internet ineens trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyRaider1988

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
29
hey,

ik heb sinds kort dat me downloadsnelheid drastisch omlaag is gegaan, ik download normaal 320kb.sec met nieuwsgroepen en nu schommelt het telkens tussen de 200-220 en met normaal downloaden is het zelfs een stuk minder, 150. Ik heb nooit problemen gehad en heb geen draadloos internet, gewoon ADSL van xs4all met speedtouch modem(uit 2002, het is een usb modem) dat via de telefoonlijn gaat en heb al gescand op virussen, malware, spyware en niks gevonden, voor zover ik weet zit er geen reset knop op de modem. Het is zeg maar een usb moden met een splitter. ( zie plaatje http://www.andrewhorne.co.uk/BT/SpeedTouch.jpg )

iemand een idee?

EDIT: net getest met een test van xs4all en daar haal ik dit.... terwijl ik een 3mb verbinding heb van hun.

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 578 Kbit (0.56 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 72 Kbyte (0.07 Mbyte) per seconde downloaden.
 
sorry dat ik het zeg, maar 320 is ook weinig. ik download met 2Mb per sec
 
Bekijk dit artikel in de Wikipedia. De geadveerde snelheden van de providers (2Mb, 8Mb) worden nergens gehaald. Ze geven de "ruimte" aan die je krijgt, niet wat in werkelijkheid kan.
 
Ik vind het alsnog raar hoor... het gaat al 6 jaar goed en dan zou het nu ineens langzamer gaan.

Ik snap er nu de ballen niet meer van, me internet kapte ermee, maakt me modem opnieuw verbinding en geeft ie aan 4mbps verbinding terwijl er altijd 3 stond maar het gaat nog niet sneller.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan