internet sluit vanzelf af

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakilicious

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
hey mensen ik zit met een probleem, mijn oude pentium 4 met windows XP gebruikt een draadloze netwerk adapter. het werkt allemaal prima maar op een of andere manier sluit hij soms de internet connectie af. als ik dan naar netwerk verbindingen ga en op herstel druk gebeurt er niks. het enige wat ik kan doen om weer internet verbinding te krijgen is de pc opnieuw op starten.
ik zit op hetzelfde netwerk met nog een stuk of 6 computer en die hebben er allemaal geen last van.

het gebeurt ook alleen maar als ik op internet explorer bezig ben of aan het downloaden ben. als ik bijvoorbeeld een spel online speel blijft het gewoon goed gaan.

wat kan het probleem zijn en hoe kan ik het oplossen?

gr

Freek

Malware vrij? Scan eens met Mbam.
Geen storend eelemeneten aanwezig ( denk ook aan draadloos toetsenbord/muis bijv.).
Geen updates wlandrivers?
Probeer eens een andere draadloze netwerkkaart uit. Misschien is de jouwe niet zo compatible met de router of heeft problemen met het gekozen beveiligingstype.

Laatst bewerkt:
Kijken of het probleem weg is als je downloaden achterwege laat. Dus dat het ook goed blijft werken als je niet download en Internet Explorer gebruikt.

Tijs.

oh nu blijkt internet ook nog eens tijdens een game uit te vallen.
blijkbaar gebeurt het gewoon puur random!
geen flauw idee wat het is. net viel internet dus uit tijdens COD4 online, deed voor de rest helemaal niets op internet.

Eerste wat je zou kunnen testen is een tijdje bedraad te gaan werken. Heb je het probleem daar (langere tijd) niet, dan is er in Windows waarschijnlijk niets mis, maar wél in de draadloze netwerkkaart (of diens driver).
Je zou dan daarna kunnen gaan testen met een andere/nieuwere driver voor de draadloze netwerkkaart of zelfs met een heel andere/nieuwe draadloze netwerkkaart.

Tijs.

Malwarevrij?
Sluit eens bekabeld aan.
Dan weet je of het mogelijk in het draadloze gebeuren zit.

Hoeveel Ram zit er in?

ok het probleem is dat ik hier te maken heb met een desktop in een studentenhuis, de enige mogelijkheid om bekabeld te werken is mijn pc 3 meter hoog aan het plafond te spijkeren, daar is de enige kabel die het huis binnenkomt en gaat vanaf daar direct naar de router.
is er niet een progje wat ik kan download die deze problemen kan zoeken?

Graag antwoord op de gestelde vragen?
Hoeveel Ram?
Malware vrij?

Gebruik de Wlan eens van een van de anderen die geen problemen hebben.

Valt het Internet ook uit bij normaal surfen ( dus niet online gamen)?

Voldoet je pc wel aan de systeemeisen voor die games?

Hoever is de afstand naar de router?
Dit niet alleen om storende factoren ( muren, draadloze apparatuur), maar ook om inzicht te krijgen in de mogelijkheid van een bekabelde verbinding.

Laatst bewerkt:
Ram weet ik niet precies ik geloof 512 mb ofzo.
Malware vrij geen flauw idee wat is malware???
het internet valt inderdaad ook uit bij normaal surfen
Cod4 speel ik al sinds het spel uit is en heb er nooit problemen mee gehad
ik woon op de derde verdieping router is op de 1e echter is de verbinding prima.

het is alleen zo vreemd dat ik mijn netwerk adapter niet meer kan in en uitschakelen want als ik dat probeer gebeurt er niets.

Een student kan vast wel Googelen op malware!

Ik ga er van uit dat je op zijn minst een antivirusprogramma hebt, deze ook bijgewerkt is en regelmatig scant, zou ik ook maar eens Mbam o.i.d. installeren en scannen om malware uit te sluiten.
Mbam: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan