ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Jabra,

Je moet dit wel doen als je PC met een kabel aan de router hangt, dus niet draadloos.
Sorry, had ik je moeten zeggen.
Kan je het nog eens proberen?
 
kan het niet proberen de pc staat boven en de router staat beneden met de internet modem dus dat kan ik niet oplossen sorry dan houd het zeker op ik zou niet weten hoe ik dat moet regelen

jabra
 
Als je wireless verbinding niet werkt is de eerste stap in troubleshooting altijd checken of je met een kabel nog wel het internet opkunt. Indien ja, dan kan je de fout in het wireless gedeelte gaan zoeken.

Ik wou je in de router laten checken welke beveiliging is ingeschakeld (WEP, WPA...)?

Doe ook eens het volgende :

Start>Configuratiescherm>Netwerk en internetverbindingen>Netwerkverbindingen
In het venster dat zich opent, moet je een icoontje voor je wireless verbinding zien staan met daarbij de status. Wat is de status (connected - cable unplugged - disconnected - disabled????)
Klik rechts op het icoon en kies "eigenschappen"
Kies dan de tab "Draadloze netwerken"
Midden in het scherm zie je "Voorkeurs netwerken"
Als je wireless daarbij staat, selecteer dit dan en kies "eigenschappen"
Wat zie je dan precies staan?

Trouwens, hoe verstuur jij deze berichten? Heb je nog een andere PC op het net hangen? Dan kan je ook met die PC proberen in de router te komen.
 
Laatst bewerkt:
Als Ik Dat Allemaal Gedaan Heb Staat Er Bij Gegevensversleuteling Web En Dat Icoontje Bij Net Werkverbinding Is Een Geel Driehoekje Met Uitroepteken,
En Ja Ik Heb Nog Een Labtop Waar Ik Dit Allemaal Mee Doe En Ook Draadloos Vandaar Dat Ik Toch Nog Kan Kommuniseren Misschien Heb Je Nu Nog Een Idee Als Je Zegt Dat Ik Ook In De Router Kan Komen Met Een Andere Pc???

Groetjes

Jabra
 
hoi Jabra,

Probeer nog eens het volgende :

Start>
Configuratiescherm>
Netwerk en internetverbindingen>
Netwerkverbindingen

In het venster dat zich opent, selecteer het icoontje voor je wireless verbinding
Klik rechts op het icoon en kies "eigenschappen"
Kies dan de tab "Draadloze netwerken"
Midden in het scherm zie je "Voorkeurs netwerken"
Als je wireless daarbij staat, selecteer dit dan en kies "eigenschappen"
(indien niet selecteerbaar, het vinkje bij "gebruik windows om de draadloze instellingen te beheren")
Typ je WEP sleutel opnieuw in

Alles bevestigen door "apply" of "ok" te drukken.
Check opnieuw je verbinding
 
hallo webster

ik heb al je aanbevelingen geprobeerd maar HELAAS hij veranderd de netwerksleutel als ik op o.k klickt en daarom ook het ip adres heb ik het vermoedenik heb ook geprobeerd de sitecom router opnieuw in te stellen met de cd maar weet niet hoe ik dat moet doen ik kan niet in de gegevens komen , het wachtwoord weet ik wel admin-admin maar kan het niet vinden SORRY ben niet zo heel ergbij wat dat betreft maar wat jij hebt gevraagd heb ik dus wel steeds kunnen doen.
ga nu aan mijn schoonzoon vragen wat voor netwerksleutel hij had het ip adres wat hij had misschien komt er dan iets meer uit.
GROETJES EN IK HOOR GRAAG WEER VAN JE ALS JE OOK NOG WAT MEER WEET VOOR MIJ

JABRA
 
hoi webster
hier jabra nog een keer mijn schoonzoon heeft gekeken naar zijn ip adres en dat is inderdaad anders dan ik dacht dus dat is niet de fout bij mij ik geloof dat jij in het beginvan ons kontakt ook gemeld heb dat het no van microsoft was 169.254.237.57 en dat zet hij steeds als mijn ip adres, afijn de rest weet je.
jabra
 
Even samenvatten

Hallo Jabra,

Eventjes samenvatten (sorry als je volgende al weet:D):

Je router heeft twee IP-adressen, een publiek IPadres dat hij krijgt van je provider en een lokaal IP-adres (meestal een 192.168.xxx.xxx adres).
Alle PC's die op de router worden aangesloten (via kabel of wireless) krijgen van de router hun IP-adres. Al deze adressen liggen in eenzelfde range ofwel subnet. De router is dus de DHCP server voor deze PC's. Als je een PC opstart stuurt die een verzoek naar de router om een IP adres te krijgen. Wanneer er echter iets fout gaat en de communicatie niet goed verloopt, krijgt de PC geen IP-adres. Daarom zal de PC zichzelf een IP-adres toekennen. Deze adressen beginnen meestal met 169.254.xxx.xxx.

Wat je kan doen om dit te voorkomen is handmatig een IP-Adres aan je PC toekennen. Dat doe je in het netwerkbeheer.
Start>
Configuratiescherm>
Netwerk en internetverbindingen>
Netwerkverbindingen
Klik recht op het icoon van je draadloze verbinding en kies "eigenschappen"
Onder het blad "algemeen" zie je een kijst met onderdelen van je netwerk.
Selecteer 'TCP/IP protocol" en klik op eigenschappen
Selecteer hier "gebruik het volgende IP-adres" en vul hier handmatig volgende gegevens in:

ip-adres: 192.168.0.100
subnet mask : 255.255.255.0
gateway : 192.168.0.1

Druk op OK om het venster te sluiten.
Herstart je PC


Een volgende probleem kan liggen in het feit dat de WEP sleutel die je hebt ingegeven niet de correcte websleutel is. Daardoor zal de router verbinding met je PC weigeren.

ik heb al je aanbevelingen geprobeerd maar HELAAS hij veranderd de netwerksleutel als ik op o.k klickt

Dit begrijp ik niet. Als je een andere WEP sleutel aan je netwerkkaart toekent, zou die moeten worden gewijzigd. De PC kan niet weten welke WEP sleutel op de router is ingesteld. Ik snap dus niet dat je PC de wijziging niet aanvaardt.

Wat je nog kan doen is de router configuratie bekijken. Je zegt dat er nog andere PC's op je netwerk hangen die wel toegang hebben tot internet. Wel, probeer dan eens van op die PC in de router te geraken. Type 192.168.0.1 in de adresbalk van Internet Explorer. Als je het welkomscherm van je router te zien krijgt, heb je verbinding.
Neem eens een paar screenshots van enkele vensters van je router, misschien dat ik daar nog iets mee kan.
 
Laatst bewerkt:
hallo webster
ik heb alle dingen die je hebt doorgegeven gedaan en mijn pc vroeg ook of ik systeemconfugiratie wilde doe en heb ik dus ook maar gedaan en WAT DENK JE IK BENJE ZEER ERKENENTELIJK EN DOLBLIJ MAAR IK HEB NU INTERNET EN HOOP DAT MORGEN NA WEER OPGESTART TEHEBBEN IK HET NOG HEB EN DAN VIND IK JOU EEN GOEDE PC DOKTER EN HOOP ALS ER WEER IETS VOORDOET IK VIA DEZE SITE WEER EEN BEROEP OP JE MAG DOEN VOORALS NOG BEDANK EN HOPELIJK NIET TOT DE VOLGENDE SESSIE ( IS GOED BEDOELD HOOR) MAAR DAT BETEKENT DAN DAT HET GOED GAAT NOMAALS BEDANKT

GROETJES
JABRA
 
Hoi Jabra,

Blij dat het is gelukt. En graag gedaan hoor, daarvoor dient dit forum toch, nietwaar
 
hoi webster 18

hier jabra nog een keertje zit toch steeds met het probleem van mijn ip adres.
kan het zijn dat er iets met mijn router is mijn vrouw en ik zaten al weer een paar dagen op internet ineens valt mijn internet weg, daarna die van mijn vrouw en toen de labtop
ik ben naar beneden gegaan heb de router en de modem van de provider uitgezet, na 20 sec weer de modem aan en na 10 sec weer de router de comp van mijn vrouw opnieuw verbinding laten maken dat lukt toen de labtop en dat lukt ook maar mijn com zit weer met dat i.p adres, zou er een fout in de router kunnen zitten???
misschien hoor ik nog een keertje van je.
groetjes jabra
 
hallo webster
ik heb alle dingen die je hebt doorgegeven gedaan en mijn pc vroeg ook of ik systeemconfugiratie wilde doe en heb ik dus ook maar gedaan en WAT DENK JE IK BENJE ZEER ERKENENTELIJK EN DOLBLIJ MAAR IK HEB NU INTERNET EN HOOP DAT MORGEN NA WEER OPGESTART TEHEBBEN IK HET NOG HEB EN DAN VIND IK JOU EEN GOEDE PC DOKTER EN HOOP ALS ER WEER IETS VOORDOET IK VIA DEZE SITE WEER EEN BEROEP OP JE MAG DOEN VOORALS NOG BEDANK EN HOPELIJK NIET TOT DE VOLGENDE SESSIE ( IS GOED BEDOELD HOOR) MAAR DAT BETEKENT DAN DAT HET GOED GAAT NOMAALS BEDANKT

GROETJES
JABRA
 
jabra,

Hou het in het vervolg bij gewone letters.. geen hoofdletters.
Op zo'n manier lijkt het alsof je staat te schreeuwen...
Ook al ben je heel blij zou je het in het vervolg mogen laten. Daar hebben we smileys voor. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan