Internet Explorer (Letter E mist)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Hoi,

Op sommige websites (vnl fora) mist de letter telkens. Dan staat er bijvoorbeeld: 'D light d m mb r

ipv Delighted member.

Hoe komt dit?

Ik vermoed dat er een speciaal karakter staat, die om de een of andere reden niet in de op jouw geïnstalleerde lettertypes voorkomt.

Voorbeeld (even de e vervangen door een Euro-teken)

D€light€d M€mb€r

Kan ook zomaar zijn dat het gebruik van de e uit 'cool-zijn' overwegingen achterwege wordt gelaten ("Turbo-taal", "L33t-taal", "Br33z3r-taal" etc.)

Kun je een voorbeeld-link geven? Dan kunnen we misschien achterhalen of het 'moedwillig' is of dat er evt. toch een probleem op jouw pc is.

Tijs.

Ik heb ff een screenshot gemaakt van mijn IE-scherm.

naamloosur2.jpg

Dit probleem heb ik ook bij Firefox, heb ik zojuist ontdekt.

Lijkt dus op een kapot lettertype in je Windows.

Start -> Uitvoeren -> fonts
Doe Ctrl-A, zodat ze allemaal geselecteerd zijn, en rechtsklik erop en kies Openen.

Je kunt dan in de geopende vensters kijken of in de voorbeelden van de lettertypes ook de 'e' mist. Kijk of je zo lettertype(s) kunt vinden die blijkbaar kapot zijn.

Tijs.

Hoe zouden lettertypes kapot kunnen gaan?
En als ik Ctrl+A doe en dan Openen, dan worden alle lettertypes geopend, toch?

Zou geen virus of een of andere spyware het probleem hiervan zijn??

Laatst bewerkt:
Waarom zou een virus zich bezighouden met de manier waarop woorden/letters gepresenteerd worden op je scherm?? Als ik virusschrijver zou zijn, dan zou mijn doel wel iets heel anders zijn, lijkt me...

Natuurlijk kan het geen kwaad erop te scannen, maar ik geef het ******* weinig kans dat je daarmee iets boven water haalt dat jouw probleem verhelpt.

Kijk dus (wat mij betreft) eerst die lettertypes na. Ze komen elk in hun eigen venstertje geopend als je mijn instructie volgt, en je bent er zo doorheen met nakijken, omdat het in jouw geval maar om 1 letter gaat waar problemen mee zijn.

Tijs.

Ok, dan zou je op zoek kunnen gaan naar malware.
Met MBAM
en
(de gratis versie van) SuperAntiSpyware

Beide programma's eerst updaten en dan laten checken.

Succes,

Tijs.

Probeer het volgende:
> Open start
> Ga naar Confuguratie Scherm
> Lettertypes
> Check of het lettertyp dat op de site wordt gebruikt er nog staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan