mij lag.
Oftewel: ik heb geen flauw idee wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen. Ik weet niet bijzonder veel van het hardware-matige gedeelte of netwerken (miss net ietsje meer dan de gemiddelde pc-gebruiker) en ik kan het niet echt zelf oplossen. Mocht iemand enig idee hebben wat het probleem kan zijn: ik ben je ontzettend dankbaar. Leg het wel in lekentaal uit, anders is de kans groot dat ik het niet snap.
Bij voorbaat dank =D
extra details: Ik zit aan de LAN-kabel, modem type CT6373
Laatst bewerkt: