InternetPlusBellen met ISDN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basta

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Berichten
224
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Bij de buren heb ik geprobeerd om InternetPlusBellen (van Het Net) aan te sluiten op een ISDN-lijn. In de handleiding gaat men er van uit dat men in het bezit is van een huiscentrale en die huiscenrale zit dan aangesloten op het NT1-kastje en op de LINE-ingang van de Experiabox.
Nou hebben mijn buren geen huiscentrale (nooit gehad) omdat ze een ISDN-telefoon hadden die rechtstreeks op het NT1-kastje was aangesloten.

Mijn vraag: kan ik rechtstreeks de uitgang van de NT1 aansluiten op de LINE van de Experiabox, oftewel de centrale gewoon weglaten?

Persoonlijk denk ik van niet omdat de bedoeling volgens mij is dat de ISDN ingang van de centrale aansluit op de NT1 en de analoge uitgang van de centrale op de LINE van de Experiabox en in mijn geval sluit ik een ISDN signaal aan op een analoge poort...

Kent iemand dit probleem?

Alvast bedankt en groeten!
 
Hallo !

Vorige week bij een kennis de Experia-box geinstalleerd. Er was daar ook een ISDN lijn (zonder centrale) aanwezig. Deze moest blijven bestaan, omdat er medische apparatuur op is aangesloten.

Ik heb in de meterkast waar de tel. aansluiting binnenkomt een splitsing gemaakt.
(NT1-kastje ?) Een kabel naar de ISDN-telefoon, een kabel naar de splitter voor de Experiabox.

Daarop dan de normale telefoon; de PC's en alles werkt perfect !!

Ik weet niet of je hiermee geholpen bent, maar ik vond de uitleg hier, punt 5, wel duidelijk !
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1206867/spage=1253179

Succes,

Harry.
 
Ik heb de centrale er tussen uit gelaten, maar in eerste instatie werkte het niet.

Toen heb ik de Experiabox gereset en dat werkte!

Bedankt voor je antwoord!

Groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan