Internet voor 1 huis meerdere bewoners

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide zijn van Sweex. Ik kan wel even een fotootje maken want ik weet niet 100% zeker wat het nu is, maar zelf vermoed ik een switch?

Ik ga even foto's voor jullie maken :)

Goed, ik heb even foto's gemaakt.

Eerst hebben we het modem:
o3Ngm2O.jpg

Dat gele kabeltje gaat vervolgens naar deze, een Sweex 8-port Switch;
SGheiY9.jpg

Z9bYDvl.jpg

^ Je ziet dat niet alle lichtjes branden. 1 knippert, die is niet op de foto meegenomen. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit niet veel uitmaakt gezien 1 lampje wat niet brandt van de Belkin is, en die doet het wel.

In dit 8-poorten ding zit een kabel van ons dat helemaal naar boven gaat. Direct uit de muur hebben wij dan deze aangesloten:
z1HtMYj.jpg

Goed, ik heb even foto's gemaakt.

Eerst hebben we het modem:
[knip]

Dat gele kabeltje gaat vervolgens naar deze, een Sweex 8-port Switch;
[knip]
[knip]
^ Je ziet dat niet alle lichtjes branden. 1 knippert, die is niet op de foto meegenomen. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dit niet veel uitmaakt gezien 1 lampje wat niet brandt van de Belkin is, en die doet het wel.

In dit 8-poorten ding zit een kabel van ons dat helemaal naar boven gaat. Direct uit de muur hebben wij dan deze aangesloten:
[knip]

Ok dat zou gewoon moeten werken, brand het lampje op jouw sweex switch bij de kabel die naar de andere switch gaat? En bij de kabel van je switch naar je laptop?
Het ziet er allemaal opzich prima uit, hoe lang gebruik je deze switch al?
Wat denkt je XBOX er op het moment van? Krijgt die ook nogsteeds geen IP?
Wat me net te binnen schiet: probeer nog eens via de kabel te verbinden terwijl je wireless uit hebt staan?

Laatst bewerkt:
die screenshot van post #11 was wel interessant . Als je daarin eens de tab "client list" zou kunnen posten?
heb je op je laptop ipv DHCP te gebruiken al eens een vast ip-adres proberen in te stellen? Maar dan buiten de ip-pool reeks. Gebruik dus bv. 192.168.1.30 met subnet mask 255.255.255.0, default gateway 192.168.1.254 en de DNS gegevens kan je eveneens overnemen van die eerdere screenshot. Let wel dat dit misschien ook een ip-adres conflict kan teweegbrengen als je medebewoners dit adres ook gebruiken. Maar probeer dan een ander adres (zolang je maar tts 192.168.1.2 en 192.168.1.30 blijft).

Nog iets vergeten te vragen; kent iedereen het paswoord vd Zyxel of staat er geen paswoord op?

Laatst bewerkt:
:O

Die Madman is de router van mijn buurman waar ik op zit - shht! Haha. Maar betekent dat dat het nu de enige router in huis is? Want ik zie verder niks staan?

q51BwuP.jpg

Uhm ik weet niet zeker of ik begrijp wat ik nu moet doen..
Een vast ip adres kan ik wel proberen, moet ik dit via de kabel doen? En dan direct vanuit de muur, of met mijn Sweex er nog tussen?

(Allemaal trouwens erg bedankt dat jullie me willen helpen, ik ben erg dankbaar voor jullie reacties!)

Nu ik erover na denk, de IP van madman, 33, die had ik eerst op mijn laptop...

Laatst bewerkt:
als je teruggaat naar de screenshot in post #5 wat, naar ik veronderstel van je computer is(?) Daar staat configure IPv4 using DHCP. Klik eens op de pijltjes rechts daarvan voor de andere opties. Wellicht staat daar een optie in de trant van "use static ip address"

Oke hij deed het - heel even. Maar zodra ik het invul doet hij het - bekabeld - ongeveer 2 seconden. Daarna valt hij weer compleet uit.
Hij zegt soms weer een seconde connected en daarna zegt hij weer dat de kabel niet is aangesloten.

Ik heb allerlei adressen geprobeerd, van 192.168.1.2 - 7 tot 192.168.1.30 - 38 eigenlijk.

Nadeel is dat we ook niet kunnen ontdekken welke kabel nu eigenlijk van ons is, daar beneden (in de 8-port).

Ok dat zou gewoon moeten werken, brand het lampje op jouw sweex switch bij de kabel die naar de andere switch gaat? En bij de kabel van je switch naar je laptop?
Het ziet er allemaal opzich prima uit, hoe lang gebruik je deze switch al?
Wat denkt je XBOX er op het moment van? Krijgt die ook nogsteeds geen IP?
Wat me net te binnen schiet: probeer nog eens via de kabel te verbinden terwijl je wireless uit hebt staan?

Alles brandt - behalve - weten wij het niet bij de 8-poort switch omdat wij niet weten welke van de 7 kabels van ons is.
We hebben er 3 kunnen uitsluiten. Maar het is nu lastig te ontdekken. Wij weten dus niet of het lampje wel of niet brandt bij onze kabel.

Ik bedoel ik, maar ik ben niet alleen hier :'D Afijn.

Goed, bron kan dus mogelijk liggen bij de kabel in de 8-port die de muur in gaat. Want ik heb vanaf de muur naar mijn laptop de kabels (3 kabels) geprobeerd en ik blijf hetzelfde houden. Aan uit, aan uit. Ik ga dus even friemelen aan die kabels beneden... bah >_<
Gelukkig ben ik nu in elk geval iets wijzer. Nu nog resultaat!

Wanneer had je de router ookalweer vervangen door een switch? En kun je die router eventueel nog terugplaatsen? Het zou kunnen dat die 5-poorts switch kuren geeft?

Nee die switch van mij is van vrijdag, dus 3 dagen oud? Lijkt me sterk als die kapoet is. Daarnaast heb ik mijn laptop nu direct in de muur, niet in die switch.

We hebben al eens eerder problemen gehad met internet, maar nog nooit zo lang. Dat was dan een dag of een weekend.

Oke, wat ik heb gedaan - geen idee. Ik zat een beetje te klooien met de kabels, trok er een uit van iemand anders en opeens was het internet stabiel. Het was niet van de Belkin, niet van de Madman router en ook niet van de directe verbinding van andere huisgenoten... dus ik heb geen idee wiens kabel ik nu eruit heb getrokken :') Maar mijn internet doet het!

Dit berichtje typ ik nu dan ook eindelijk bekabeld, ipv via de Madman router =)

Hartelijk bedankt, en ik hoop echt dat ik jullie hulp niet weer nodig zal hebben haha.
Ik kan jullie hulp erg waarderen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan