Hoi allemaal,
Ik heb nogal een probleem de laatste tijd en word er een beetje gek van.
Ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik zit in een huis met meerdere bewoners. Het gaat hier om 7 bewoners.
Ik had 1 kabel naar mijn kamer waar ik een router aan had gekoppeld voor bekabeld en wireless internet. Ik kan namelijk geen gebruik maken van de hotspot beneden, omdat het signaal mij niet kan bereiken.
Drie weken geleden was opeens ons internet foetsie. Nada, noppes.
Wij de huisbaas bellen, conclusie van hem was een IP adres probleem. Nou, dat kon kloppen. Mijn Xbox gaf dit ook aan bij de troubleshoot.
De huisbaas heeft dus rondgemaild dat iedereen zijn wireless moet verwijderen. Tot nu toe ben ik de enige die dat heeft gedaan.
Ik heb een hubje aangeschaft met een aantal poortjes, en een wireless apparaat is nu onderweg. Ik heb dus geen router meer.
Het leek goed te gaan, voor 'wel' een hele dag! Maar nu is het weer mis.
Heel typisch heb alleen ik er last van. En ik ben het nu ook wel spuugzat dat de rest gewoon de router laat hangen (het gaat om 3 routers), en ik hier de dupe word terwijl ik nieuwe spullen koop om op internet te kunnen komen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben het spoor nu echt bijster.
Mijn computer geeft aan:
"Ethernet has a self-assigned IP address and may not be able to connect."
Mijn Xbox geeft aan dat het geen IP adres kan vinden.
Het staat allemaal op automatisch, want ik ben er geen held in.
Wat kan ik nu doen om toch internet te krijgen?
En het liefst voortaan altijd. Ik wil niet meer naar de bieb om huiswerk te maken....
Alvast bedankt!
Ik heb nogal een probleem de laatste tijd en word er een beetje gek van.
Ik zal proberen de situatie zo goed mogelijk uit te leggen.
Ik zit in een huis met meerdere bewoners. Het gaat hier om 7 bewoners.
Ik had 1 kabel naar mijn kamer waar ik een router aan had gekoppeld voor bekabeld en wireless internet. Ik kan namelijk geen gebruik maken van de hotspot beneden, omdat het signaal mij niet kan bereiken.
Drie weken geleden was opeens ons internet foetsie. Nada, noppes.
Wij de huisbaas bellen, conclusie van hem was een IP adres probleem. Nou, dat kon kloppen. Mijn Xbox gaf dit ook aan bij de troubleshoot.
De huisbaas heeft dus rondgemaild dat iedereen zijn wireless moet verwijderen. Tot nu toe ben ik de enige die dat heeft gedaan.
Ik heb een hubje aangeschaft met een aantal poortjes, en een wireless apparaat is nu onderweg. Ik heb dus geen router meer.
Het leek goed te gaan, voor 'wel' een hele dag! Maar nu is het weer mis.
Heel typisch heb alleen ik er last van. En ik ben het nu ook wel spuugzat dat de rest gewoon de router laat hangen (het gaat om 3 routers), en ik hier de dupe word terwijl ik nieuwe spullen koop om op internet te kunnen komen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben het spoor nu echt bijster.
Mijn computer geeft aan:
"Ethernet has a self-assigned IP address and may not be able to connect."
Mijn Xbox geeft aan dat het geen IP adres kan vinden.
Het staat allemaal op automatisch, want ik ben er geen held in.
Wat kan ik nu doen om toch internet te krijgen?
En het liefst voortaan altijd. Ik wil niet meer naar de bieb om huiswerk te maken....
Alvast bedankt!