Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik ben er weer, vanop de 2 de computer. Ik heb 'Everest' gedownload en geinstalleerd, ik heb ook de netwerkkaartgegevens denk ik (3Com 3C905B-TX Etherlink XL 10/100 Adapter). Waar haal ik nu best het stuurprogramma, via google of??
Mia

Ik heb nog niet op het internet gekeken, maar je zou de driver e190xnd5.sys kunnen downloaden.

Als het goed is, is je netwerkkaart een on-board netwerkkaart. Zoek anders ook onder die naam op het web.

Dennis.

EDIT: Die link die ik hier plaatste was niet juist. Maar ik zie dat je die driver inmiddels gevonden hebt.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een driver gevonden, maar voor ik hem kan downloaden moest ik even weer op comp 1 mijn mails ophalen, want een wachtwoord werd naar hier verstuurd. Wordt vervolgd.
Mia

Begin straks in ieder geval alvast met de eventuele aanwezige verbindingen te verwijderen alvorens je de driver installeert. Mocht het installeren geslaagd zijn, geen geel uitroepteken meer te zien, dan kun je via Start/Uitvoeren het commando wincnfg ingeven en vervolgens de gegevens betreffende de Private(Lan)-ip en de gateway-ip even hier te plaatsen. Zo ook doe je dat met de pc waarop XP draait, alleen geef je via Start/uitvoeren het commando cmd, eenmaal in dos beland, geef je het commando ipconfig /all. Hierbij is de vergelijking van de ip's der beide pc's van belang. Begin daar straks maar even mee.

Dennis.

Hoi, Nu zie ik het efkes niet meer zitten.
Ik heb dus het type van netwerkkaart gevonden via de 'Everest', ik ben op zoek gegaan naar een driver hiervoor en heb ik ook gevonden via'www.driverguide'. Ik heb heel de inlogprocedure overlopen, (heen en weer geswticht tussen de computers) en ik heb de driver gedownload. Althans dat was de bedoeling, ik heb eerst gedownload met openen maar daarmee kon ik niet verder, ik heb dan een tweede keer gedownload onder opslaan (stelde als locatie zelf voor \Windows).
So far so good.
Volgende stap leek mij via my computer --apparaatbeheer -- netwerkadapter het stuursysteem activeren. Dat lukt dus niet, hij vindt het gedownload bestandje niet op de C schijf, niet in de dir. Windows.
Mia

Hoi Dennis,

Ik was te druk aan't typen, ik zie je berichtje nu pas.
Wat moet ik juist doen voor het installeren (en hoe installeer ik:o ).
Mia

Ja, ik was eigenlijk ook bezig met iets, dus aan mij heb je eigenlijk niet zoveel aan, maar zal nu proberen contnue achter de pc te zitten. Verwijder de netwerkkaart softwarematig, dus via apparaatbeheer, eenmaal gedaan, start je de pc opnieuw op. Windows zal dan bemerken dat er een nieuw apparaat aanwezig is en wordt de installatie procedure in werking gesteld, hierbij is het van belang, dat je Windows niet moet laten zoeken naar de driver, je moet dat zelf aangeven. Je moet dan wel weten waar de driver zich bevindt. Ik begreep uit je bovenstaand verhaal dat je niet exact weet waar de driver zich nu op je HD bevindt?

Probeer dat maar even.

Hoi,
Vraag me niet hoe maar ik heb een driver kunnen installeren , ik denk niet degene die ik gedownload heb maar vanaf de Windows 98 CD. Het type, de nr, wordt niet gespecifieerd maar het is wel een 3Com Fast Etherlink XL 10/100 Adapter. Ik hoop dat dat voldoende is.
de wincnfg gegevens van comp 2
IP Adres 82.174.31.38
st. gateway 82.174.31.38
PS/ dit is niet gateway van de router (die momenteel ook niet aangesloten is).
Mia

Oeps weeral gelijk aan't typen.
Via de zoekfunctie heb in de gedownloadde drivers wel gevonden. Moet ik deze verkiezen boven die er nu staat?

En nu graag de gegevens van de XP. Zie hierboven op welke wijze je dat kunt bewerkstelligen.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Oeps weeral gelijk aan't typen.
Via de zoekfunctie heb in de gedownloadde drivers wel gevonden. Moet ik deze verkiezen boven die er nu staat?
Kan, maar wacht daar maar even mee.

Voer eerst wat ik jou daarstraks vroeg uit.

Dennis.

Hoi,
De gegevens van den XP
IP 192.168.1.188
Gateway 192.168.1.1

Ook deze computer heeft momenteel geen verbinding met de router (maar is wel gateway vanuit de router handleiding)

Ik wacht even op jouw antwoord en dan heb ik een niet onbelangrijke vraag aan jou te stellen.

Dennis.

Geplaatst door miageert
Hoi,
De gegevens van den XP
IP 192.168.1.188
Gateway 192.168.1.1
Mooi. maar hieronder heb ik nog een vraag.
Geplaatst door miageert

Ook deze computer heeft momenteel geen verbinding met de router (maar is wel gateway vanuit de router handleiding)
De vraag die ik aan jou had willen stellen heeft betrekking met bovengenoemde:
Je internet dus rechtstreeks via je modem?(het kan ook niet anders, ik stel die vraag toch evenwel)

Dennis.

Dan is het om mee te beginnen, dat je de Win'98 pc even aanlsluit op het modem en de pc herstart, zo kun je dan zien of de DHCP op je Win'98 pc wel goed werkt. Zo ja, dan kun je daarmee ook internetten. Maar we zijn er nog niet.

Dennis.

Met "Maar we zijn er nog niet" bedoel ik daarmee te zeggen, dat je nu wel wat meer informatie over je modem moet gaan geven. Zoals, wat is het voor een modem en kun je er meerdere kabels erop aansluiten enz.... En wat was je reden, dat je met de XP gaat internetten met weglating v.d. router.

Dennis.

Hoi, Ik ben er terug, vanop de XP computer via de router. Waarom ik de router daarnet had afgekoppeld, heel simpel, ik had de modem nodig om rechtstreeks op de W98 aan te sluiten.

Ik heb ook even gecheckt maar de internetverbinding op W98 via de router doet het inderdaad dus nog niet.
Instellen dus. Wat?

Mia

Ja, maar zou je nu de situatie v.d. aansluitingen op dit moment willen beschrijven? Ik kan vanaf een afstand niet beoordelen natuurlijk, het gaat erom dat je mij gewoon van informatie moet kunnen voorzien.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan