internet valt weg bij router/laptap

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent2601

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Beste Mensen,

Ik heb een probleem dat mijn internet af en toe wegvalt bij gebruik van mijn laptap met wifi verbinding.
Dit ligt aan mijn router, aangezien mijn bedraad internet het gewoon doet.

Ik zag eerder een topic hier van iemand over gebruik van Eweka en Grabit waarbij diegene dit probleem ook heeft, ik dus ook maar er is verder op dit topic geen oplossing meer op gekomen.

Kan het zijn dat bij het downloaden van nieuwsgroepen de router er een paar minuten mee kapt en daarna weer verbinding maakt om vervolgens weer te stoppen ?
Ik download via pay server met ongelimiteerde bytes.

Mijn Router is een Belkin N Wireless F5D8236-4.
Mijn laptop is een Toshiba satellite L500.

De laatste firmware staat op de router.

Als iemand mij hier mee kan helpen heel graag, weet dus niet zeker of het aan het downloaden ligt maar het is een vermoeden.

Ligt waarschijnlijk niet aan je router maar aan de laptop. Er staat nog een vraag open met wat adviezen.

google ook maar eens op "laptop disconnect wireless".

veel voorkomende problemen;
  • energie bespaarstand netwerkkaart staat aan
  • versleutelingsprotocol komt niet (helemaal) overeen.
  • Windows verslikt zich in de hoeveelheid data die over de wireless moet en er ontstaat een time-out. HP update:evil: is bv een lekkere boosdoener.

Bedankt voor de reacties al. Mijn bereik is prima daar heb ik geen probleem mee. Ik zou dus eens moeten kijken naar die zaken, de beveiliging vraagt hij nooit naar die verloopt altijd prima

Ik zal vanavond eens kijken naar de bespaarstand van de netwerk kaart of dit misschien het geval is.
Wat betreft de versleutelings protocol, hoe kan ik dit checken ? als die niet klopt dan maakt die uberhaupt toch al geen verbinding ?

het gedeelte over de data snap ik niet helemaal, wat bedoel je met hp update ? en hoe kan ik dit checken/oplossen ?

Alvast bedankt.

Wat betreft de versleutelings protocol, hoe kan ik dit checken? als die niet klopt dan maakt die uberhaupt toch al geen verbinding ?
Veel leveranciers houden zich alleen in de basis aan de standaarden. Dus het kan zijn dat de basis communicatie wel goed gaat maar bij hevige communicatie er toch wat mis loopt. Zorg dat de laatste updates van hardware drivers bijgewerkt zijn.

het gedeelte over de data snap ik niet helemaal, wat bedoel je met hp update ? en hoe kan ik dit checken/oplossen ?
HP staat voor Hewlet Packard de printerleverancier die heel goed is in het maken van printers maar waarvan de software niet altijd even netjes werkt. Als je een HP printer hebt( en dat is erg aannemelijk aangezien 6 van de 10 huishoudens HP heeft als printer) zul je ook op de laptop de software hebben geïnstalleerd. Hier zit ook de update software bij die periodiek kijkt of er nieuwe software is. En als die er is, dat ook voor je download. Hoe makkelijk kun je het maken:). HP is niet de enige die update software heeft. Ook Windows, en andere software hebben veelal een eigen updater die allemaal checken op er nog wat te vernieuwen valt. Meestal gaat het goed maar met HP heb ik slechte ervaringen.
Zet de updaters uit voor zover je ze kunt vinden. Kan geen kwaad voor het elimineren van je probleem.

ik heb nu van alles geprobeerd, versleutelings protocol komt overeen en de energie bespaarstand staat uit.

Het probleem ontstaat dus echt bij het downloaden van Grabit dat heb ik nu wel gemerkt, als ik gewoon aan het surfen ben is er niets aan de hand.

Iemand misschien nog suggesties ?

heb de oplossing nog steeds niet gevonden, heb wel uitgevonden dat als ik mijn laptap bedraad aansluit op internet dus met de een draad aan de router welke weer vast zit aan mijn modem ik geen enkel probleem ondervindt.

Kan iemand hier misschien iets mee ?
Misschien toch iets met versleuteling ?
Via router is het namelijk via 1 of andere pin versleuting beveiligd wpa-psk.

schakel een avondje over op WEP versleuteling (op router instellen en laptop volgt dan) Dat is een simpel(minder veilig) versleutelingsprotocol. Eventueel zonder beveiliging om uit te sluiten of het probleem zich nog voor doet.

ik heb geprobeerd over te schakelen naar wep maar dat lukt me niet helemaal aangezien die dan in mijn router vraagt om te generen naar hex codes ????? ik kan dit weer niet aangeven in mijn laptap.
Ik werk met windows 7.
De instellingen neemt hij niet vanzelf over omdat dan de beveiliging helemaal niet klopt, heb gelukkig weer kunnen terug zetten naar wpa-psk, tenzij je een stap voor stap methode hebt maar mij lukt het niet.

Iemand misschien nog enig idee ?
Het dus echt in het stukje wifi maar wat ???? geen idee.

mijn router vraagt om te generen naar hex codes ?????
Hier kun je keys genereren in hex en ascii

In je laptop onder Windows wordt uitgegaan van ascii dus kopieer je daar de ascii variant in van de gegenereerde key.

Je kunt ook nog een avondje een open verbinding zonder versleuteling doen maar dat is niet handig als je midden in de stad woont. Dan kan het druk worden voor de deur. Alhoewel met het parkeergeld van tegenwoordig...

ok, toch snap ik dit gedellte niet helemaal.
In generate hij een bepaalde wachtwoord, naar code gedeeltes.
In mijn windows, kan ik enkel een woord invoeren, hij zegt hier overigens heel vaak "ongeldig", vandaar dat ik dit gedeelte niet helemaal snap.

ascii is voor jou leesbaar en die zelfde tekst in hexadecimale codes begrijpt je router. Dus de ascii zet je in Windows, de hex code in de router. Windows vertaalt de ascii codes zodra dit naar de router gaat en dan snappen ze elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan