Internet valt vaak weg op onze Acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibb4937

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
7
Hallo,
We hebben een acer aspire 9300 laptop waarbij vaak het internet wegvalt. Dit gebeurt vooral bij:
- Youtube filmpjes kijken
- online games spelen
Ook willen we een spel installeren die we online moeten spelen, maar dan valt het internet ook uit dus kunnen we het niet doen. Het lijkt net of de pc het niet aankan!

Kan iemand ons helpen?

Bedankt

Niels
 
Je geeft helaas wat weinig informatie.
Plaats eens een linkje waarin alle specificaties van de machine te zien zijn.
Gaat het om bedraad of niet bedraad internet?
Zitten er nog andere pc's op dezelfde internetverbinding?
Is er een firewall geïnstalleerd en zo ja welke?
Welke Windows draait er?
Geeft apparaatbeheer nog apparaten weer die niet goed staan?
 
Internet: Vista
Draadloos internet
Norton 360
windows firewall
verder hebben we ook nog een computer met modem ADSL.
 
Internet: Vista
Draadloos internet
Norton 360
windows firewall
verder hebben we ook nog een computer met modem ADSL.

Maar ik vroeg meer:
Je geeft helaas wat weinig informatie.
Plaats eens een linkje waarin alle specificaties van de machine te zien zijn.
Gaat het om bedraad of niet bedraad internet?
Zitten er nog andere pc's op dezelfde internetverbinding?
Is er een firewall geïnstalleerd en zo ja welke?
Welke Windows draait er?
Geeft apparaatbeheer nog apparaten weer die niet goed staan?

Op de "blauwe" vragen geef je geen of een te summier antwoord waardoor meelezers en ik ons nog niet echt een beeld kunnen vormen van de situatie. Laat ik de middelste "blauwe" vraag nog anders stellen:
hoe komt het internet precies jullie huis binnen -> ADSL, ok, maar komt er dan een router, een KPN / Orange, (ander apparaat), kortom, graag een exacte beschrijving hoe het internet binnenkomt en hoe het vervolgens bij de 2 machines komt.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik vroeg meer:
Je geeft helaas wat weinig informatie.
Plaats eens een linkje waarin alle specificaties van de machine te zien zijn.
Gaat het om bedraad of niet bedraad internet?
Zitten er nog andere pc's op dezelfde internetverbinding?
Is er een firewall geïnstalleerd en zo ja welke?
Welke Windows draait er?
Geeft apparaatbeheer nog apparaten weer die niet goed staan?

De "blauwe" vragen geef je geen of een antwoord waardoor ik mij nog niet echt een beeld kan vormen van de situatie. Laat ik de middelste "blauwe" vraag nog anders stellen:
hoe komt het internet precies jullie huis binnen -> ADSL, ok, maar zit er een router, een KPN / Orange, (ander apparaat), kortom, graag een exacte beschrijving hoe het internet binnenkomt en hoe het vervolgens bij de 2 machines komt.


Wij gebruiken een KPN experia box.

Onze machine:
Aspire 9305AWSMi
-AMD Athlon 64 *2 Mobile Technology TK-53
(1.7 GHz, 2*256 KB L2 cache)
-17"WXGA+ Acer CrystalBrite tm LCD
-Up to 528 MB NVIDIA GeForce tm Go 6100
TurboCache tm
-120 GB HDD
-DVD-Super Multi DL
-2 GB DDR2
-802.11b/g WLAN
 
Doet het euvel zich ook voor als je tijdelijk een bedrade situatie maakt?
 
Weten we niet.
De laptop staat op een andere plaats dan de experia box en de computer.
 
Begin daar eens mee, pak een internetkabel sluit de laptop rechtstreeks op de box aan en kijk wat er gebeurt. Er kunnen zoveel mogelijke oorzaken voor het euvel zijn dat het daarom handig is om eerst het e.e.a. uit te sluiten. Als je de laptop bedraad aansluit en vertelt wat er dan gebeurt kunnen we een heleboel dingen uitsluiten (of juist niet).
 
Ik heb geen internet kabel meer. Kan ik niet eerst iets anders proberen. Onze verbinding heet: SpeedTouchF5E65F
 
Je kunt heel veel doen, maar het is zinloos om dat allemaal te doen als je niet eerst weet waar ongeveer het probleem gezocht moet worden. Het lijkt mij dat ook KPN bij zijn box minimaal één UTP kabeltje heeft geleverd, toch?
 
Laatst bewerkt:
Internet valt niet meer weg als ik het heb aangesloten aan de experia box. Toch kan ik nog steeds niet het geinstalleerde internet spel spelen
 
Het tweede valt in een voor mij wat vagere categorie want dat zijn instellingen die mogelijk in de game moeten worden geregeld. Kijk even of er een gameforum is voor die game. D'r zullen vast meer gamers met het euvel te kampen hebben (gehad)

Het feit dat het internet niet meer wegvalt betekent dat er weinig aan de hand is. Het zal dus een kwestie zijn van de signaalsterkte van de box in samenhang met de gebruikelijke positie van de laptop. De laptop is dus kennelijk zelf oké.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan