internet valt vaak weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik het volgende proberen:

1. Een andere Ethernet kabel aansluiten tussen je router en je pc.
2. ipconfig /release en ipconfig /renew invoeren in hetzelfde commando scherm.
3. Als dat niet werkt het hier weer even posten.

(Ik ga morgen een week weg dus ik kan je alleen vandaag nog helpen)

ok ik denk niet dat het aan het ethernet kabeltje ligt, heb dus ipconfig/release gedaan + enter en als dat klaar was ipconfig/renew + enter...

ik kreeg gegevens gelijkaardig aan die ik hierboven gepost heb, maar heb deze vergeten te kopieren... dienen deze hier geplaatst te worden?

of kan ik dit nog eens doen indien nodig? dit is eigenlijk toch een nieuw ip adres aanmaken.? of werkt het anders.?

mvg,

Welk merk en type van router gebruik je precies?
In het resultaat van ipconfig zie ik 3 IP-adressen bij je DNS servers. Als je naar netwerkcentrum gaat, dan op adapter wijzigen. Klik dan rechts op je Lan-verbinding > eigenschappen. In de tab netwerken selecteer je "Internet protocol versie 4" en klik eigenschappen. In het daaropvolgende venster zou moeten staan:
Automatisch een Ip-adres toewijzen en Automatisch een DNS server adres toewijzen.

Bij je router (als je effectief achter een router zit en geen Access point zoals Telenet initieel bij mij had geïnstalleerd) zet je diezelfde settings ook op automatisch.

ScreenHunter_01 Aug. 04 20.55.jpg

hier een screenshot van m'n netwerkverbindingen...

die 2 dingen staan er zoals je gezegd hebt...

maar wat ik in m'n router moet veranderen weet ik niet echt... (het is een belkin wireless G+ router)

maar wat ik mij afvraag is dat ik met ipconfig/ renew eigenlijk gedaan heb... kan het zijn dat met enkel dit het probleem is opgelost? heb het niet meer voorgehad sindsdien... wat doet ipconfig/ renew precies?

Hiermee vraagt je pc een nieuw ip-adres aan de DHCP-server (die in je router zit). Als het probleem opgelost is mooi (zet dan de status van deze vraag op opgelost). Mocht het terug voorvallen dan horen we het wel op dit forum. Wees dan wel iets specifieker met de router info. Er zijn meerdere types bij Belkin. Vaak staat de info op het typeplaatje aan de onderzijde. Vaak is dit ook via de management interface vd router terug te vinden (of in de manual).

Hiermee vraagt je pc een nieuw ip-adres aan de DHCP-server (die in je router zit). Als het probleem opgelost is mooi (zet dan de status van deze vraag op opgelost). Mocht het terug voorvallen dan horen we het wel op dit forum. Wees dan wel iets specifieker met de router info. Er zijn meerdere types bij Belkin. Vaak staat de info op het typeplaatje aan de onderzijde. Vaak is dit ook via de management interface vd router terug te vinden (of in de manual).

ok als het enkel aan dat nieuw ip adres zou liggen is dit bij deze inderdaad afgesloten... het zal wel zijn dat ik occasioneel nog eens power moet uittrekken van router , maar dit heeft iedereen wel eens voor denk ik dan... het probleem dat ik had was echt storend... zal deze als opgelost zetten en ik wil iedereen nog eens bedanken voor de reacties...

mvg,

gethez :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan