Internet snelheid lager dan verwacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel ICT

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
113
Ik heb sinds een paar dagen een ander internet abbonement (8 mb/s, maximale in deze straat) eerst had ik 1,5 mb/s:eek: Toch haal ik maar 3,5 mb/s.

Dit geeft mijn router aan:
Actual Data Rate 294 (Kbps.) / 4101 (Kbps.)
Attainable Rate 1259 (Kbps.) / 7172 (Kbps.) '

De haalbare snelheid staat op 7172 kbps, waarom haal ik maar 4101 kbps?
Ligt dit aan de afstand tot de centrale of aan de instellingen van mijn router? Of heeft kpn de wijziging niet goed doorgevoerd?

Alvast bedankt!
 
Is het ADSL? Dan is de afstand tot de centrale 1 van de redenen. Verder: De drukte op het internet, wat voor snelheid heeft de andere kant, etc... die 8 Mbit zul je in praktijk nooit halen.
 
Ja het is ADSL, maar 3,5 van de 8 lijkt me wel heel weinig of is dit toch normaal? Want de kpn heeft me 100 reclame-brieven gestuurd om mijn internet snelheid te verhogen omdat dit zooo verouderd was maar eigelijk dus onzin als ik de snelheid verhoging kijk....
 
Nope is niet te traag. Ik heb ooit in een ver verleden ook eens ADSL gehad en zat toen ook aan het einde van de centrale met als resultaat een onstabiele kaksnelheid. Gelukkig heb ik nu al lang weer kabel. Heb je geen mogelijkheid om op kabel of iets anders over te stappen? ADSL is echt wel een beetje achterhaald
 
Volgensmij is dit het snelst mogelijk in deze straat (ik woon in een gat :p). Maar vind het dan toch belachelijk dat ze zo aandringen terwijl het maar 2,5x zo snel is.
Dus hier is verder niks aan te doen zoals dingen instellen?
 
Nope, you got to deal with it. Ik zou eens wat postcode checks doen bij UPC ofzo. Of andere kabelaars due wellicht toch bij jou in de buurt komen
 
Als dit zo door blijft gaan, is een overstap op een ander adsl abonnement misschien een oplossing. Ik had zelf ook een abonnement van kpn, maar kreeg lang niet de gewenste snelheid ( had een 40mb/s abonnement, echter snelheid was hier maar 3 ), en zag dat meer mensen erover klagen, dus het is een bekend probleem. Dus een ander abonnement zou ook niet zo slecht zijn denk ik.. ( adsl of kabel, thats up to you :D )
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ADSL dan zo zaligmakend is. Je blijft op ADSL, hetzij misschien dan wel op een hogere snelheid, maar je blijft wel aan het einde van de centrale.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan