Internetverbinding komt niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi
In afwachting op je tegenberichtje heb ik de instellingen nog eens gecontroleerd, ze waren weer allemaal weg. Ik heb ze dus opnieuw ingebracht (IP, Gateway,..) en daarna vroeg die de windows '98 CD en nadien nogmaals heropgestart.
Mia

Ja,
Ook Subnetmasker.
Het adapteradres daar moest ik niets aan veranderen he?s

En als dat allemaal gebeurd is, dan even de browser te activeren, het zou jammer zijn als je wordt verwelkomd met een lege scherm(Pagina kan niet worden gevonden)

Dennis.

Hoi,

Ik vind het nog steeds raar de omschrijving PPP Adapter, en mijn adapter is PCI type, alleen ik kan het nergens invoeren/wijzigen.
Mia

Geplaatst door miageert
Ja,
Ook Subnetmasker.
Het adapteradres daar moest ik niets aan veranderen he?s
Nee. Probeer nu even te internetten, of je hebt dat tussentijds al gedaan, in afwachting van mijn antwoord, ja ik typ ook niet zo snel, daarbij heb ik zeker ruim 2 minuten moeten wachten voordat mijn bericht naar jou wordt verzonden. Was even traag het internet gebeuren.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Ja jammer maar waar.
Kan server niet vinden.
De pagina kan niet worden weergegeven.
Mia

Nee. Probeer nu even te internetten, of je hebt dat tussentijds al gedaan, in afwachting van mijn antwoord, ja ik typ ook niet zo snel, daarbij heb ik zeker ruim 2 minuten moeten wachten voordat mijn bericht naar jou wordt verzonden. Was even traag het internet gebeuren.

Geen probleem hoor, mij hoor je niet klagen hoor, ik ben enorm blij met je hulp en denkwerk ;)

Ik weet niet of je nog even tijd hebt, anders hoor ik het wel van je.

Doe eens het volgende: Start/Uitvoeren/typ dosprmpt en klik op OK (als dosprmpt niet lukt dan cmd)

typ ping 192.168.1.1

Krijg je dan antwoord v.d. router terug?

Dennis.

Geplaatst door miageert
Geen probleem hoor, mij hoor je niet klagen hoor, ik ben enorm blij met je hulp en denkwerk ;)
Ik waardeer jouw begrip.;) Alleen dat denkwerk wilt blijkbaar niet zo erg gaan lukken.:(

Dennis.

Ping eens zo: ping localhost

Op die manier proberen we je computernaan te achter halen waardoor wij deze in de DNS tabel van je router kunnen invoeren middels de andere pc.

Dennis.

Ja!!
Dat lukt wel.
Pingen naar az3 (127.0.0.1)

:o :o Als de ' AZ3' conflict geeft dan :o :o

Mia

Geplaatst door miageert
:o :o Als de ' AZ3' conflict geeft dan :o :o

Mia
Wat bedoel je hiermee(conflict) precies te zeggen?

Graag jouw antwoord hierop.

Computernaam is dus AZ3, deze naam voer je in de router bij de DNS tabel in en de private ip, als het goed is, is dat 192.168.1.x en voor x had je voor die pc het getal 187 toegekend dacht ik.

Weet je hoe je in de routerconfiguratie kunt binnenkomen?

Dennis.

Ik heb een beetje dorst gekregen. Even een slokje water nemen.

Dennis.

Hoi,

De naam AZ3 hebben wij de computer gegeven (op een gegeven moment vroeg hij een naam en hebben wij AZ3 ingetikt), ik heb er geen moment bij stilgestaan dat die naam belangrijk zou kunnen zijn (sorry).

Wat je vraag betreft, ik ben even de kluts kwijt, nee ik weet niet zo direct bij de routerconfiguratie te komen (tenzij het de IP configuratie is, daar is alles nog ok, correcte IP nr)

Waar ik de naam AZ en het private IPnr moet invoeren weet ik niet (was dat in internet exl. - tools - options ..?

Mia

Ik wilde dat graag van je weten, of je niet per abuis hetzelfde ip gebruikt hebt. Maar dan zou Windows je daar op attenderen.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan