JeffVDB
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 aug 2009
Ik zit met volgend probleem:
Er moet een excelbestand ingevoerd worden in access. So far so good.
Maar nu wordt dit bestand, telkens als er wijzigingen gebeuren, terug gebruikt om in te voeren. Er kunnen deelnemers (DLN) aan toe gevoegd zijn, of er kunnen wijzigingen aan bestaande deelnemers aangebracht zijn.
Hoe kan ik vermijden dat er bij een tweede, derde,... invoer in access dezelfde deelnemers mee ingevoerd worden.
Ik heb een poging in SQL opgesteld :
De velden dieet en hulpmiddel zijn een test. Als dat lukt, kan ik velden toevoegen.
Reisjaar, reisoort, volgnummer en volgnum_2 zijn sleutelwaarden in de tabel. tblResult is een tijdelijke tabel waar de gegevens naar toe worden gekopieerd.
Iemand een idee?
Er moet een excelbestand ingevoerd worden in access. So far so good.
Maar nu wordt dit bestand, telkens als er wijzigingen gebeuren, terug gebruikt om in te voeren. Er kunnen deelnemers (DLN) aan toe gevoegd zijn, of er kunnen wijzigingen aan bestaande deelnemers aangebracht zijn.
Hoe kan ik vermijden dat er bij een tweede, derde,... invoer in access dezelfde deelnemers mee ingevoerd worden.
Ik heb een poging in SQL opgesteld :
Code:
SELECT *
FROM tblArchiefAll
WHERE Exists
(
SELECT DISTINCT '1'
FROM tblArchiefAll AS tblResult
WHERE tblResult.ID < tblArchiefAll.ID
AND tblArchiefAll.DIEET <> tblResult.DIEET
AND tblArchiefAll.HULPMIDDEL <> tblResult.HULPMIDDEL
AND tblArchiefAll.REISJAAR = tblResult.REISJAAR
AND tblArchiefAll.REISSOORT = tblResult.REISSOORT
AND tblArchiefAll.VOLGNUMMER = tblResult.VOLGNUMMER
AND tblArchiefAll.VOLGNUM_2 = tblResult.VOLGNUM_2
);
Reisjaar, reisoort, volgnummer en volgnum_2 zijn sleutelwaarden in de tabel. tblResult is een tijdelijke tabel waar de gegevens naar toe worden gekopieerd.
Iemand een idee?