Internet via bedrade LAN op VAIO laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAVENS

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Nadat ik de taal van m'n toetsenbord op m'n duitstalige VAIO laptop heb gewijzigd kan ik geen verbinding met internet meer maken via een bedrade LAN-verbinding op m'n livebox van internet provider Orange.
In de werkbalk rechtsonder is het icoon van de LAN-verbinding voorzien van een gele driehoek. Als ik met links op het icoon klik wordt gemeld:
- Nicht identifiziertes Netzzwerk en
- Zugrif: Eingeschrankte konnektivitat.
Ik heb geprobeert de verbinding op de laptop te herstellen een diagnose uitgevoerd maar niets helpt
Ook heb ik de livebox al een paar keer gereset, maar de verbinding komt niet tot stand, voor de wijziging van de taal werkte de LAN-verbinding zonder haperen.
De laptop werkt met Vista Business.
Mijn desktop pc werkt normaal op deze LAN-verbinding dus aan de instellingen van de livebox ligt het niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Stel je type verbinding eens opnieuw in (hopelijk werkt dit ook met Vista):
[Windows-toets]R -> netsetup.cpl

Kijk wat de mogelijkheden zijn. Kies voor de juiste soort verbinding.

Alternatief kun je ipv. netsetup.cpl ook netsetup.exe proberen.

Succes,

Tijs.

Stel je type verbinding eens opnieuw in (hopelijk werkt dit ook met Vista):
[Windows-toets]R -> netsetup.cpl

Kijk wat de mogelijkheden zijn. Kies voor de juiste soort verbinding.

Alternatief kun je ipv. netsetup.cpl ook netsetup.exe proberen.

Succes,

Tijs.

De Windows-toets R werkt ook in Vista, maar beide teksten werden na invoeren NIET gevonden, dus het probleem bestaat nog steeds!!

Probeer het volgende: [Windows-toets]R -> control.exe
Dan onder Netwerkverbindingen (of zoiets) kijken of je daar het type netwerk dat je gebruikt kunt omzetten.

Helaas dus geen Vista in de buurt om wat verder te gidsen.

Tijs.

Probeer het volgende: [Windows-toets]R -> control.exe
Dan onder Netwerkverbindingen (of zoiets) kijken of je daar het type netwerk dat je gebruikt kunt omzetten.

Helaas dus geen Vista in de buurt om wat verder te gidsen.

Tijs.

Ook Windows-toets R met control.exe had geen succes. Uiteindelijk heb ik systeemherstel toegepast en nu werkt de LAN-verbinding weer.
In ieder geval bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan