Zoals beloofd even een reaktie.
Ik heb hem gisteren bij Dynabyte gehaald; kost daar nu in de uitverkoop € 249.
Voor die prijs zit er ook nog een tasje bij.
Het apparaat wordt geleverd met linux, maar daar zie je maar heel weinig van terug. Het is enorm gebruikersvriendelijk ingericht en in mijn ogen zelfs makkelijker geworden dan bij windows XP.
Als je het apparaat aanzet dan krijg je na een paar seconden al een buroblad wat is opgedeeld in tabbladen met internet, werken, leren, spelen
ELk tabblad heeft dan (grote) iconen voor de meest gangbare applicaties zoals internet, OpenOffice, mediaspeler, webradio, Messenger etc.
Mijn ervaring tot nu toe is erg positief. Netwerkkabel aansluiten en je hebt binnen enkele seconden internet en ook draadloos netwerk instellen gaat eenvoudig en is vergelijkbaar met Windows. Je krijgt een lijst te zien met beschikbare netwerken (en ik vind hem wat dat betreft erg gevoelig want zelfs de netwerken in een straat verder vindt hij nog) en je selecteert vervolgens het netwerk waar je wilt aanmelden en eventueel WPA code en binnen een minuut ben je online.
Al met al voor die prijs een prima apparaat met een linuxversie die qua gebruiksvriendelijkheid niet onder doet (of zelfs beter is) dan Windows.