ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jabra

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
20
beste pannelleden
ik heb een vraag over mijn ip adresik heb van mijn schoonzoon de systeemkast overgenomen en mijn kleinzoon heeft een draadlooze instelling gemaakt, als ik internet opstart wil hij niet mijn ip adres
192.168.0.100 gebruiken maar 169.254.237.57 het systeem staat op automatich en als ik het handmatig instel geeft hij aan geen verbinding klick ik weer op atomatich en verbinding herstellen pak hij weer dat verkeerde ip adres 169.254.237.57 en van de week deed hij het wel maar moest vanwege een storing bij casema de stroom van de router en modum afhalen en nu dus dit probleem, snap je het een beetje???
 
lijkt erop dat je netwerk kabel niet goed is aangesloten.
 
verkeerd IP adres

Het ip-adres 169.254.237.57 is een intern, door windows gebruikt IP-adres. Het duidt erop dat je normale LAN verbinding (met kabel) of je WLAN verbinding (draadloos) niet werkt.

Heb je dit probleem wanneer je draadloos wil werken of wanneer je met een kabel wil werken?
 
bedankt darkman en webster 18

de verbinding is draadloos en de kabels zijn goed aangesloten, omdat mijn vrouw en een labtop het signaal via de zelfde router krijgen ,en die hebben normaal verbinding,ik heb het vanmiddag weer geprobeerd met de verbinding herstellen deed hij niet en daarna automatich verbinding herstellen ook niet hij valt steeds weer terug op dat andere ip adres
169.254.237.57 en het moet zijn 192.168.0.100, en ik ben niet zo"n komputer freek dat ik dat snap hij heeft het wel goed gedaan de router is eensitecom
ik hoor heel graag weer iets van jullie
 
jabra,

wil je voor me kijken als de wireless zero configuration service gestart is en kijken in apparaat beheer als je bij netwerk adapter geen gele uitroep teken heb.
de eerder genoemde service kan je vinden via configuratie scherm ->systeembeheer-> services.
 
bedankt darkman en webster 18

de verbinding is draadloos en de kabels zijn goed aangesloten, omdat mijn vrouw en een labtop het signaal via de zelfde router krijgen ,en die hebben normaal verbinding,ik heb het vanmiddag weer geprobeerd met de verbinding herstellen deed hij niet en daarna automatich verbinding herstellen ook niet hij valt steeds weer terug op dat andere ip adres
169.254.237.57 en het moet zijn 192.168.0.100, en ik ben niet zo"n komputer freek dat ik dat snap hij heeft het wel goed gedaan de router is eensitecom
ik hoor heel graag weer iets van jullie
 
zie wel wirles zero maar geen apparaat beheer als ik op zero klick
staat bij beschrijving configureerd de 802.11 adapters atomatisch
en opstart type automatisch

links boven staat service stoppen en service opnieuw opstarten maar dan krijg te zien geen verbinding
 
apparaatbeheer is het snels op te starten door je rechtermuisknop op deze computer en dan gaan naar beheren.
de service is goed opgestart.dit mag je zo laten.
 
zie wel wirles zero maar geen apparaat beheer als ik op zero klick
staat bij beschrijving configureerd de 802.11 adapters atomatisch
en opstart type automatisch

links boven staat service stoppen en service opnieuw opstarten maar dan krijg te zien geen verbinding

als ik op logboek en dan systeem klick dan staat er FOUT bij W 32 time
 
darkman ben je er nog of kom je morgen weer???? dan ga ik nu wat anders doen
 
Hoi Jabra,

Even volgende vraagjes :

1. Wat is je besturingssysteem : XP of Vista
2. Hoe zie je dat er geen verbinding is? Uiteraard zal je een foutmelding krijgen als je met internet explorer een pagina wil openen maar heb je bvb onderaan rechts ook een icoontje voor je wireless verbinding? Staat daar een geel uitroeptekentje of een rood kruis.
3. Als je rechtsklikt op dat icoontje, krijg je dan een optie om de beschikbare netwerken te tonen?
4. Indien ja, vindt je PC dan jouw wireless netwerk?
 
hoi websster 18

ik heb xp en er staat inderdaad r/onder een icoontje met een geel uitroeptekentje
ja als ik rechts klick krijg ik ook de o.a de optie om beschikbare netwerken te tonen

en ja mijn wirles vind mijn netwerk waar dan bijstaat BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGS MOGELIJKHEDEN
 
hoi websster 18

ik heb xp en er staat inderdaad r/onder een icoontje met een geel uitroeptekentje
ja als ik rechts klick krijg ik ook de o.a de optie om beschikbare netwerken te tonen

en ja mijn wirles vind mijn netwerk waar dan bijstaat BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGS MOGELIJKHEDEN

het is nu 22.38 uur ik neem aan dat je niet meer online komt ik zie dat je ofline bent hopelijk krijg ik morgen weer kontact met je??
groetjes
jabra
 
Hoi Jabra,

Probeer eens in het configscherm van de router te komen.
Start Internet Explorer en typ in de adresbalk 192.168.0.1(ik vermoed dat dat het IPadres van je router is)

Als je het startscherm te zien krijgt, vraagt hij mogelijks een usernaam en paswoord. Probeer hier met "admin" / "admin".

Laat eens weten of je erin komt?
 
Hoi Jabra,

Probeer eens in het configscherm van de router te komen.
Start Internet Explorer en typ in de adresbalk 192.168.0.1(ik vermoed dat dat het IPadres van je router is)

Als je het startscherm te zien krijgt, vraagt hij mogelijks een usernaam en paswoord. Probeer hier met "admin" / "admin".

Laat eens weten of je erin komt?

hoi webser18
ik heb het ingetikt op explorer maar komerniet in krijg error
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan