internet doet het niet na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

purekid

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
beste,

ik heb vandaag window's xp opnieuw geinstalleerd maar nu doet het internet het niet meer... Ik heb de optie lan gedaan volgens mij hadden we die eerst ook. Maar nu doet die het niet

we hebben internet zakelijk van KPN

maar wat moet ik nu doen om het weer werkend te krijgen???

gr boris

Zie je bij apparaatbeheer nog gele icoontjes staan ?
Het kan namelijk zijn dat je nog drivers moet installeren voordat je LAN aansluiting werkt.

hey,

waar staat appaaraten beheer? kan het niet meer vinden...

volgens mij heb ik nog geen drivers geinstalleert, zoals geluidskaart moet ik van internet halen imv cd kwijt...

eigenlijk weet ik ook niet welke cd wat is...

hey,

waar staat appaaraten beheer? kan het niet meer vinden...

volgens mij heb ik nog geen drivers geinstalleert, zoals geluidskaart moet ik van internet halen imv cd kwijt...

eigenlijk weet ik ook niet welke cd wat is...

Vertel het type en merk van de pc eens, dan kunnen wel helpen zoeken

PS. Apparaat beheer kan je zo vinden: Rechterklik op Deze Computer en dan Eigenschappen, naar het tabje Hardware en daar klik je op Apparaatbeheer.

hey,

internet enzo doet het weer maar:

kijk eigenlijk is mijn opdracht nog niet gelukt... Want me
C schijf moet geformateerd worden maar al me programmatjes staan er nog bij program files, deze staan niet meer bij software in het lijstje... Eigenlijk wil ik dan ook de computer ECHT formateren, voordat ik mijn eigen troep er op zet...

maar vorige keer heb ik het ook geprobeerd om te doen maar dat lukte blijkbaar niet... Ik kan het wel weer doen maar dan riskeer ik het zelfde iets de C is niet geformateerd... Moet je een paparties aan maken ( een extra schijf)???

wat moet ik dus anders doen om hem goed te formateren?

Windows is neem ik aan op de C schijf geïnstalleerd, ga je deze dan weer formateren dan is je Windows weg. Dus je reden om te formateren kan ik niet helemaal begrijpen.

kijk ik wil dat al me programmatjes weg zijn en weer schoon kan beginnen... nu staat er nog allemaal troep op ook van me zus die nu weg is ;)

maar hoe moet je formateren... en als je geformateerd heb moet je dan opnieuw windws er op zetten of gebeurd dat gelijkt?

Na het formateren is alle data van de harddisk gewist en zal je dus inderdaad Windows+drivers etc. opnieuw moeten installeren. Dat gaat dus niet automatisch achter elkaar.
De Windows partitie is niet vanuit Windows zelf te formateren aangezien de partitie dan in gebruik is.
Hiervoor kun je een bootdisk gebruiken als Hiren's Boot CD (voor download link even googlen). Deze stop je in de PC en bij het opstarten start je dan op vanaf de CD, doordat Windows dan niet geladen is kun je de partitie verwijderen.
Onder het hoofdstukje HDD tools/partitioning tools staat meerdere partitioning programma's. Partition Magic is 1 van de meest gebruikte.
Daarmee kan je 1 of meerdere nieuwe partities aanmaken dit kan ook tijdens het installeren van Windows. Voordat je hiermee aan de gang gaat:
1. Zorg dat je een werkende Windows XP installatie CD hebt, controleer of deze ook boot
2. Zorg voor een geldige windows licentie
3. Controleer of Hiren's boot cd werkt.
4. Backup uiteraard ook belangrijke bestanden aangezien deze verwijderd zullen worden.

kijk ik wil dat al me programmatjes weg zijn en weer schoon kan beginnen... nu staat er nog allemaal troep op ook van me zus die nu weg is ;)

maar hoe moet je formateren... en als je geformateerd heb moet je dan opnieuw windws er op zetten of gebeurd dat gelijkt?

Hier staat precies, stap voor stap hoe je windows moet formateren/installeren. Lees het eerst rustig door en als je het begrijpt begin er dan aan. Let wel op als je de c schijf eenmaal geformateerd hebt zijn alle gegevens van je schijf!

Link: http://www.techzine.nl/tutorials/260/Windows-XP-installeren.html

Bij evt. vragen kun je hier terecht;)

alles mag er van af ;) belangrijke data zijn er van af ;)

ik hoorde van een ander forum dat ik dit verkeerd heb gedaan:

dat ik de cd in de cd dinges moest doen als computer aan het opstarten is en ik deed dat niet. Ik deed gewoon als windows al op gestart was..

zal hier het probleem liggen? En kan ik dus nu gewoon pc opstarten en dan formateren en installeren?

alles mag er van af ;) belangrijke data zijn er van af ;)

ik hoorde van een ander forum dat ik dit verkeerd heb gedaan:

dat ik de cd in de cd dinges moest doen als computer aan het opstarten is en ik deed dat niet. Ik deed gewoon als windows al op gestart was..

zal hier het probleem liggen? En kan ik dus nu gewoon pc opstarten en dan formateren en installeren?

Je moet gewoon vanaf de windows cd opstarten.

Dus cd in de lade, computer uitzetten, de computer aanzetten. Dan vraagt wordt er gevraagt om op een toets te drukken om vanaf cd op te starten. Dit doe je dus en de rest staat allemaal in de link die ik je gaf!
Start ie niet vanaf de cd, dus je krijgt géén melding om op een toets te drukken!!
Moet je in de bios de cd-rom speler op als 1e opstartmedium zetten.

Dat zal inderdaad het probleem geweest zijn. Je zou de partities zelfs nog kunnen verwijderen met de Windows CD zover ik weet. Dan heb je dus alleen je Windows CD nodig.
En dan verder volgen wat chico79 aangeeft.

maar in die link van chico79 komt er in de tutorial geen scherm dat er geformateerd word gebeurt dit dan wel?? Want in andere tutorials gebeurd deze stap wel... Gebeurd het formateren in die tutorial dus?

sorry hoor maar wil het nu wel in 1 keer goed doen :P

Laatst bewerkt:
maar in die link komt er geen scherm dat er geformateerd word gebeurt dit dan wel??

sorry hoor maar wil het nu wel in 1 keer goed doen :P

Jawel hoor!

Onderin het scherm zie je een schema waar staat

1) Bios
2) Begin van de installatie
3) Tijdens de installatie
4) Einde van de installatie
5) RAID controller installeren tijdens Windows instal
6) Upgrade

Bij pagina 2 wordt het allemaal duidelijk uitgelegt!

Zie:
Als je verder gaat met installeren krijgen we dit op het beeldscherm:
7801_6c0b2a71.jpg

Hiermee kunnen we de harde schijf op delen in stukken of als de schijf al is opgedeeld de grote van de delen veranderen. Om even de opties uit te leggen:
* Als je op Enter drukt zal de installatie van Windows door gaan, en kan je naar de volgende stap.
* Als je op D drukt kan je alle delen (partities) waarin je harde schijf is opgedeeld verwijderen. Let hierbij goed op als je ze verwijderd zullen alle gegevens die je hierop had staan ook worden verwijderd.
* Als je op C drukt kan je nieuwe delen (partities) aanmaken.Je kunt dit alleen doen als je harde schijf groot genoeg is, voor Windows XP heb je minimaal 3 GB aan ruimte op je harde schijf nodig

dat is het formateren zelf toch niet? Dat is alleen van dat schijven gedoe...

dan moet je daar de schijf aan klikken welke je wilt. maar dat is het formateren toch niet???

Vanwege de nieuwe partitie(s) wordt de hardeschijf opnieuw geformateerd.

wacht nu snap ik het niet meer...

moet ik nu nieuwe partitie(s) aan maken, of moet ik het gewoon op me C schijf doen? Of moet ik eerst me C schijf verwijderen en dan weer een nieuwe maken???

wat moet ik dus doen bij dat ene scherm?

Als je het aangegeven scherm ziet dan verwijder je de huidige partities met "d"
daarna maak je nieuwe partitie(s) aan met "c".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan