Internet delen lukt bestanden delen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkZen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Berichten
2.612
Hoi,

Ik heb een netwerkje tussen 2 computers
Computer 1 heeft 450 mhz en draait XP pro en is de server en daar komt het internet op binnen. 2 netwerkkaartjes zitten in deze pc.

Computer 2 heeft 133 mhz en daar draait 98 se op. dr zit 1 netwerkkaartje in en krijgt het internet via computer 1 binnen (crosscable)

Alleen ik kan geen bestanden delen, hij heeft het wel even gedaan , maar na een reboot kunnen beide computers elkaar niet vinden.

Werkgroep is hetzelfde en de computernaam van beide computers is compleet anders. Ik heb alles op de juiste manier gedeeld wat hij heeft het wel ff gedaan , totdat de computer die Windows 98 draait ging rebooten.

Wie o wie kan mij helpen?
 
Is op beide pc's wel bestands en printerdeling geinstalleerd??


Als je in xp op mijn netwerklocaties staat en je klikt rechts en dan zoeken naar computers doet iet het niet?

Pingen lukt nog wel?
 
Hoi,

Nee het zoeken naar de computers in het netwerk lukt niet. Ze vinden alleen zichzelf ;s.

Pingen lukt gelukkig wel en bestand en printerdeling is opde beide machines geactiveerd
 
Is er naar de reboot op 98 nog wel een map gedeeld ??
 
Ja dat wel , hij onthoud die instellingen wel, maar de computers kunnen elkaar gewoon helemaal niet vinden ;s. Internet doet het prima
 
Ik heb dit van de week gehad en toen moest ik met mijn 98 pc op start> windows afmelden klikken en dan meld ie zich vanzelf weer aan en dan was het goed ?
 
dat werkte toen ie het die ene keer deed wel , maar nu niet :s

Nu het software matig niet lukt krijg ik wel mn twijvels.

Ik heb in PC 1
een chello PCI kaart zitten van chello.
En een ISA 3 Com netwerkkaart die het internet dus deelt en de bestanden zou moeten delen.

In pc2 heb ik een standaard PCI kaartje zitten.

Internet doet het wel, maar dat zijn veel kleinere pakketten die per seconde geleverd worden.

En het delen van bestanden zijn wat groter en worden toch wat sneller over het netwerk geleverd.

Zou het kunnen zijn dat mn ISA kaart in de server het gewoon niet kan en dat ik een PCI kaartje in de server moet duwen?
 
volgens mijn kun je beter in pc1 als netwerkaart ook een standaard pci netwerk kaartje 10/1000 mb plaatsen .

En anders moet je even een nieuwe wizard draaien voor kleine thuisnetwerken een diskette aan maken met de wizard en op pc 2 draaien .
 
Geplaatst door roby
volgens mijn kun je beter in pc1 als netwerkaart ook een standaard pci netwerk kaartje 10/1000 mb plaatsen .

En anders moet je even een nieuwe wizard draaien voor kleine thuisnetwerken een diskette aan maken met de wizard en op pc 2 draaien .

Ik heb de diskette aangemaakt en met succes op de client geinstalleerd.

En inderdaaf hij werkte.... Maar na het rebooten van de server was het weer onmogelijk verbinding te krijgen.......

Maar Internet deed het wel :s

Dus de vroige keer gebeurde het bij de reboot van de client en nu bij die van de server
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan