Intertoys laptop is dat iets?

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is wel heel goedkoop natuurlijk
Maar ook wel erg beperkt in de hardware.
Een beetje surfen/email zal wel gaan, maar dat is het dan ook wel.
Van dit type laptops moet je natuurlijk nooit te veel verwachten, maar de basis zaken moeten ze toch wel aan kunnen.
Deze Asus eee pc is € 80 duurder, maar heeft twee maal zo veel flash geheugen, 4 maal zoveel meer intern geheugen een veel snellere processor en een bruikbare webcam.
Hij is w.s. ook degelijker.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een verschil om over na te denken voor die 8 tientjes.
Asus is ook een bekend merk met support...

mhaa , 128MB RAM nee ik zou hem niet kopen....

Laatst bewerkt:
Ik zou voor de Asus gaan.
Die ITT is denk ik leuk maar net iets te beperkt.

Bedankt voor de reakties. Ik twijfelde eerst nog omdat ik niet wist wat de normale prijs van een redelijk model was. Maar voor die 80 euri ga ik toch de Asus nemen :thumb:

Lijkt me een goede keus
Ik ben benieuwd hoe zo'n minipc bevalt
Misschien wil je dat even laten weten?
Veel plezier ermee.

mvg leo

Ik laat zeker wat weten. Maar dat zal wel na de vakantie worden. Die van Intertoys was alleen morgen verkrijgvaar, maar nu ik die niet neem, ga ik eerst van een vakantie genieten :)

Zoals beloofd even een reaktie.
Ik heb hem gisteren bij Dynabyte gehaald; kost daar nu in de uitverkoop € 249.
Voor die prijs zit er ook nog een tasje bij.
Het apparaat wordt geleverd met linux, maar daar zie je maar heel weinig van terug. Het is enorm gebruikersvriendelijk ingericht en in mijn ogen zelfs makkelijker geworden dan bij windows XP.

Als je het apparaat aanzet dan krijg je na een paar seconden al een buroblad wat is opgedeeld in tabbladen met internet, werken, leren, spelen
ELk tabblad heeft dan (grote) iconen voor de meest gangbare applicaties zoals internet, OpenOffice, mediaspeler, webradio, Messenger etc.

Mijn ervaring tot nu toe is erg positief. Netwerkkabel aansluiten en je hebt binnen enkele seconden internet en ook draadloos netwerk instellen gaat eenvoudig en is vergelijkbaar met Windows. Je krijgt een lijst te zien met beschikbare netwerken (en ik vind hem wat dat betreft erg gevoelig want zelfs de netwerken in een straat verder vindt hij nog) en je selecteert vervolgens het netwerk waar je wilt aanmelden en eventueel WPA code en binnen een minuut ben je online.

Al met al voor die prijs een prima apparaat met een linuxversie die qua gebruiksvriendelijkheid niet onder doet (of zelfs beter is) dan Windows. :)

Da's mooi
Mijn moeder probeert wel eens wat te mailen, maar al op leeftijd, misschien is dit wel wat voor haar.
Typt het toestenbord prettig?

Ik vind het prettig om mee te werken. Eigenlijk is het kleine scherm het enige puntje, maar daar kies je bij een dergelijk model, ook zelf voor.

En je kunt er ook een externe monitor op aansluiten zodat het beter leesbaar is. Iets wat ik van de week eens ga uittesten.

En je kunt er ook een externe monitor op aansluiten zodat het beter leesbaar is. Iets wat ik van de week eens ga uittesten.
Correct!
En ik las ergens een artikel dat je de resolutie ervan nog flink kunt opschroeven.

Edit:
Gevonden: http://www.bradlinder.net/2007/11/eee-pc-external-monitor-awesome.html
ext%2Bmonitor1.JPG.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan