Internet telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruterink

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Berichten
148
Heb de laatste tijd heel veel last van het volgende probleem. Als ik de pc opstart( Win XP home) werkt alles goed, ga ik op internet gaat ook alles goed. Maar opeens geen internet meer. Moet telkens mijn pc weer opnieuw opstarten en dan beginnen we weer van voren aan, alles goed maar dan opeens weer geen internet enz, enz. Kan dit toevallig verband hebben met IE7? Heb verder geen idee waar het aan kan liggen.

CPU Type Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam Asus P4P800 Deluxe (5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (06/23/04)
 
Beetje weinig informatie:
1. Welke provider
2. Gebruik je een router
3. Werk je draadloos of bedraad met internet
4. (Indien geen router) heb je een USB internet modem met bijbehorende verbindingssoftware in gebruik
5. Gebruik je een USB bedrade of draadloze netwerkkaart
6. Gaat het over een laptop of een desktop computer

We horen het wel.

Tijs.
 
1:mad:Home
2:Geen Router.
3:Niet draadloos, maar direkt van kabelaansluiting naar kabelmodem dan naar netwekkaart van de pc.(Kast+losse monitor)
Verder heb ik er niet zoveel verstand van:confused:
 
Kijk het volgende na:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Open de sectie Netwerkadapters door op het '+' tekentje ervoor te drukken.
Dubbelklik op je netwerkkaart.
Ga naar het tabblad Energiebeheer, en haal daar het vinkje weg bij "De computer ... energie te besparen".
Druk op Ok.
Sluit Apparaatbeheer weer af.

Succes,

Tijs.
 
Oke, heb ik gedaan. Wacht nu maar af wat er gebeuren gaat.
Laat het je nog weten, moet dadelijk gaan werken:mad:
 
Eerlijk gezegd heb ik nu ook geen direct idee wat het zou kunnen zijn.

Probeer wel het volgende, elke keer als je je internet verbinding kwijt bent:
Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
Rechtsklik op je netwerkaansluiting, en kies Herstellen.

Hopelijk hoef je zo je internet weer terug, en hoef niet meer je hele pc te herstarten.

Succes,

Tijs.
 
Oke, zal ik doen. Heb nu met systeemherstel alles 1 maand terug gezet, dus nog even afwachten. Toen was het volgens mij nog niet zo bar. Anders blijft er niets anders over dan alles eraf en Xp-home er opnieuw op te zetten. Heb dat nog nooit gedaan en zal eens kijken of ik goede tips/handleidingen ergens kan vinden hoe ik te werk moet gaan. Misschien hebben jullie nog ergens eens link voor mij waar ik hierover kan lezen?
Vast bedankt.:thumb:
 
Probleem nog steeds niet weg, dus blijft er niets anders over dan Xp opnieuw te installeren.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp.:thumb:

Gr. Marinus
 
internet weg?

Hoi,
Dit probleem heb ik een aantal jaren (geloof 3) ook gehad. Telkens wanneer ik na het opstarten het internet opging, kreeg ik nog wel de startpagina te zien, maar een site daarna was alles weer weg en kon ik 10 minuten wachten. Dan was het er weer, maar wlde ik weer naar een site gaan, vloog het net er weer uit. Alles nagekeken en ook samen met UPC alles gecheckt, maar we konden niets vinden. Je begrijpt ik het Chello. Nadat de monteur kwam, bleek de transformator van het modem er telkens de brui aan te geven. Voor het opstarten gaf hij nog wel genoeg stroom, maar wilde ik naar een andere site gaan moest de transformator iets meer stroom geven. Dit lukte niet ( hij was stuk), daardoor vloog Chello eruit en moest weer opnieuw de banden opzoeken en was er na een tijdje weer. En telkens als ik dus weer naar een site wilde gaan, gebeurde hetzelfde. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Jetto
 
Heb net weer contact met @home gehad ( had ik al eerder gehad maar toen kreeg ik te horen dat alles wel in orde was:confused: )en waarachtig deze maal vertelde ze na een paar testen dat enkele waarden veel te hoog waren en dat is dan de oorzaak dat telkens de verbinding weg valt, nu zou ze een "verhuispakket"opsturen waar een paar nieuwe dingen inzitten.
Het ging geloof ik over de doos in de muur en een verdeler en als ik die zou vervangen moet het opgelost zijn vertelde ze.Nu maar hopen dat het dan echt opgelost is, ik laat het nog wel weten.
In ieder geval bedankt.
 
Hoi,
Nou ik hoop, dat het daar aan ligt, zal wel zoals ik het hoor. Mooi spul al dat moderne gedoe, maar het moet wel werken. Ik merk, dat ik meer tijd bezig ben met alles goed te laten functioneren, dan dat ik dingen doe waarvoor het eigenlijk gemaakt is. Geen wonder, dat m'n pa van 70 er geen **** van snapt en ik telkens in de auto spring, want "hij doet zooooo raaar". Maar ja, nog even een paar generaties wachten en dat probleem doet zich ook niet meer voor. M'n dochter van 14 weet er meer van dan ik, dus!
Succes,
Jetto
 
Ik heb vandaag het "verhuispakket"ontvangen en alles vervangen, helaas het heeft niets geholpen Het internet valt nog steeds regelmatig weg. Weer contackt gehad met de helpdesk (bijzonder snel , heb nog geen seconde in de wacht gestaan:thumb: ) ze gaan nu de kast in de wijk nakijken en als het goed is moet uiterlijk woensdag de klacht verholpen zijn, als het daar aan ligt:eek:

Is het trouwens mogenlijk dat de fout ergens in mijn pc zit??
 
Natuurlijk weten we niet veel van wat er allemaal in je pc is ondergebracht aan software en hardware, maar
1. Als het een tijdje goed loopt, en dan plotsklaps weg is (zoals je beschrijft)
2. De helpdesk van @home zijn werk goed doet
3. Ook de monteur zijn werk goed gaat doen in de wijkcentrale / het kastje in de straat
4. De lijn al is doorgemeten (zoals blijkbaar gebeurd is)
5. Je zelf alles al vervangen hebt wat er te vervangen is wat betreft de 'kabel-internethardware' (zoals je gedaan hebt met het 'verhuispakket')

blijven er nog maar een paar dingen over die je zonder veel poespas zelf kunt proberen:

1. (Aanbevolen):
Leen een netwerkkaartje van iemand of koop er een (liefst direct met drivers voor je besturingssysteem op CD erbij) en kijk of dat beter werkt.
Die netwerkkaartjes mogen niet veel duurder zijn dan 10 euro in de winkel.
Koop je een netwerkkaart met Realtek chipset (o.a. Sweex levert die voor niet veel geld), dan hoef je geen drivers te installeren, want die zitten al op de Windows cd.

Dit is een test op driver- en hardware-niveau van je pc. Oftewel: Een test of het probleem zou kunnen liggen aan je geïntegreerde netwerkkaart zoals die nu geïnstalleerd is, inclusief de drivers daarvan.

2. (Bewerkelijker, alleen doen als de monteur niets vindt en test 1 niets oplevert):
Een andere, goedwerkende computer aansluiten (leen er een bij de buren, of leen een laptop bij iemand) die het probleem wat jij hebt niet heeft, en kijk of die pc/laptop hetzelfde probleem ondervindt.
Ideaal zou zijn iemand bij jou in de straat die ook @home gebruikt, en daarbij ook geen router benut, oftewel: Lenen van iemand waarvan diens pc/laptop op een vergelijkbare aansluiting maakt met @home als zoals jij doet.
Let wel op dat er op die geleende pc/laptop een software firewall geïnstalleerd moet zijn, omdat je met een rechtstreeks aansluiting op het @home netwerk zoals jij gebruikt niet automatisch tegen directe aanvallen vanaf Internet bent beschermd.
Vraag ook eerst na of je tijdelijk de naam van de pc mag veranderen om een ip-adres van @home te krijgen (zie je abonnementsgegevens welke computernaam dat moet zijn). Zet na de test de naam weer terug op wat het was toen je 'm leende.

Dit is een test op software niveau, nl. kijken of wellicht op jouw eigen pc software aanwezig zou moeten zijn die ervoor zorgt dat de verbinding met Internet na een paar minuten verbroken wordt (spyware, adware, overstresste firewall-software etc.).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds eergisteren precies hetzelfde probleem.
Heb het idee dat het spyware of een virus is ofzo.
Zou dat kunnen?
Heb al een onlone scan gedaan, maar dat loste het probleem niet op.
Nooit eerder last van gehad en nu ineens wel...vreemd hoor.
Iemand een idee wat het kan zijn?
alvast bedankt Jolanda
 
Durf het eigenlijk niet te zeggen:shocked: , maar volgens mij heeft @home het probleem gevonden. Ik heb al 2 dagen geen problemen gehad( even afkloppen), maar omdat ik ook diverse instellingen van viresscanner heb veranderd en mede de firewall van van Win. aan en van mijn virusscanner uit heb gezet wacht ik nog even af om te juichen. Maar ik verwacht dat het bij @home zat, vooral ook omdat het na donderdag( nadat ze er bij @home na zouden gaan kijken in de wijkkast) gewoon goed internet heb..
 
Gefeliciteerd met dit (voorlopige) goede resultaat! :thumb:

Zodra je denkt dat het probleem 'definitief' weg is graag de vraag op Opgelost zetten, bij het vakje "Status van de vraag" (rechtsonder de pagina).

Tijs.
 
Ook bij mij is het probleem opgelost, alleenn denk ik dat het toch te maken had met spyware ofzo.
Ik heb hitmanpro er op los gelaten en daarna was het opgelost.
Hoop dat het zo blijft.
 
Zelfde probleem sinds een week

Ik heb sinds een week dat mijn @home verbinding plotseling verdwijnt. Het lampje op het Motorola kabelmodem laat het ook zien. Beter gezegd, hij brandt ineen keer niet meer, dus offline. Heb geprobeerd om kabelmodem een minuut uit stopcontact te halen en daarna weer opnieuw aan te sluiten. Ook in combinatie met router uitschakelen gedaan. En daar leek de oplossing in te zitten. Alleen dag later, volgende internetsessie, weer zelfde verhaal. Ik zoek een definitieve oplossing.

Ik zag net op de site van @home dat je in geval van een kabelmodem in combinatie met een router allebei 5 minuten eruit moet halen. Om zo alle dynamische gegevens goed op te kunnen halen. Dus ik hoop dat dat het probleem oplost...

Ik heb ook een cd-rom van het kabelmodem gevonden bij mijn installatiespullen, heeft die nog enige zin om te herinstalleren?
 
[...]
Ik heb ook een cd-rom van het kabelmodem gevonden bij mijn installatiespullen, heeft die nog enige zin om te herinstalleren?

Ik denk van niet, omdat de instellingen verder niet gewijzigd zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan