Internet ineens veel langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Sinds vorige week heb ik ineens een veel lagere downloadsnelheid dan eerst.
Ik heb Multikabel Power (Of Ziggo nu dan) waarmee ik normaal met 2,3 MB/S kon downloaden. Maar nu haal ik met wat geluk net de 600kb/s. En dit gewoon met nieuwsgroepen (Waarmee ik altijd MAX snelheid haal).

Ik heb router + modem gereset. Computer opnieuw gestart. Internet opnieuw ingesteld. Malware scans gedaan. NIKS helpt...

Ik heb windows XP en zit op een thuisnetwerk met een router. Kabelinternet.

Ik merk ook lichte "lag" in online games.
En wat me ook opvalt is dat de download snelheid erg varieerd en schokkerd
Van 250 kb/s naar 500 naar 300 naar 630 naar 420 enz...

Iemand enig idee wat dit kan zijn??

Als ik trouwens op speedtest de test doe krijg ik meestal tussen de 6000 en 7000 KB/S, maar ook af en toe 1200 of 3600 of 5000... heel verwarrend...
Upload is wat constanter met tussen de 240 en 280 kb/s

zitten er andere mensen misschien te downloaden via het zelfde netwerk?(onbeveiligd draadloos netwerk)

Wij hebben het zelf gehad.. internet werd steeds trager en trager... tot hij er helemaal mee ophield.. toen bleek er een kabelbreuk te zijn bij de centrale..

Wij hebben het zelf gehad.. internet werd steeds trager en trager... tot hij er helemaal mee ophield.. toen bleek er een kabelbreuk te zijn bij de centrale..

providers die de kabel gebruiken hebben geen centrale dacht ik zo :). ALs daar een kabelbreuk is ligt er een ganse straat uit.

je kan proberen de modem eens te herstarten (stroom los). Deze werkt met kanalen die na lang aanstaan "defect" geraken, hoe meer kanalen eruit, hoe trager internet. herstelt niet vanzelf alleen door powerreset. Als dit het probleem is althans.

Laatst bewerkt:
providers die de kabel gebruiken hebben geen centrale dacht ik zo :). ALs daar een kabelbreuk is ligt er een ganse straat uit.

je kan proberen de modem eens te herstarten (stroom los). Deze werkt met kanalen die na lang aanstaan "defect" geraken, hoe meer kanalen eruit, hoe trager internet. herstelt niet vanzelf alleen door powerreset. Als dit het probleem is althans.

al meerdere keren gedaan, geen effect:confused:

Vanaf de verdeelkast in de straat loopt er een enkele kabel naar je huis. Daar kan een kabelbreuk inzitten. Dat hoeft geen complete breuk te zijn maar voldoende om de internetoverdracht te belemmeren.

Ik had hetzelfde geval. Kennelijk gebruikt internet lagere frenquenties op de kabel en die zijn gevoeliger voor breuk dan de televisie. Bovedien is het televisiesignaal minder gevoelig voor storing dan internet.

Jaap

internet doet het prima bij de andere computers dus daar ligt het niet aan..

Vanaf de verdeelkast in de straat loopt er een enkele kabel naar je huis. Daar kan een kabelbreuk inzitten. Dat hoeft geen complete breuk te zijn maar voldoende om de internetoverdracht te belemmeren.

Ik had hetzelfde geval. Kennelijk gebruikt internet lagere frenquenties op de kabel en die zijn gevoeliger voor breuk dan de televisie. Bovedien is het televisiesignaal minder gevoelig voor storing dan internet.

Jaap

Bij dsl heb je inderdaad een eigen kabel tot aan de kvd en van daar uit naar de centrale toe. Bij kabelinternet hangt er een ganse buurt op 1 node waaruit de trunkkabels vertrekken. Een straat is op 1 trunkkabel aangesloten met als nadeel als er veel mensen online zijn je verbinding trager word, je zit immers met x aantal personen op die ene trunkkabel. frequenties van analoge tv liggen juist lager dan die van internet. Internet loopt aan de buitenkant van de kern, tv meer centraal in de kern, hoger frequenties lopen altijd langs de buitenkant.

Laatst bewerkt:
niemand die me kan helpen?...

ik snap vooral niet waarom bij Speedtest.nl m'n snelheid wel vet hoog wordt weergegeven maar in online games ik dikke lag heb, spikes en hele wisselende latency, en m'n downloads ook tussen heel langzaam en langzaam schommelen...

EDIT:
Ik heb m'n computer eens beneden op internet aangesloten maar daar heb ik hetzelfde probleem.
Het probleem zit dus in m'n computer...

Maar wat kan et zijn????

EDIT2:
Ik heb net es MSN messenger gedownload .. heb ik ineens een snelheid van 2,3 MB/s (m'n normale oude snelheid)
5x achter elkaar.

Maar ondertussen heb ik nog steeds dik hoge latency in games en via nieuwsgroepen ook maar 150 kb/s...

wat kan dit toch zijn?????

Speedtest:

Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 6690.4 KByte/sec
(=53523 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 263.4 KByte/sec
(=2107 kbps)

Laatst bewerkt:
Download snelheid nu ff tijdelijk 1,5 MB/s
Maar nog steeds niet op normale snelheid (2,3), en nog steeds licht haperend alleen veel minder. En ik betwijfel of het zo blijft. Zit er dik in dat het vanavond weer supertraag is ofzo.

Kom op heeft niemand enig idee wat de oorzaak kan zijn??? :s

EDIT:

En inderdaad... tis nu nog maar 300 kb/s....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan