internet herkent ip-adres niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg trouwens via die site hezelfde als jullie.

Kun jij mij wél een mailtje sturen, Dennis? Probeer zo dan je e-mail door te geven.

Goed nieuws, de site doet het weer, je kunt eMule nu weer dowloaden.
Vreemd zaakje trouwens.......

Of anders hier, voor het geval dat. :D

Laatst bewerkt:
Hoe doe je 'voor het geval dat? Het is n.l. ruim 4 mb of zoiets.
Link je direct door na je eigen install of zo?

Hallo Faru,

Sorry zo laat mijn reactie.

Het testen van die TCP/UDP poorten hoef je helemaal niet te doen. Ik heb dat althans niet gedaan.

Stel het volgende:

Je hebt eMule geïnstalleerd en je start dat programma. Je krijgt dan een scherm waarin je de poorten 4662(TCP) en 4672(UDP) kunt testen, dit negeer je gewoon. Je gaat dan binnen het eMule programma zelf een verbinding maken met de server. De knop 'Servers' staat standaard al ingedrukt en rechts van het scherm staat het opschrift 'Connect'. Alvorens op die knop te klikken moet je vlak onder die knop eerst je Private-IP invullen, rechts ernaast heeft eMule al een poortnummer staan en dat poort heeft eMule als een open poort gedecteerd.

Dat was het.

Wat aanvullingen:

Je verkrijgt je private-IP door het commando ipconfig/all in te geven in Dos. (Bij de regel 'IP-Adres......' vind je daar je Private-IP adres)

Als je die poorten test toch wil gaan uitvoeren(maar dit hoeft niet, lees hierboven nogmaals) dan kun je die poorten gebruiken die op je pc wel openstaan, dit achterhaal je door het dos-commando netstat -an in te geven. Daar zie je dan welke tcp- en udp-poorten van je pc openstaan.

Het IP 213.218.65.18 is het (public)IP dat je van je provider gekregen hebt.
Je kunt je modem met dat IP via een browser bereiken om aldaar bepaalde poorten te kunnen openen.

Dennis.

Hai Dennis,

Ik heb ook niet stil gezeten vandaag.
Het zit zo:
Ik was zo'n beetje in februari voor het laatst bezig geweest met emule. En er stonden nog wat bestanden in die nog niet klaar waren.
Begin maart ben ik bezig geweest met wat herinrichting van mijn computer wat inhield dat ik het e.e.a. van schijf C naar schijf D heb verplaatst, waaronder emule.
Maar zoals ik al een beetje had verwacht, werkten niet alle programma's meer. Emule kwam net met een update naar 0.45b, dus die heb ik erop gezet en direct op D geinstalleerd. Ik kreeg hem vervolgens weer geopend en hij had nog steeds keurig al die bestanden staan. Alleen bleven ze maar op "wachten" staan i.p.v. dat ze verder gingen met downloaden.
Zodoende ben ik dus gaan zoeken naar het probleem en stuitte op die poorten. Ik was ervan overtuigd dat dat het moest zijn en zo is dan ook mijn eerste vraag ontstaan.
Nu was ik vanavond zo slim om eens een nieuw bestand erbij te gaan zetten. En ja hoor, die begon dus wél met downloaden.
Dus mijn conclusie is dat er dus helemaal geen probleem was met die poorten, maar dat die oude bestanden op de één of andere manier toch een tik hebben gekregen van dat verplaatsen naar D.

Maar goed, ik heb weer een paar mensen een aantal dagen van de straat kunnen houden.........

Maar ik wil iederen weer heel erg bedanken voor alle moeite die jullie hebben genomen om mij te helpen.
Geweldig!!!!!!!!!

Groetjes, Faru

Je hebt een heel duidelijk verhaal neergezet.:thumb:
Geplaatst door Faru
Maar goed, ik heb weer een paar mensen een aantal dagen van de straat kunnen houden.........
Dat is weer vanuit een positief optiek bezien.:thumb:
Geplaatst door Faru

Maar ik wil iederen weer heel erg bedanken voor alle moeite die jullie hebben genomen om mij te helpen.
Geweldig!!!!!!!!!

Groetjes, Faru
Heel graag gedaan.;)

Verder met dank aan:
Crash
Admin_Frisian
Ibiza
Elisa
(niet op volgorde van belangrijkheid, maar van binnenkomst)

Groetjes,

Dennis.

Nou, ben in ieder geval blij dat het opgelost is. :D
Groetjes Frisian.

Geplaatst door Admin_Frisian
Nou, ben in ieder geval blij dat het opgelost is. :D
Groetjes Frisian.
Beste Admin_Frisian,

Je kwam ook met een briljant idee hoor.:thumb:

Mag ik iets bekennen?

Daar komt ie: Ik heb jouw mooie link gebruikt.

Groetjes,

Dennis.

Het kost iedereen anders meer moeite om mij OP straat te krijgen :cool: Alleen mijn hond heeft geluk.

Geplaatst door Elisa
Het kost iedereen anders meer moeite om mij OP straat te krijgen :cool: Alleen mijn hond heeft geluk.
Je roept mij maar wanneer het zover is.:)
Sta ik zo bij jou op de stoep.

Dennis.

Ik ken er nog een!!!

Ikke

Ik woon zo'n beetje achter mijn computer!!

Groetjes, Faru (Karin)

Geplaatst door Faru
Ik ken er nog een!!!

Ikke

Ik woon zo'n beetje achter mijn computer!!

Groetjes, Faru (Karin)
Hier nog een.

Dennis.

PS. Ben je zo verslaafd dan, Karin?

Nou, verslaafd is een groot woord, maar mijn zoontje van 11 zit er ook grag achter en ik ben wel een beetje blij als hij naar bed gaat.........

Groetjes, Karin

Geplaatst door Faru
Nou, verslaafd is een groot woord, maar mijn zoontje van 11 zit er ook grag achter en ik ben wel een beetje blij als hij naar bed gaat.........

Groetjes, Karin
Een beetje blij of veel?;)

Karin, zelf ben ik niet weg te krijgen van mijn PC.

Dennis.

Geplaatst door Faru
Kun jij mij wél een mailtje sturen, Dennis? Probeer zo dan je e-mail door te geven.
Dit bericht heb ik zojuist geconstateerd.

Wil je dat dan alsnog hebben? Of is dit topic nu al een gesloten hoofdstuk geworden?

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan