Natuurlijk weten we niet veel van wat er allemaal in je pc is ondergebracht aan software en hardware, maar
1. Als het een tijdje goed loopt, en dan plotsklaps weg is (zoals je beschrijft)
2. De helpdesk van @home zijn werk goed doet
3. Ook de monteur zijn werk goed gaat doen in de wijkcentrale / het kastje in de straat
4. De lijn al is doorgemeten (zoals blijkbaar gebeurd is)
5. Je zelf alles al vervangen hebt wat er te vervangen is wat betreft de 'kabel-internethardware' (zoals je gedaan hebt met het 'verhuispakket')
blijven er nog maar een paar dingen over die je zonder veel poespas zelf kunt proberen:
1. (Aanbevolen):
Leen een netwerkkaartje van iemand of koop er een (liefst direct met drivers voor je besturingssysteem op CD erbij) en kijk of dat beter werkt.
Die netwerkkaartjes mogen niet veel duurder zijn dan 10 euro in de winkel.
Koop je een netwerkkaart met Realtek chipset (o.a. Sweex levert die voor niet veel geld), dan hoef je geen drivers te installeren, want die zitten al op de Windows cd.
Dit is een test op driver- en hardware-niveau van je pc. Oftewel: Een test of het probleem zou kunnen liggen aan je geïntegreerde netwerkkaart zoals die nu geïnstalleerd is, inclusief de drivers daarvan.
2. (Bewerkelijker, alleen doen als de monteur niets vindt en test 1 niets oplevert):
Een andere, goedwerkende computer aansluiten (leen er een bij de buren, of leen een laptop bij iemand) die het probleem wat jij hebt niet heeft, en kijk of die pc/laptop hetzelfde probleem ondervindt.
Ideaal zou zijn iemand bij jou in de straat die ook @home gebruikt, en daarbij ook geen router benut, oftewel: Lenen van iemand waarvan diens pc/laptop op een vergelijkbare aansluiting maakt met @home als zoals jij doet.
Let wel op dat er op die geleende pc/laptop een software firewall geïnstalleerd moet zijn, omdat je met een rechtstreeks aansluiting op het @home netwerk zoals jij gebruikt niet automatisch tegen directe aanvallen vanaf Internet bent beschermd.
Vraag ook eerst na of je tijdelijk de naam van de pc mag veranderen om een ip-adres van @home te krijgen (zie je abonnementsgegevens welke computernaam dat moet zijn). Zet na de test de naam weer terug op wat het was toen je 'm leende.
Dit is een test op software niveau, nl. kijken of wellicht op jouw eigen pc software aanwezig zou moeten zijn die ervoor zorgt dat de verbinding met Internet na een paar minuten verbroken wordt (spyware, adware, overstresste firewall-software etc.).
Succes,
Tijs.