internet via een kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
Goedemorgen
Mijn dochter heeft een toshiba laptop bs. windows vista home premium en die krijg ik met geen mogelijkheid via een kabel aangesloten op het internet.
draadloos is er geen enkel probleem.
erg lastig is het want ze heeft eindelijk een studenten woning gekregen en daar moet het d.m.v. een kabel
Eerst dacht ik dat het mischien aan de aansluiting thuis bij haar lag maar ook bij mij thuis reageert de laptop niet als ik de kabel an sluit op de aansluiting voor het netwerkkaart.
heeft iemand enig iedee wat er zou moeten gebeuren
heb al naar soortgelijke onderwerpen gezocht op het forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ook al met een andere kabel getest? Kabel kan ook gebroken zijn.
Anders inderdaad eerst maar eens de stroom er vanaf halen.
 
Zijn de drivers van de netwerkkaart wel geïnstalleerd?
 
1 ) ja ik heb al verschillende kabels geprobeerd,
2 ) de laptop is nieuw gekocht dus mag ik er van uitgaan dat alles in orde is
 
2) Ook gecontroleerd of dat inderdaad zo is?
 
Sorry klikte in hotmail op de verkeerde link, maar dat heb ik niet gecontrolleerd. hoe doe ik zoiets ??
 
Hoi,
heb hetzelfde probleem gehad bij een kennis van mij, wel draadloos geen LAN. Uiteindelijk opgelost (na enig zweetwerk :eek:) door de installatie v.d. netwerkadapter (apparaatbeheer) ongedaan te maken (rechtsklik>eigenschappen>installatie ongedaan maken)
Na herstart v.d.pc wordt het apparaat opnieuw gevonden en opnieuw geïnstalleerd door windows hardware wizard.
Dat heeft het probleem uiteindelijk opgelost. Hoop dat het bij jou ook werkt.

Eerst dacht ik dat het mischien aan de aansluiting thuis bij haar lag maar ook bij mij thuis reageert de laptop niet als ik de kabel an sluit op de aansluiting voor het netwerkkaart.
Leest iedereen over deze regel heen in het bericht van TS?
 
Laatst bewerkt:
De netwerk kaart kan ook uitgeschakeld staan, dan kan je alles aansluiten tot je een ons weegt, maar krijg je toch geen internet.
 
Ook iets om te controleren:
Werkt diezelfde kabel waar je de laptop mee op het netwerk aansluit wel op een andere computer of laptop?
Kan ook simpel weg gebroken kabel zijn.

Ik denk dat het een van de volgende is:
1. Kabel niet goed
2. Drivers van netwerkkaart niet goed
3. Instellingen van de netwerkkaart (denk aan bijv vast ip ingesteld wat niet kan op een dhcp netwerk)
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt ,ik heb de stappen van miksjegger gevolgd,en hups ,windows vond het en installeerde het opnieuw en het werkt nu naar behoren.
manny thanks mensen ...KLASSE ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan