Internet Explorer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloeswitjes

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Ik werk met Vista en IE.
Sinds kort zegt IE bij bepaalde sites (bijvoorbeeld altijd bij www.ryanair.com) IE werkt niet en sluit zich vervolgens af. Ik wil niet met mozilla etc. gaan werken, maar IE moet het gewoon doen. Ik heb flash al eens opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat het daar misschien aan kon liggen,... helpt ook niet... :( Wie kan mij helpen?! Zou het helpen om IE opnieuw te installeren, en zo ja, hoe doe ik dat?

Hm, interessante kwestie. Ik zit zelf ook al een paar weken met hetzelfde euvel. Vooral bij het bekijken van TT pagina's en met name dan het aanklikken van een volgende of het rechtstreeks invoeren van het paginanummer, loopt IE vast.

Ik heb inmiddels al ontdekt dat het verwijderen van de Adobe (Shockwave) flash plugin in IE dé oplossing is om het probleem de nek om te draaien, alleen............. bij het bezoeken van een website die flash nodig heeft heb je dan het probleem dat je bepaalde pagina's niet kan zien.

Ook op een buitenlands forum ben ik inmiddels al best wel veel mensen tegengekomen die eenzelfde probleem hebben. Ik ben nog zoekende naar de oorzaak, mogelijke samenhang met de laatste Windows update, in combinatie met Java / de nieuwste flashplugin... ik weet het niet.

Ook het resetten van IE 7 naar zijn "fabriekswaarden" (lees: zoals die kaal was toen íe net geïnstalleerd was) lost het niet op. Vooralsnog lost alleen het verwijderen de Flash plugin het probleem op.

Uiteraard er vanuit gaande dat jij exact hetzelfde probleem als ik en niet een ander IE gerelateerd probleem.

Voor degenen die meelezen en tips willen geven:
Nee, het is géén kwestie van virussen / spyware of andere ellende. Oók het legen van de tijdelijke mapjes etc. etc. lost niets op. Alléén Flash eraf knikkeren lost het probleem (bij mij) 101% op.

Laatst bewerkt:
heel vervelend.....

Het is bij mij inderdaad alleen op bepaalde sites, lang niet bij alles, deze site staat bijvoorbeeld al een uur open, geen probleem..... Heel vervelend, ik hoop dat iemand ons kan helpen, nu ga ik eerst een proberen om die plugin eraf te gooien, dank je daarvoor!

Adobe Flash staat bij programma's in het configuratiescherm, software. Daar kun je 'm verwiideren.
Je kunt 'm ook uitschakelen; dat doe je in IE onder de tab: Extra, dan invoegtoepassingen beheren en daarna invoegtoepassingen inschakelen -of uitschakelen. Schakel daar de flash / shockwave uit.

Ik ben benieuwd of jouw probleem dan ook is opgelost. Laat het even weten svp.

bedankt,... nieuw probleem!

YEUH! Het probleem is dan idd opgelost, maar nu dus een nieuw probleem; er staat nu: 'deze pagina vereist een invoegtoepassing die is uitgeschakeld' Haha:D dit gaat goed, maar nu kan ik in ieder geval lezen wat er staat en wordt de pagina niet afgesloten. Heb even op TT gekeken, daar staat ook dat ik de invoegtoepassing moet inschakelen, maar als ik 'm inschakel sluit hij niet af,.. ook niet als ik een paginanummer intyp oid. :confused:

Probeer toch eens het volgende:

Extra, Internetopties, geavanceerd en voer dan de acties uit die onder de twee knoppen zitten waar de rode pijlpunt naartoe wijst.

Daar het probleem ook mij voor grote raadsels zet, heb ik het zelf een uurtje geleden ook maar weer eens uitgevoerd.
Daarna opnieuw de flash laten installeren bij een bezoek aan een website en verd*md, ik mag al een uur lang Teletekst pagina's aanklikken zonder dat het vastloopt. Wie weet.................

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    74 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan