Internet telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zojuist (ook) @ Home maar eens gebeld, ze gaan in de wijkkast kijken, hopelijk is het daarna ook bij mij opgelost...afwachten maar weer.
De stroom eraf halen heeft in elk geval niets geholpen...
 
Ik heb nog steeds goede internet verbinding, dus ik denk dat ze het opgelost hebben.
Hopelijk bij jou ook.
 
Het werkt weer!

Warempel, een monteur kwam gistermiddag nog langs, en 'zag het meteen', ik zat te schommelen op de drempel van net voldoende signaal krijgen om verbinding te maken. Oorzaak: ik maakte geen gebruik van de in het verhuispakket meegeleverde aansluitdoos, en er zat een 4-weg-splitter in de meterkast waardoor het signaal al teveel verlies heeft. Ik snap het niet, want het is een half jaar uitstekend gegaan en nu opeens niet meer.

We hebben de splitter er tussenuit gehaald omdat we toch maar op 1 plek TV hebben staan, en heb de doos vervangen door die van Essent. Signaal is nu super!

Toelichting: wij wonen in een nieuwbouwhuis met kabelaansluitingen in ongeveer iedere kamer. Omdat onze woonkamer op de 1e verdieping zit heb ik mijn modem en router niet in de meterkast gepropt, is altijd slecht voor je signaal door al die metalen buizen en spanningsvelden. Maar in de woonkamer had ik de kabelverdeler gewoon op de doos aangesloten, en dat ging dus altijd perfect.
 
Zo zie je maar weer dat wij vaak denken dat er iets met de pc mis is, blijkt het gewoon bij de internet leverancier te liggen en lossen zij het op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan