Internet versus Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
120
Ik heb mijn W7 opnieuw geïnstalleerd van een rscue CD (4 stuks) en vervolgens Internet Explorer, Outlook (ex Office2010) en Facebook geïnstalleerd. Als er een Outlookmelding van een Facebook aanschrijving binnenkomt, en ik die doorklik komt IE met de boodschap

''Voor een betere ervaring op Facebook schakel je over op de standaardwebsite of werk je je browser bij". Wat is dit in hemelsnaam en hoe krijg ik het weg?????? Wat bedoelen ze met "standaardwebsite" en hoe moet ik de browser bijwerken?

Wie weet het antewoord (op beide vragen). Groet, Karel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Facebook installeren op je PC?
Die werkt toch altijd via een browser, IE, Chrome, Firefox etc...
 
Verplaatst van Win 7 naar deze geschiktere sectie.
Succes verder met je vraag.
 
Mik,

Wat bedoel je in hemelsnaam hiermee???

"Verplaatst van Win 7 naar deze geschiktere sectie." - waar en wat is de(ze) geschiktere sectie?????

groet, Karel
 
Mik zijn reactie verteld omdat hij moderator is, dat hij je vrag in een andere sectie heeft gezet op het forum. Verder niet van belang op je hulpvraag.

Wel je hulpvraag:
Je moet je browser bijwerken.
Omdat je Windows 7 opnieuw hebt geïnstalleerd, zul je een verouderde browser hebben. Werk deze bij en het zal weer in orde zijn.

Kijk dus of er updates zijn voor je Windows 7, (die zullen er heus wel zijn ;) ), en daar zal een update bijzitten voor IE, jouw browser.

Tip: installeer Firefox erbij, zodat je een betere en veiliger browser hebt en maak deze standaard.
 
Laatst bewerkt:
Beste Femke,

Bedankt voor de toelichting. Ik heb getracht mijn browser bij te werken, Windows meldt, dat het niet kan, foutcode 80072EFE - deze code roept 7 andere codes op, het schiet dus niets op. Ik heb al 2 browser (IE en Chrome) en beide weigeren enige sites te downloaden. Internet beweert dat het beveiligingscertificaat niet deugt, Chrome meldt "je verbinding is niet privé", wat zal Firefox melden.. Overigens heeft mijn computer tot voor kort redelijk goed gewerkt. EN het is de 3e keer, dat ik de computer met de 4 rescueCD's herinstalleer. Wat is dat gedoe met de certificaten, HOE kan ik het uitschakelen? Graag je advies, Groet, Karel
 
Zomaar even voor alle zekerheid:

Kloppen de tijd en de datum op je pc/laptop?
 
Over de klok en datum gesproken, dit kan het probleem zijn.
Lees deze topic maar eens, ook op helpmij gevraagd: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-het-beveiligingscertificaat-van-deze-website

Daar lees je dat de datum en tijd het probleem hebben verholpen.

(misshcien bij een volgned probleem eerst de hulpfunctie op het forum gebruiken?)


(en anders als dat niet helpt, kijk deze eens kijk hier eens: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/931850

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/certificate-errors#1TC=windows-7)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toch wel even benieuwd wat je toch bedoeld met "Facebook installeren" en "Websites downloaden"..?
 
Venga,

Heel, heel, heel erg moeilijk om te begrijpen, wat de andere bedoelt met: dat hij een Facebook op zijn computer heeft en Websites bezoekt. Maar dat vroeg ik niet, ik vroeg naar oplossing van MIJN problemen.

Karel
 
Heb je nu al naar de tijd en datum gekeken? Dat is wel een tip die menigeen hiermee geholpen is!!
 
Femke,

Bedankt voor je reactie, uiteraard heb ik eerst de hulpfunctie geconsulteerd, en er was NIETS FOUT met mijn datum en tijd daar ligt het niet aan. Ik ga straks je 2e URL bekijken (Microsofts problemen met certificaten).

Mocht jij iets nieuws bedenken, graag je advies, want het gaat nog steeds niet goed. En morgen zal de Fiscus zijn digitaal aangifteformulier klaar hebben en die MOET ik kunnen downloaden. Maar vooralsnog wordt elke toegang geweigerd. Graag je hulp of van iemand anders. Groet, Karel
 
Ik denk dat er iets met de her installatie niet is geïnstalleerd. En dat je daardoor problemen hebt.

Maar ja, wat is de vraag. En hier achter mijn pc, alleen afgaande aan wat je schrijft, is het moeilijk om te begrijpen wat er mis is.

Maak eens een screenshot zodat we kunnen zien hoe of wat.
 
Waarschijnlijk is er al iets mis met die rescue cd.... was dat meteen na een schone installatie of een tijdje erna? (Die CD's zijn ook ondingen... vanaf een usb stick een iso of ghost maken of windows systeembackup maken naar externe schijf METEEN na een schone installatie is het beste).

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=36543
Hier hielp een complete schone installatie, wat mijn vermoeden van iets corrupts of een besmetting van de rescue CD's alleen maar sterker doet vermoeden....
 
André, Technisch is niets mis met de CD's, tenzij het veroudering is, immers ik heb al 2x eerder dezelfde CD's (DVD's) voor een succesrijke herinstallatie gebruikt. Beide kren ging het goed. Ik ga morgen opnieuw installeren, omdat het weleer 2x heel goed ging. Lukt het niet dan zet ik Windows 10 erop. Enige ervaring ermee?
 
Femke,

Certificatenproblemen2.jpg

CertificatenproblemenChrome.jpg

De eerste is ex IE, de tweede is ex Chrome ik heb alles wat ik kon vinden uitgeprobeerd. Maar het gaat niet. Chrome kreeg ik zover dat ie het redelijk deed (niet vanzelf).

Ik hoop dat je iets vindt, dat me uit de ellende helpt.

Groet, Karel
 
Laatst bewerkt:
Heb je die linken al gelezen en wellicht uitgeprobeerd wat daar staat?

Overigens vind ik die tweede screenshot wel heel erg eh........nou ja, onheilspellend.
Heb je wel anti-virus op je pc en een firewall aangezet? Is die anti-virus wel up-to-date?

Hoe staat je internetverbinding? Kijk daar eens naar!! Ik denk dat daar het mankement zit.
 
Femke,

Natuurlijk heb ik alle linken gelezen en (if so) uitgeprobeerd. Ook heb ik in huis nog 2 andere computers, OP DEZELDE (draadloos) internetverbinding PERFECT werken. Bij de herinstallatie kreeg ik DUS een "schone" PC met uitsluitend Windows 7 en die drammers van McAffee, die de macht over de toegankelijkheid hebben overgenomen, erop.

Vervolgens heb ik met de installatie CD van KPN Internet ingesteld en ook van de originele Office2010 CD Outlook geïnstalleerd. Er kan dus geen virus binnenkomen (nu überhaupt niets binnenkomt - dit verhaal schrijf ik op mijn laptop[/!!!!!!!). Ik wil McAffee zo snel mogelijk eraf gooien (verdenk ze weleens van virusverspreiders), maar eerst wil ik KPN's PC Veilig er op zetten (ben erop geabonneerd) en Windows Firewall. En daarna pas McAffee afgooien. Maar ik kan KPN PC Veilig niet meer vinden. Jawel, als ik hem wil kopen. Maar ik ben erop geabonneerd, ik wil hem alleen DOWNLOADEN en niet kopen. Ik zal ze straks bellen.

Weet je iets van Windows 10??????? Is die redelijk goed, of kan weer een aantal programma's niet meer runnen onder 10?

Groet, Larel
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik gebruik geen Windows 10.
En ik heb van menigeen gehoord dat wanneer ze het erop hebben staan, het heel snel weer weg willen.

Dit is uiteraard van horen zeggen, maar die mensen vertrouw ik 100%.

Het is dus persoonlijk. Ikzelf vond 8 al niets en 10 al helemaal niet. Ik blijf liever bij versie 7 hangen ;)

Je zou dus moeten wachten op anderen hier die je met Windows 10 kunnen helpen.

Vraag ik mij af, die andere 2 pc's die perfect werken (je hoeft geen hoofdletters te gebruiken hoor!) wat staat daar op en zijn die met die rescue cd's geïnstalleerd? Ik ben dus van mening dat er toch iets niet goed is gegaan met de installatie. Dat je nog niets mist waardoor je deze meldingen krijgt.

En 1 van die linken die ik gaf, geeft zoiets aan. Dat je iets moet installeren van MS.
 
Femke,

Bekijk bijlage 262497

Bekijk bijlage 262499

De eerste is ex IE, de tweede is ex Chrome ik heb alles wat ik kon vinden uitgeprobeerd. Maar het gaat niet. Chrome kreeg ik zover dat ie het redelijk deed (niet vanzelf).

Ik hoop dat je iets vindt, dat me uit de ellende helpt.

Groet, Karel

Deze meldingen liggen niet aan je computer. "Het beveiligingscertificaat bevat fouten" -> er zijn dus problemen met de https verbinding (versleutelde verbinding) van de website. Dit kan door vele oorzaken komen.

In het geval van Chrome, kun je de website gewoon bezoeken, via Geavanceerd, en dan zoiets als "Ik begrijp de risico's".

Of je die "risico's" serieus moet nemen is je eigen keuze, ik zou het zelf met een korreltje zout nemen. (Zolang je geen gegevens hoeft te verzenden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan