Internetverbinding doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikel Koef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
4
Hallo mensen, ik ben nogal nieuw in dit forum en weet dus niet of ik het hier wel goed post

Ik zit samen met mijn vader op 1 verbinding via een multi link Ethernet modem

nu is het probleem (had ik eigenlijk ook al toen we nog een router hadden) dat mijn internetverbinding simpelweg niet goed is..

Ik zit vaak op msn en word er nog vaker eigenlijk afgegooid
dan krijg ik bericht te zien (ongeveer) :

Geen verbinding met netwerkservice


Ook als ik iets wil downloaden/uploaden werkt het maar af en toe, of als ik grote bestanden download stopt het na 30 mb

Ook met online games heb ik problemen
Ik heb bijvoorbeeld bij MOHAA ping 999 (hoe lager, hoe beter) en bij andere spelletjes heb ik vaak last van lag (het gaat heeeel langzaam) en freeze (je kan niets meer doen, je character of waar je ook mee speelt staat vast)

We gebruiken de multilink zeg maar niet, maar dus via 1 port (als je het zo beschrijft)

Weet iemand wat het probleem is? want bij mijn vader werkt alles perfect!
 
Misschien wat meer informatie mogelijk ?

Heb je de problemen ook als de computer van je vader uit is ?
 
Meer informatie over...?

Ik ben niet zo'n held op de computer dus ik weet niet veel van af.

Internet is via Planet, die is nu een beetje kapot hoorde ik (planet server was kapot gegaan ofzo ?), computer is al jaartje of 2,5 oud ...maar dat is het probleem niet

En als mijn vaders computer uit is, dan scheelt dat maar een klein beetje :)...
Dus daar ligt het ook niet aan, want dan kan ik nog steeds niet alles downloaden/uploaden/spelen/msn-en wat ik wil...

Edit:
msnraar1wm.jpg
dit is dus wat ik af en toe krijg met msn (moest 2x opnieuw proberen dat plaatje up te loaden btw:()
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat Planet een server kapot heeft maar je weet maar nooit !

Heb je niet een firwall op je computer ? Als je alleen aan het surfen bent heb je dan ook problemen ?
 
Er zitten een firewall in mn Ethernet modem zegt mn pa, dus op mn computer zelf staat ie uit

en normaal surfen werkt meestal wel helemaal goed (af en toe langzaam laden enzo maar dat is geen probleem)
 
Weet je zeker dat je computer ook spyware en virus vrij is ?


Als je MSN een de-installeerd en daarna opnieuw gaat installeren ?
 
toen ik mijn computer opnieuw had geinstalleerd (windows enzo) had ik dus geen spyware, en was het nog steeds niet echt fijn internet...


maare, kan het niet liggen dat ik en mn vader op dezelfde poort in het modem zitten ?
aangezien we wel een multi-link ding hebben
 
Je vader zou dan veel bandbreedte moeten gebruiken lees de hele verbinding qua capaciteit voor zichzelf gebruiken maar ik kan me niet voorstellen dat je vader bijv alleen aan het downloaden is of zware spellen speelt.Moeilijk om zo op afstand iets zinnigs over te zeggen temeer daar er geen regelmaat of iets dergelijks in zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan