internet op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie.h

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
111
2 vragen:

laptop met WiFi, thuis een router en kabel

Hoe krijg ik internet op de camping:

a. camping heeft ISDN Wat heb ik dan nodig?

b: camping heeft geen internet. iemand zei iets over meeliften bij een ander

Sophie
 
Je hebt mensen die internet hebben via sateliet. Als je iemand kan vinden die dat heeft, kan je misschien samen een systeempje opzetten waarmee je ook toegang hebt tot zijn internet. Wel moet je dan de nodige zooi bij je hebben, zoals bijvoorbeeld een netwerk kabel, en flink verstand van netwerken.

Lijkt me een moeilijk probleem. Zoek eerst maar eens iemand die wel toegang heeft tot internet.
 
er zijn trouwens ook kaarten ( ongeveer 150 euro ) waarmee je zelf toegang hebt tot sateliet... Dan hoef je niet mee te liften met iemand die 't al heeft....
 
En internet via de satteliet dan heb je volgens mij nog wel een telefoonlijntje nodig.
Maarals je via isdn van de camping wilt internetten dan moet de eigenaar dat goed vinden.
je zou op de telefoonlijn een adsl abbonnement kunnen laten plaatsen( wie betaald dit)
Vanaf dat adsl zou je met een accespoint een draadloos netwerkje kunnen opzetten.
Als de afstand te groot is dan zou je er nog een repeater tussen kunnen zetten.
beveilig het dan wel met een wap of wep key zodat anderen niet mee kunnen liften.
Je moet voor de tijd wel een afspraak maken wie er voor de kosten opdraaid.
En als dit niet kan/mag dan zou je zelf moeten zorgen voor een telefoon aansluiting op decamping.
 
daar moet je dan wel een speciale ingang voor hebben in je laptop, de oudere laptops hebben dat meestal niet! let daar dus op!
 
de camping bied isdn. maar hoe werkt dat dan

wat dat andere betreft ging het om meesurfen op de verbidind van een ander zonder overleg. ik snap alleen niet hoe dat kan
 
Niet via de (ISDN) telefoon, maar via de satellieten. Kost een paar centen, maar goed jij wil graag op de camping internet.

Dat meesurfen op eens andersmans verbinding werkt hetzelfde / kan hetzelfde werken als dat je thuis een "gaatje in de muur boort" naar de buren om zodoende het internet te delen.

Meesurfen zonder overleg zoals je in je laatste topic schrijft, klinkt "illegaal......."?

en als je het linkje nogmaals bestudeert:
U heeft snel internet en u kunt uw e-mail lezen. Overal in Nederland. Uw laptop heeft direct toegang tot de informatie op uw bedrijfsnetwerk en uw agenda. Langs de snelweg, in de trein of op bezoek bij een klant.
dan had je uit deze tekst kunnen afleiden dat er (verder) niets nodig is om het W W W op te kunnen, althans, geen "vaste" verbinding.
 
Laatst bewerkt:
ik heb je vraag nog eens doorgelezen en als ik 'm wat ruimer beschouw dan zou je eruit kunnen opmaken dat de camping ISDN tot in de caravan / op de standplaats biedt.

ALS dat zo is, dan heb je weinig anders nodig dan een modem en een briefje (van je provider) waarop staat hoe je het internet / je mailaccount (voor inbellen) dient te configureren.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, duur grapje die link die je gaf. Die optie wordt het dus maar niet. Het is inderdaad internet tot op je plek. Een isdn modem, kan dat alleen software zijn, of moet er dan ook hardware in de laptop ziten. De laptop is nl niet isdn voorbereid, alleen wifi
Wil trouwens niet illegaal bezig zijn. Dacht dat dat werkte als bij een "27 mc bakkie", dus gewoon een signaal uit de lucht halen

Sophie
 
Dat de Camping ISDN heeft zou best kunnen.

Maar op de staanplaats , zal het wel niet zo zijn ,informeer daar eerst maar eens over.

Als elke Staanplaats voorzien is van een aansluiting,kan je via KPN zelf een nummer aanvragen,en dan het goedkoopste abonnement + een provider nemen,of abbonnement via KPN kan ook nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan