IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekkers1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
Mijn kinderen beginnen te msn-en, nu heb ik vernomen dat je aan de hand van het IP adres gegevens kunt controleren. Weet iemand waar/hoe ik dat IP adres van de msn-er kan vinden en hoe te controleren?

Alvast bedankt :thumb:

Mijn kinderen beginnen te msn-en, nu heb ik vernomen dat je aan de hand van het IP adres gegevens kunt controleren. Weet iemand waar/hoe ik dat IP adres van de msn-er kan vinden en hoe te controleren?

Alvast bedankt :thumb:

wat wil je controleren dan? je kan alleen maar ontdekken welke provider iemand heeft, meer niet

Dat zal niet meevallen. De n.a.w. (naam adres woonplaats) gegevens kun je alleen achterhalen via een verzoek van de officier van justitie.

Klopt inderdaad. Ik begrijp heel goed dat je je kinderen wilt beschermen. Wat ik je zou aanraden is om in messenger het opslaan van de logs aan te zetten, zodat je kunt nagaan wat er allemaal gechat is.

Als je kinderen al last hebben van iemand, ga dan aangifte doen. Bovenvermelde logs overleggen kunnen dienen als bewijsmateriaal. Ga in elk geval niet op eigen houtje dingen doen, want je begeeft je al vrij snel zelf op strafbaar gebied.

Een provider zal zonder bevel van de officier van justitie geen NAW gegevens overleggen. Deze beslissing neemt een OvJ ook alleen maar in het kader van een justitieel onderzoek. Denk hierbij aan het aanzetten tot seksuele handelingen voor de webcam, vragen om een afspraakje, oneerbare voorstellen doen of foto's versturen enz. Helaas doet justitie niet zo heel erg veel op dit gebied.

....op het moment dat er concrete aanwijzingen zijn doet jusitie wel degelijk iets hoor..

Hoi dekkers1970,

Je schrijft:
Mijn kinderen beginnen te msn-en

Zorgt dat je je kinderen ook leert om te gaan met deze manier van communiceren.

-Kijk over hun schouders mee.
-Zorg dat de logboeken aan worden gemaakt, en maak de kinderen duidelijk dat deze ook 'kunnen' worden nagekeken.
-Maak ze duidelijk geen onbekende toe te voegen (in het begin zelfs niemand zonder toestemming).

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan