internet herkent ip-adres niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
I.v.m. e-mule probeer ik "port forwarding" te doen.

Ik heb een Ericsson HM121DP.
Volgens de site die ik bezoek die me helpt bij port-forwarding, moet ik het volgende ip-adres in de adresbalk intoetsen: 192.168.1.1, en anders 192.168.1.2
Maar bij beiden krijg ik dat de pagina niet gevonden kan worden. Ik heb ook geprobeerd om mijn firewall uit te schakelen, maar ook dat lukte niet.

Wat nu?

Groetjes, Faru

Laatst bewerkt:
Ook dat adres pakt ie niet.

Maar volgens de uitleg van de bewuste site (portforward.com) zou ik echt één van die bovenstaande ip-adressen moeten invoeren.

Dit is de betreffende tekst:

Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.1.1 or 192.168.1.2. If one doesn't work try the other.

En dan zou ik een inlogschermpje moeten krijgen.

Dat is wel voor een ander type.
Heb je geen gebruiksaanwijzing bij de router?

Sorry het is een Hm121dp (hoe ik nou toch aan dat andere kom?).
Gebruiksaanwijzing heb ik wel, maar daar staat niets in over ip-adres.

Ja.
Ik weet nu ook hoe ik aan dat andere type kwam:
Op die site kon je via een link naar jouw merk en type en ik heb gewoon niet goed opgelet, want ik heb dus helemaal niet dat type modem (ik weet het: stom!!).

Dus nu is eigenlijk mijn vraag geworden: Hoe vind ik het bijbehorende ip-adres van mijn modem?

Om op mijn vorige vraag terug te komen? :D

Ik ga er maar van uit dat je een USB modem hebt, en dan is het niet mogelijk om je poorten op die manier te configureren.
Als je voor Emule je poorten open wilt hebben hoeft dat bij dit modem niet, die staan dan al open.

Kijk maar even op de link van Emule en klik onder de weergegeven optie op de "test ports" knop.
Als het goed is kom je nu door de test en is het in dit geval geheel overbodig je modem in te stellen.

Ja, ik heb een USB-modem.
Maar met de test van E-mule begon het dus allemaal: daar kom ik dus niet doorheen!!!
En mijn firewall staat volgens mij goed geconfigureerd voor e-mule. Alles staat op toegestaan voor alle poorten, zowel in- als uitgaande.

Hier de uitslag van de test:

Testing IP: evisp-cache-02.ops.asmr-02.energis-idc.net (213.218.65.18)

Starting TCP connection test...
TCP test failed! UDP test will not be performed.

Connection test finished.

--------------------------------------------------------------------------------

Results in detail:

TCP connection test failed.
It was not possible, to establish a TCP connection to your eMule.
Other users will only be able to connect to you with the help of a server, resulting in a low ID for you. While eMule still works, this will give you several disadvantages. Therfore it is highly recommended to solve this problem.

How to resolve port problems... Something is interfering with your network communications. There are two main reasons for this:

If you are using a firewall, ensure that your firwall don't block the required ports! You might need to set a rule to allow the ports to be available.
If you use a router, make sure that your router forwards the required ports to your local IP!

is niet dat een usb-modem geen firewall aan boord heeft

of ik zou mij moeten vergissen

Nou, bij de eigenschappen van mijn modem vind ik niets over een firewall.
Ik heb er één en dat is Norton. Die van Windows XP is uitgeschakeld.

Ik heb altijd 192.168.1.01 getypt en dat ging goed.

Met Norton kun je in ieder geval zien of hij bezig is met blocken. Dan kun je Norton uitsluiten.

Je hebt het over modem en router. Klopt dat? En het is USB. Mijn usb router had een firewall.
Als je aan port forwarding moet doen heb je gewoon een firewall in je router zitten.

Heb je Admin ingetypt en geenterd voor het wachtwoord? Dat zal er nog niet in staan lijkt me.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Faru
Volgens de site die ik bezoek die me helpt bij port-forwarding, moet ik het volgende ip-adres in de adresbalk intoetsen: 192.168.1.1, en anders 192.168.1.2

En heb je alleen 192.168.1.1 ingetypt zonder dat IP vooraf te laten gaan met: http://?

Je zou dus zo moeten intypen:

http://192.168.1.1
(Voor het gemak, kun je nu erop klikken)

Dennis.

Dat staat er altijd al :D Controleer maar. Typ in een lege balk dat nummer en de rest springt er bij.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Dat staat er altijd al :D Controleer maar. Typ in een lege balk dat nummer en de rest springt er bij.
Nietes, althans bij mij niet.;)

Toch is dat echt het probleem bij Faru volgens mij.

Dennis.

Dennis, via die link lukt het hier op mijn werk in ieder geval wel!! Vanavond ga ik het thuis ook nog even proberen.

Je hoort nog van me

Groetjes, Faru

Misschien heb ik het bij het verkeerde eind, maar ik dacht dat het over dit modem ging.

modem_ericsson_hm121.png

Ik heb ook zo'n ding gehad maar dan van het merk Alcatel en van die modem's kun je de poorten niet instellen.
Net zo min als van een gewoon inbelmodem.

Beste Faru,

Maar hoe heb je het dan thuis in al die keren het IP 192.168.1.1 in de adresbalk ingetypt?

alleen zo 192.168.1.1 of heb je dat IP ook vergezeld laten gaan met http:// zoals ik dat al eerder in die link beschreef?
Hoe je op het werk deed is mij(lees: ons) nu wel duidelijk, maar thuis natuurlijk niet voor 100% hé.(het is een beetje gissen)

Zonder TCP kun je ook geen verbinding maken, controleer derhalve als volgt of TCP überhaupt wel aanwezig en/of geactiveerd is:

1) Start/Configuratiescherm/Netwerkverbindingen/Rechtsklik de verbinding(je netwerkkaart dus)
En nu komt het: Als je meer dan één netwerkkaarten hebt, dan moet je op de juiste een rechtsklik geven EN tevens moet hij ingeschakeld staan.
2) Klik op Eigenschappen

Kijk nu op het veldje in het midden of de tekst 'Internet-protocol(TCP/IP)' er staat.
3) Zo nee, ga dan verder met punt 4, maar anders verder gaan met punt 7.
4) klik op de knop 'Installeren'
5) Klik op Protocol en dan op Toevogen
6) Zet een vinkje op de zojuist toegevoegde protocol(Internet-protocol(TCP/IP) en sluit de openstaande schermen met OK af.
7) Zet een vinkje op 'Internet-protocol(TCP/IP)' en sluit de openstaande schermen met OK af.

Dennis.

Nietes, althans bij mij niet.
Wat gek Dennis! Misschien heb ik het een en ander anders ingesteld. Ik ben nogal een tweaker.
Enfin, zo te zien heb ik vandaag tijd om andere dingen te doen ;)

Nog een keer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan