Internet valt steeds weg en outlook verliest verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

adaudey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Berichten
1
Hellluupppp,

Tot voor kort had ik het volgende aangesloten:

PC met adsl modem (Speedtouch) en op de modem ook een draadloze router van SMC (WBR14-G2). De PC stond niet op de router en het netwerk kende dan ook geen beveiliging. Alles werkte prima, een andere PC en mijn werk laptop maakten gebruik van het draadloze netwerk.

Echter omdat ik erachter kwam dat mijn buren het draadloze netwerk ook handig vonden heb ik 2 weken geleden toch maar besloten om het geheel met een wachtwoord te beveiligen. Dus de hoofd PC aangesloten op de router middels een kabel en de instellingen gemaakt (WPA2). Alles werkte de eerste week prima, todat na 1 week de hoofd PC erg traag werd en problemen met internet kreeg. Hierop heb ik de kabel die naar de router liep weer rechtstreeks naar de modem gezet. Het probleem leek verholpen. Nu weer een week verder zijn echter alle pc's en laptop traag. Het lijkt erop dat de internet verbinding aan en uit gaat. Ook bij het downloaden en versturen van e-mail via outlook verschijnt er steeds een foutmelding dat de verbinding met de server niet goed is.

Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe kan ik het oplossen. Graag geen hoogdravende technische uitleg, aangezien ik niet zo technisch ben......:)

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Kijk of er zgn. Firmware updates bestaan voor je router:

Partnummers 752.9227EU, 752.9226EU, 752.8706, 752.8576: hier
Partnummer 752.9194EU: hier
Partnummer 751.8267: hier

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan