IP adres bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jim423

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hoi,

Ik heb een webserver draaien op http://86.82.xx.xx (extern IP) en ik kan die vanaf mn netwerk intern alleen bereiken op 10.0.0.154. Nu wil ik ivm met hosten ook in mn netwerk hem op 86.82.xx.xx te pakken krijgen. Dus ik heb al met de hosts file geprobeerd maar wil niet echt lukken. Dus als ik 86.82.xx.xx opzoek in IE dan moet ie eigenlijk doorverwijzen naar 10.0.0.154 (intern). Is dit mogelijk met het hosts file en anders misschien met een prog. domeinnamen enzo helpt niet want hij komt toch weer terug op die 86.82.xx.xx die ik intern niet kan bereiken.

Alvast bedankt voor reacties :thumb:

Grtz Jim

Laatst bewerkt:
je kan het instellen in je hostsfile dat als je een bepaald IP-adres intypt, dat je dan wordt verwezen naar een andere.

inhoud van de file:
Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen 
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost

127.0.0.1            localhost
[COLOR="Red"]10.0.0.154          86.82.222.xxx[/COLOR]

Zo zou je het er dan in dienen te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb het precies zo maar toch werkt het niet krijg Kan de server niet vinden - MS IE6.
Als ik het omdraai werkt het ook niet. Sites blokkeren lukt wel met het hosts bestand.

Het is gelukt met een domeinnaam in het hosts bestand die verwijst naar 86.82.xx.xx :)
Bedankt !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan