Internet versus Facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begreep eruit dat Facebook die melding gaf als hij daar naar toe wilde gaan. En Facebook geeft dat niet aan.

Dus eigenlijk wil ik dan weleens weten welke websites deze meldingen geve. Want als het een website is die geen versleutelde verbinding heeft, dan geldt inderdaad het antwoord van Venga.
Overigens kan je in FF ook dat doen wat Venga omschrijft, klikken op Ik begrijp het (of zoiets).

Die melding van het ziekenhuis baart mij wel zorgen hoor! Want dat heb ik namelijk nog nooit gezien. Dus is zijn internetverbinding denk ik dan, niet veilig.
 
Femke, ik heb zojuist een tamelijk lang verhaal gehouden over mijn 3 computers, waarvan 1 precies dezelfde als deze, van de problemen, tegelijk gekocht en tegelijk met W7 afgericht. Van mijn vrouw, en ofschoon ze alleen internet op dat ding, is het WEL de hele dag aan. Nooit probleem ermee. Ook nu werkt het perfect met dezelfde https van de 2 screenshots die ik hierboven gaf. Overigens is de ene site van de bealstingdienst, de andere is het Spaarne ziekenhuis. In beide kom je binnen met DigiD aangevuld met een SMS check. 100% betrouwbaar, dus mijn computer maakt een fout, ik vermoed, de schuld van McAffee, die meekomt, meeinstalleert met de rescueCD. Ik gooi hem straks er af (zet KPN PC Veilig en windows Firewall erop).

Deze twee sites (fiscus en ziekenhuis) werken sinds 2012 perfect samen met mijn computer (computer toen gekocht), uitgesloten dat ze onbetrouwbaar zouden zijn. Ik herhaal: op de computer van mijn vrouw, onder dezelfde omstandigheden, werken ze nu ook, zowel onder Chrome als onder EI. En VENGA inderdaad kan ik bij Chrome met veel forceren wel doorkomenb (maar niet van harte en veel te langzaam). Jullie horen van me hoe het uitpakt als ik McAffee afgegooid heb.

Groet, Karel
 
Ik begrijp er niets van, ik heb zowel Femke als Venga geantwoord op hun bijdrage. Maar het is (kennelijk) niet doorgekomen. Ik begrijp niet waarop. Maar achteraf mooi meegenomen, omdat mijn probleem is opgelost.

Overigens Venga, de eerste screen shot is van de Fiscus, de tweede van het Spaarneziekenhuis. Er is dus geen spraken van "problemen" aan die zijde. Beide zijn zeer betrouwbaar en goed. Het probleem is ter dege aan mijn computer geweest. Javascript. Pas toen ik bij Windows (eigen) hulppagina Firewall Configuratie heb aangeroepen en aangepast, was Java zowel voor IE als Chrome aanspreekbaar. Overigens allemaal heel erg onbegrijpelijk, omdat ik nog een computer heb, exact hetzelfde (tegelijk gekocht) en op dezelfde wijze ingericht. Nooit problemen bovendien heb ik op deze 2x eerder een herinstallatie verricht en het werkte perfect. Bij de vorige herinstallatie heb ik elke stap opgenomen en gefotografeerd en deze keer alles precies zo uitgevoerd........ toch problemen. Maar nu opgelost.

Allen bedankt voor jullie inzet, groet kare, - lijntje kan dicht.
 
Dus mistte je wat in je configuratie, zoals ik al dacht.
En je had dus de firewall nog niet geconfigureerd, begrijp ik.

Lijntje mag je zelf als opgelost zetten. Bedankt voor terugkoppeling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan