Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

toorie

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2005
Hallo,

De PC van een kennis is door de winkel opnieuw geinstaleerd, alles werkt weer naar behoren.
Alleen ik kan met geen mogelijkheid op internet komen (pagina kan niet worden weergegeven), dit geld ook voor het mailprogramma.
Er is een verbinding (kabel casema) en volgens mij zijn alle instellingen hetzelfde als op mijn PC (w XP).
Nu is mijn eigen pc aangesloten en werkt alles perfect maar als ik die andere pc aansluit kom ik niet op internet.

Heeft iemand enig idee?

Klinkt als een aanpassing in de firewall.
Is daar iets aan veranderd?

Hallo,

Gebruik je de kabel van je eigen pc of gebruik je een router.

Als je het eerste doet moet je eerste je kabel modem resetten voordat er internet is.

Greetz
Easy

Ik gebruik de firewal van XP,

het modem is gereset, ik heb namelijk ook verbinding !!

Wel verbinding dus, gepingt met ipconfig en in orde maar toch kom ik met geen enkel
programma op internet, (browser, outlook, norton etc.

Doe eens een ipconfig /all en zet de gegevens eens hier neer.
Als je geen router gebruikt dan even de laatste drie cijfers van je ip nummer wijzigen in XXX

Zal ik later vandaag proberen, moet even weg en zal dan de andere pc aansluiten.

Hierbij de ggevens van ipconfig/all

Bijlagen

• ipconfig all.jpg
    ipconfig all.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 42
ik heb eens een beetje zitten lezen bij wanadoo.
het blijkt dus dat je cable internet hebt met zo'n motorola modem.
Is hier 1 computer op aangesloten of hangt er nog een router of zo tussen.
je subnetmask is volgens mij niet helemaal wat het moet zijn.
normaal hebben we een getal als dit 255.25.255.0.
is er pas geleden een stroomuitval geweest bij jullie of wordt het modem uitgezet.

Het is inderdaad een kabelverbinding van wanadoo, het modem doet het goed want ik zit nu met mijn eigen pc op internet.
Aaan de LAN verbinding ligt het dus niet, als ik die andere probleem pc aansluit dan heb ik ook verbinding (icoon in de taalbalk) maar ik kom niet op internet en bv outlook werkt ook niet. Norton kan ik ook niet updaten, geen enkel programma kan verbinding maken met internet terwijl er wel degelijk een verbinding is.
Er hangt geen router of iets dergelijks tussen, als ik een derde pc op de zelfde verbinding aansluit heb ik ook gewoon internet.
Het ligt dus volgens mij gewoon aan die bewuste pc, alle instellingen nagelopen, protecollen zijn geladen etc.maar hij blijft weigeren.

Dinsdag ga ik wel terug naar de winkel om het na te laten kijken, ik kan het alleen niet uitstaan dat elke pc die ik aansluit gewoon op internet kan en deze met dezelfde instellingen niet.

In ieder geval bedankt voor de moeite en ik laat nog weten wat het probleem was.

De subnet 255.255.255.0 wordt volgens mij alleen bij een intern netwerk gebruikt.
Heb je op de niet-internetpc al eens de wizard internetverbinding gedraaid?
Het kan zijn dat IE enzo gewoon niet weten waar ze heen moeten om naar buiten te komen.

Is het een netwerkkaart vast op het moederbord of is het een losse kaart.
als het vast is zou je eens een losse kaart kunnen proberen.

Het is een losse kaart , net zoals de andere pc.

Ook wat sarvo zegt heb ik al geprobeerd, al denk ik wel dat ergens daar het probleem zit.

Vreemd dat als je meerdere pc's kunt gebruiken, lijkt het me dat de modem een router functie heeft.
Het rare is dat je een ip-adres krijgt van wanadoo in ip-config, en niet een intern adres (192.168.x.x)

Je kunt ook nog proberen de netwerkkaart even te resetten, met de gegevens uit de bijlage.
Daarna de wizzard internet verbinding nogmaals doorlopen.

Laatst bewerkt:
Kijk even bij apparaat beheer of die bewuste netwerkkaart wel de juiste drivers heeft.
Heb vorige week bij een kennis precies hetzelfde meegemaakt.
Juiste drivers erop en gaan met de banaan :thumb:

Bedankt allemaal voor alle moeite maar wat ik ook probeer het wil niet lukken.

Alle sugesties doorlopen maar geen resultaat, laat er morgen door de winkel naar kijken en juliie horen nog hoe en wat.

Bedankt

Vandaag terug naar de winkel geweest en !!!!!!????

aangesloten en internet werkte daar wel (ADSL)
Naar het huis van mijn kennis en aangesloten, ongelooflijk maar ook daar geen
problemen.
Ben blij dat het is opgelost maar het blijft onbegrijpelijk dat die PC het op mijn kabelverbinding niet deed.

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan