internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theosebastianus

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2005
Hallo ik kan geen filmpjes van internet bekijken.
Als ik een filmpje wil bekijken van een progamma uitzending gemist kan dat niet.
Ik krijg dan te lezen; KAN DIT BESTAND NIET AFSPELEN. MAAK VERBINDING MET INTERNET OF PLAATS DE VERWISSELBARE MEDIA WAAROP HET BESTAND ZICH BEVINDT IN HET STATION.PROBEER VERVOLGENS HET BESTAND OPNIEUW AF TE SPELEN.Ik kan wel filmpjes bekijken die ik al heb staan,of die ik binnen krijgt.

wie kan mij helpen?

Kijk eerst eens of hier wat voor je bij staat.
Controleer dit als je Windows Firewall gebruikt.

En als je niet bij bent met IE:
Waarom kan ik geen filmpjes afspelen?
Op de computer staat geen recente versie van Internet Explorer (5.5 of hoger). Op de site van Microsoft kunt u een hogere versie van Internet Explorer vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb media player staan op mijn computer.
Vroeger kon ik het gewoon afspelen.
Sinds ik een nieuwqe modem heb,niet meer.
Help desk opgebeld, en kreeg te horen dat het daar niet aan ligt.
Helaas kan ik geen engels lezen, dus ik weet niet wat er staat.

Kopieer die tekst eens hier naar toe. Misschien komen we er samen wel uit.

Is het werkelijk een modem of is het een router? Geef ook de naam op van je modem en eventueel het type.
Heb je wel de nieuwste Internet Explorer er op staan?
Welke firewall heb je?

Laatst bewerkt:
Elisa,het staat in de bericht wat u toe gestuurt heb -als je window media player al gebruikt en het niet lukt,moet ik op iets anders staan omdat te downloaden maar dat staat in het engels.zo ook cotroleer dit als je windown firewall gebruikt.Ik heb een cable modem van casema /wanadoo. welke firewall ik gebruik weet ik niet.Ik ben ook maar een leek(senior)

theo

Nou, ik ben ook een senior en wat je nog niet weet weet je morgen wel :)
Ik zal die link eens even lezen.

Kijk ondertussen eens naast de klok. Daar gaat een firewall en een virusscanner altijd staan. Gewoon je muis even op die icoontjes richten dan kun je zien wat voor een programma het is.

This behavior occurs because a new security feature of Windows Firewall does not allow incoming UDP traffic unless an administrator has configured Windows Firewall to allow it. This behavior also occurs in earlier versions of Windows if Windows Firewall is enabled. By default, Windows Firewall is enabled in Windows XP SP2 and later versions. Therefore, more users may experience this problem.
Note Windows Firewall is known as Internet Connection Firewall in earlier versions of Windows.

Als je Windows XP hebt....(zou ik ook graag willen weten) dan heb je automatisch Windows Firewall. WF (afgekort) staat geen inkomend verkeerd toe van UDP verkeer tenzij een administrator de firewall heeft geconfigureerd tot het accepteren van dat inkomend UDP verkeer.
Dit gedrag van WF komt alleen voor bij eerdere versies van Windows als de firewall aan staat. Standaard staat WF aan als je Service Pack 2hebt en latere versies. Daarom zullen dus meer gebruikers dit probleem ondervinden.

We moeten er dus eerst achter komen of je Windows Firewall hebt of een andere firewall.

Elisia,Ik heb window 98,en die is 5 jaar oud.Waar ik naar firewall moet kijken,weet ik niet.
E-mails en dergelijks komen gewoon binnen.

theo

Elisia,Ik heb window 98,en die is 5 jaar oud.Waar ik naar firewall moet kijken,weet ik niet.

theo

theo

theo

theo

Firewall: Heb je rechts naast de klok gekeken? Daar staat toch wel iets?
Je ziet de tijd/computertjes van verbinding en vaak nog iets meer. Daar moet je dan even in de buurt van het icoontje naar wijzen.

Die tweede link die ik gaf zal toch niet voor jou zijn. Heeft meer met servers te maken.
In die bovenste link kon je een paar bestandjes openen om te kijken wat je mediaplayer wel of niet doet.
In ieder geval heb je DirectX nodig en misschien ook wel een pack met codecs.

Download eens deze codecs en installeer ze op je pc.

Controleer ook welke Internet Explorer er op je pc zit.
Klik op Start/RECHTSklik op deze computer/kies voor eigenschappen/
Als het goed is zie je ergen Service Pack 2 staan.

Laatst bewerkt:
Elisa,

Helaas heb ik het bericht waarop DIRECTX voorkomt verwijdert.

De bericht waarop cordecs voorkomt heb ik open gemaakt,maar helaas het staat verder in het engels.Ik weet niet waarop ik moet staan om het te downloaden.

De progamma bij mijn computer service pack 2 ben ik niet tegen gekomen.
Zoal ik het vorig keer het vertelt heb,ik ben maar een senior ik weet ook niet alles.

Wat firewall betreft,ik ben het nog niet te weten gekomen.

Nee,ik heb het toch niet verwijdert het staat helemaal bovenaan.ik wil het wel instaleren maar waar moewt ik op staan? want het staat allemaal in het engels zodat ik weer filmpjes van internet kan afdraaien en gemiste progamma,s kan bekijken.

Wat de codecs betreft:
Maak een map die je Codecs noemt en zet deze waar je al je gedownloade programma's neer zet. B.v. in je install map/Gedownloade programma's/of onder je documenten.
Klik op die link van mij waar die codecs zijn te vinden.
Als je iets naar beneden scrolt zie je Download staan.
Klik daarop.
Windows wil dat je nu een map aanwijst waar je die download in wilt.
Zoek nu die map op die je zojuist gemaakt hebt.
Ok
Download komt nu binnen.

Vertel me hierna maar of er .exe achter staat of .zip.
Dan gaan we verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan